A németországi forduló óta először köszönthetünk vendégmunkás(oka)t a túraautó-világkupában, Szuzukában ugyanis lesz kapásból három is.
Annak ellenére, hogy a 2019-es szabályváltozások értelmében egy versenyhétvégén akár hat szabadkártyás is indulhatna a WTCR-ben, a szezon utolsó harmadába megérkezve még összesen nem láttunk ennyit az egész évben. Japánban azonban változni fog a helyzet, mivel jelen állás szerint – szűk három héttel a hétvége kezdete előtt – már három vendégpilóta kiléte is ismert már, mindannyiuknak jár a plusz 20 kiló.
Ritomo Miyatával és Ryuichiro Tomitával két Audit állít csatasorba a Team Hitotsuyama. A fennállása 30. évfordulóját idén ünneplő csapat már 2011 óta áll partnerségben az ingolstadti gyártóval, jelenleg a japán TCR-ben és a Super GT-sorozatban is érintett.
A Super GT a 20 éves Miyata számára sem ismeretlen terep, emellett a japán Forma-3-ban is versenyez – utóbbit a második helyen zárta ebben a szezonban, a korábbi Renault-junior, Sacha Fenestraz mögött. A tíz évvel idősebb Tomita egy Audi R8 LMS-sel megy a Super GT GT300-as kategóriájában, de a szuzukai 10 óráson is megmérette magát, miközben a Comtoyou Racing belgája, a futamgyőztes Frédéric Vervisch látta el őt hasznos tanácsokkal, aki mellesleg azt a viadalt is behúzta.
Jim Ka To pedig egy Hondával indul, amit a Tassi Attila – Tiago Monteiro párost is foglalkoztató KCMG biztosít neki. A hongkongi versenyző 2008-ban megnyerte a Formula Renault Asian Challenge-et, míg idén a Super Taikyu nevű sorozatban állhatott dobogóra a csapattal. A WEC-ben is indult már a 34 éves pilóta, a 2013-as silverstone-i futamot teljesítette az LMP2-es géposztályban.
Az év korábbi részében Tenke Tamás a Hungaroringen, Luca Engstler Szlovákiában, Antti Buri meg a Nordschleifén indulhatott szabadkártyásként.
A szuzukai WTCR-hétvégét október 25-e és 27-e között rendezik.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles