Spengler és társai – DTM előztes

A hétvégén elkezdődik a Német Túraautó Bajnokság szezonja is. Természetesen vannak hírek. Magyar szempontból a legfontosabb talán, hogy idén nem a SportKlub, hanem a DigiSport fogja adni a futamokat. Ez kinek jó, kinek rossz, de DTM társaságát nem érinti.

Először menjünk végig a mezőnyön. A BMW nyolcautós éve ellenére sem lesz több autó a mezőnyben, mert a Mercedes az F1 okán csökkentette kettővel autói, és csapatai számát. A csillagosok idén a HWA és a Mücke csapatokkal állnak majd rajthoz, hat autóval. A négy HWÁ-t a brit Gary Paffett, a spanyol Roberto Mehri, a német Chistian Vietolis, és a kanadai Robert Wickens vezeti majd. Négy, tavaly is Mercedest hajtó után jön két újonc a Mückénél, s mivel a HWA a gyári csapat, a Mücke lényegében egy nevelő. A spanyol Daniel Juncadellát legfőképp az F3-ból ismerhetjük, akárcsak a német Pascal Wehrleint. A még Pepe Oriolánál is fiatalabb, 1994 októberi versenyző Ralf Schumacher év elején még meglévő helyére érkezett. A kis Schumi távozása az érvényes szerződés miatt váratlan volt, még akkor is, ha tavaly év végén David Coulthard, és Susie Wolff mellett ott volt az ő neve is az esetleges visszavonulók között. Coulthard boldogan F1 riporterkedik, Susie pedig bár hivatalosan többet tesz már a Williams sikereiért, mi ebből eddig sokat nem észleltünk. Bruno Senna végül a WEC-et választotta, miután Juncadella szerződött.

Jamie Green a Mercedest elhagyva még három karikára vágyott, s igazolt át az Audihoz. Dr. Ullrich-éknál, bár a WEC fontosabb (mely a hétvégén szintén tart randevút Spában), a DTM program maradt a régiben. A három csapat négyfelé osztva nyolc autót ad a bajnokságnak. A kettéosztott nevezéssel rendelkező főcsapat idén is az Abt. Ide csatlakozott a brit Jamie Green, betársulva a svéd Mattias Ekström, a német Timo Scheider (aki végül mégsem vonult vissza), valamint a francia Adrien Tambay mellé. Green Rahel Frey helyére érkezett, ezzel csak férfiakká téve a mezőny tagjait. Nem lesz tehát idén hölgy, akiért szoríthatunk. Rosbergéknél mind az olasz Edoardo Mortara, mind a portugál Filipe Albuquerque maradtak. Szintén változatlan a Phoenix Racing párosa, akik idén is a német Mike Rockenfellerrel, és a spanyol Miguel Molinával állnak fel a rajtrácsra. Green szerint a bajnoki cím elérhető. Tom Blomqvist és Johan Kristofferson is teszteltek, de következményük némi tapasztalatszerzés maradt.

 A BMW negyedik csapata az MTEK lett. Ők Marco Wittmannal, és az F1 helyett DTM-et választó Timo Glockkal érkeznek. A két német mellett itt azért a speciálisan felkészített autóval az olasz Alessandro Zanardi, és a sima autóval Robert Kubica is tesztelt. Bár a lengyelnek felajánlották a szerződést, ő inkább ralizni akart. Idei mérlege eddig két kiesés, egyszer több, mint egy perccel vezetve az Eb futamot. A német újonc szintén az F3-ból érkezett. A bajnokcsapat Schnitzer változatlan felállásban, a kanadai Bruno Spenglerrel, és a német Dirk Wernerrel száll harcba. Viszont Andy Priaulx négy sorozatbeli bajnoki cím (melyből három világbajnokság), megannyi győzelem, siker, közös élmény, és egy évtized után elhagyta Bart Mampaey csapatát. A brit az RMG-nél Joey Hand helyére kerülve a német Martin Tomcyk csapattársa lesz, míg az amerikai csatakozik a belgákhoz, és a brazil Augusto Farfus társaként teszi teljessé a mezőnyt. Jamie Alguersuari végül nem kapott ülést Glock miatt (is).

Az elmúlt három szezonban Tom Kristensen helyettesítette a Le Mans-ból lábadozó Rockyt, míg szabadkártyásként a sanghaji utcai pályán indulhatott Darryl O’Young. Ezen kívül 2009 második fele óta mindig stabil az adott mezőny, így ez alapján az idei mezőny is biztos. Persze nem, de azért az alábbi lista már közelíthet hozzá. Előtte viszont a kollektív tesztekről pár szót. A teszten már kipróbálhatták a dönthető hátsószárnyat (ez szintén DRS, de magyar használatban a dönthető fedi le a működését), illetve a Hankook új gumikeverékeit is. Barcelonában Wickens, Green és némi meglepetésre Wittman voltak a legjobbak. Hockenheimben aztán Wittman folytatta, nyert még kettőt, majd átadta Handnek, végül a negyedik nap Farfus vitt mindent. A BMW hétből az utolsó öt napon nyert. Ilyen véggel még jó, hogy várják az újításokat.

Az Audi nem nyert tesztnapot, ellenben ők az egyik legnagyobb támogatói a 2015-től érkező DTM USÁ-nak, mely közös szabályrendszerrel fog menni a DTM-mel, s mivel japán Super GT is már fuzionálni akar, egy három kontinenst felölelő egységes szabályrendszerre igen gazdag márkaszám lehet majd pár éven belül. Örvendetes, de még a jövő zenéje.

BMW M3
1 – Bruno Spengler (Team Schnitzer)
2 – Dirk Werner (Team Schnitzer)
7 – Augusto Farfus (Racing Bart Mampaey)
8 – Joey Hand (Racing Bart Mampaey)
15 – Martin Tomcyk (RMG)
16 – Andy Priaulx (RMG)
21 – Marco Wittman (MTEK)
22 – Tomo Glock (MTEK)

Mercedes AMG C-Kupé
3 – Gary Paffett (HWA)
4 – Roberto Merhi (HWA)
9 – Chistian Vietolis (HWA)
10 – Robert Wickens (HWA)
17 – Daniel Juncadella (Mücke Motorsport)
18 – Pascal Werhlein (Mücke Motorspor)

 Audi RS5
5 – Edoardo Mortara (Team Rosberg)
6 – Filipe Albuquerque (Team Rosberg)
11 – Mattias Eksrtöm (Abt Sportline)
12 – Jamie Green (Abt Sportline)
19 – Mike Rockenfeller (Phoenix Racing)
20 – Miguel Molina (Phoenix Racing)
23 – Timo Scheider (Team Abt)
24 – Adrien Tambay (Team Abt)

A mezőny, a teszt, az újítások, és az amaerikai álom után jöjjön a versenynaptár. Sokak nagy bánatára idén nem lesz megrendezve a müncheni Olimpiastadionban rendezett, az elmúlt két évben igen sikeres bemutató. Helyette pedig nem lesz semmi. Valencia a WTCC után a DTM-et is elvesztette, helyette viszont a WTCC melett DTM-et is rendez majd a moszkva melletti Moscow Raceway, s ezzel a DTM a hőskor után újra a szocializmus felé nyit, több, mint 20 évvel az utolsó NSZK futamot követően. Hockenheimben kezdődik, és ér véget idén is a szezon, Moszkván kívül Brands Hatch, Zeltweg (Red Bull Ring) és Zandvoort foglalnak helyet nemzetközi futamokként. Utóbbinál pedig betétfutam lesz a magyar Lotus Ladies Cup is! Zandvoort kicsit későbbre került a naptárban, amúgy ha Moszkvát beképzeljük a stadionos bemutató helyére, akkor Spanyolország kiválásával nincs érdemi változás a naptárban (lényegében arra a helyre érkeztek a hollandok.) Lausitz került hátrébb szintén.

Május 5 – Hockenheimring
Május 19 – Brands Hatch (Indy)
Június 2 – Red Bull Ring
Június 16 – EuroSpeedway Lausitzring
Július 14 – Norisring
Augusztus 4 – Moscow Raceway
Augusztus 18 – Nürburgring
Szeptember 15 – Motorsport Area Oschersleben
Szeptember 29 – Circuit Park Zandvoort
Október 20 – Hockenheimring

Annyi ring, és meg sem a Ring. Viszont két magyar vonatkozású hír. Az egyik egy programajánló azok számára, akik nem lesznek kint valami oknál fogva a Hungaroringen Michelisz Norbinak szurkolni. A Duna Plázában ugyanis május 4.-én a Carrera kis sínversenyautói egy arányosan felépített Hungaroringen fognak majd versenyezni, sőt bárki nevezhet, és akár megnyerheti a Magyarországon először látható Carrera DTM csomagot, melyben ugyan még a tavalyi Coulthard, és Schumacher autók vannak, ha sikeres lesz, akkor év végén, október 19.-én már idei autókkal megismétlik az eseményt. Akik a futamot szeretnék látni, azok keressék majd a DigiSportokon az eseményt, ugyanis idén már nem a SportKlub adja. Akiknek nincs Digijük, nem kell megijedniük: gyaníthatóan lesz videómegosztó, ahol magyarul majd vissza lehet nézni a versenyeket. Bizakodjunk, mert én is sorstárs vagyok!

Ímhol egy SpotterGiude Andy Blackmore-tól, hogy mégis megismerkedjünk vizuálisan is a mezőnnyel:
http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2013/05/DTM_13_v1.jpg 

A WTCC, és a közelgő érettségim miatt azonban előre is elnézést a részletes hétvége beszámoló késéséért. Meg első körben nem árt majd látnom is a futamot…

Bakay Botond 

Comments

comments