Pokoli nehéz autóval győzelem a Pokolban

Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR MEDIA)

Hiába a 60 kilogrammos pluszsúly, a Hyundai a Nürburgring Nordschleifén is a leggyorsabbnak bizonyult – Yvan Muller megszerezte az első győzelmét a WTCR-ben, ráadásul mögötte a csapattársa, Thed Björk szelte át a célvonalat, miközben Michelisz Norbi negyedik lett, a bajnoki éllovas Gabriele Tarquini először nem tudott befejezni egy futamot 2018-ban!

A maximális, 60 kilós BoP ellenére hármas sikert aratott a Hyundai a nürburgringi hétvége első kvalifikációján. A pole pozíciót a tavalyi világbajnok, Thed Björk szerezte meg, miután egy 8:58.700-as köridővel megfutotta a TCR-es pályacsúcsot a Zöld Pokolban, amellyel csupán 79 ezreddel verte jóval tapasztaltabb csapattársát, Yvan Mullert.

„Jó rajtot kell majd fognom az első futamon, de jónak érzem az autót és az is jó érzéssel tölt el, hogy visszatérhetek a csúcsra azok után, hogy a Hungaroringen szenvedtem” – nyilatkozta Björk az fiawtcr.com-nak közvetlenül a kockás zászló meglengetés után. – „Nagyon boldog vagyok amiatt is, hogy Yvan előtt zártam! S miután 27 autó van a rajtrácson, kifejezetten örülök annak, hogy legelöl vagyok.”

Michelisz Norbert eleinte vezette az időmérőt egy 9:02-es idővel, majd visszaesett a nyolcadik hely környékére. Utána a BRC-csapat magyarja hibázott a második gyorskörén, amelyet követően vissza kellett térnie a depóba. Azonban később visszatért a pályára, s végül behozta a harmadik pozícióba az autóját, kevesebb mint négy tizedmásodperces elmaradással.

Michelisz mögött – szintén egy kései javítással – Esteban Guerrieri zárt az All-Inkl.com Münnich Motorsport Hondájával, akit Rob Huff és a szabadedzéseket az élen záró René Rast követett – utóbbi számára nem alakult éppen simán az időmérő, ugyanis a Hatzenbach-kanyarnál lecsúszott az ívről és az Audija bal oldalával eltalálta a palánkot. Az első tíz sorrendje Gordon Sheddennel (WRT-Audi) és a Boutsen-Ginion Racing versenyzőivel, Tom Coronellel és Benjamin Lessennes-nel egészült ki.

Több versenyzőnek is gondja akadt a 40 perces kvalifikáció során: Aurélien Panis a Hatzenbach-nál törte össze a Comtoyou-Audit, Nagy Norbi – aki egyébként a huszonötödik lett – alatt pedig az üzemanyagrendszer eltömődése miatt megállt a zengős CUPRA. A magyar ETCC-futamgyőztes balszerencsés esete nem jött valami jól a Zengő-csapatnak, ugyanis a szerelők még Szabó Zsolti autóját sem hozták helyre teljesen annak délelőtti balesetét követően.

A csütörtök kora esti órákban pedig lebonyolították az első háromkörös versenyt, amelyet az Yvan Muller Racing versenyzői, Thed Björk és Yvan Muller kezdhettek meg az első sorból, Michelisz Norbi elől. A piros lámpák elalvását követően azonban Muller le tudta rajtolni Björköt, Michelisz megőrizte a harmadik helyét, miközben valamivel hátrébb meglökték a nyolcadik rajtkockából induló Yann Ehrlacher-t, de a Münnich-pilóta viszonylag gyorsan irányba tudta állítani a Hondát, elkerülve a további bonyodalmakat. Azonban ennek ellenére volt még egy-két összeakadás: például Gabriele Tarquini, a világkupa éllovasa kiforgatta Ehrlacher csapattársát, Esteban Guerrierit.

Azonban amint a mezőny lejött a Grand Prix-pályáról, Rob Huff megelőzte Norbit, miközben Tom Coronel és Frédéric Vervisch valami parádésan helyezkedtek a rajtnál, majd egymás után mindketten lenyomták René Rastot, aki a Team WRT Audijával még könnyedén uralta a szabadedzéseket. Nem sokkal később Vervisch Coronelt is maga mögé utasította, felkapaszkodva a 7. helyre úgy, hogy a 15. rajtkockából indult. A holland hondást aztán visszaelőzte Rast is. A belga Comtoyou-pilóta ezalatt megérkezett a kilencedikről az ötödik helyre felzárkózó Jean-Karl Vernay-t üldöző Gabriele Tarquini nyakára – a Dottingerhohében oda is ért az olasz mellé az audis, de megelőzni nem tudta.

Mindenesetre Vervisch nyomást azért tudott gyakorolni a 2009-es világbajnokra, annyira, hogy a célegyenes előtti kanyarokon túlságosan nagy tempót próbált átvinni, megcsúszott és nekiment a gumifalnak – ezzel az éllovas még hagyján, hogy kiesett, de idén először zárt futamot pont nélkül!

Azonban nem sokkal később Vervisch-sel is történt valami: a második kör elején előbb egészen simán elment mellette a rajt után valami miatt a 15. helyig visszaeső Rast, majd alig néhány másodperccel később füstölő kerekekkel volt kénytelen félrehúzódni – a visszajátszások alapján még a fékhiba sem zárható ki.

Nem sokkal később pedig arra lehettünk figyelmesek, hogy szép lassan Huff elkezdett megérkezni a YMR-Hyundaiokra, főleg a pálya emelkedő szakaszain, ahol aztán kiemelkedő jelentősége van az i30-as és a Volkswagen Golf közötti, 60 kilós súlykülönbségnek – ennek köszönhetően pedig Norbi is visszazárkózott rájuk a negyedik helyen haladva. Az utolsó kör úgy vette kezdetét, hogy az első négy helyezett egy másodpercen belül volt.

Azonban a negyedik szektorra Mullerék meglógtak, miközben Michelisz elkezdett nyomást gyakorolni Huff-ra. A Dottingerhohében egy pillanatra úgy tűnt, hogy a BRC-s magyar meg tudja előzni a 2012-es világbajnokot, de végül nem sikerült.

Yvan Muller pedig három tizedmásodperces előnnyel szerezte meg első győzelmét a WTCR-ben Björk előtt, de a két fehér Hyundai mögött szorosan futott be Huff és Norbi kettőse is. Mögöttük végül Jean-Karl Vernay meg tudta őrizni az ötödik helyet Rasttal szemben, mögöttük pedig a csapattárs Gordon Shedden látta meg a kockás zászlót. A futam utolsó szakaszában Pepe Oriola a Campos Racing CUPRA-jával valahogyan a Boutsen-Ginion Racing pilótái, Coronel és Lessennes elé tudott keveredni és így a nyolcadik lett.

„Ez egy tökéletes nap. Nem számítottam arra, hogy ennyire gyorsak leszünk, csupán mindent beleadtam, amit csak tudtam. Nagyszerű rajtom volt, amelyet követően meg tudtam őrizni a vezetést. Nehéz volt, de boldog vagyok, ráadásul csapatként 1-2-ben zártunk” – mondta Muller a futam után.

Nagy Norbi a 21. helyen ért célba a katasztrofális versenyt záró Münnich-gárda pilótája, James Thompson előtt. A másik zengős CUPRA-val végül Szabó Zsolti sajnos nem tudott rajthoz állni, ugyanis az egyik rajtpróba alkalmával eltört a féltengely – közölte a csapat a Facebook-oldalán.

Összesen 22 autó látta meg a kockás zászlót, viszont nem jutott el a célvonalig Tarquinin és Vervischen kívül Gianni Morbidelli és Esteban Guerrieri.

A németországi versenyhétvége programja pénteken, a második időmérő edzéssel fog folytatódni, 17:35-ös kezdéssel.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments