Mugellói roncsderbi

mugelloA hétvégén visszatért a Superstars sorozat Olaszországba, azon belül is Mugellóba. A szombati időmérő edzésen Thomas Biagi volt a leggyorsabb, Sandro Bettini és Camilo Zurcher előtt.

A vasárnapi napot a GT Sprint versenyzői kezdték, a futamot Andrea Palma nyerte az ex-F-1-es Ivan Capelli és a Del Castello – Benedetti páros előtt.

Az első Superstars verseny rögtön egy balesettel kezdődött, mely jelentősen átrendezte a futam kinézetét, mivel Thomas Biagi, Sandro Bettini Camilo Zurcher, Gianni Morbidelli és Andrea Boffo sem jutott túl az első kanyaron.

A baleset úgy nézett ki, hogy Bettini szó szerint átrepült Larini Mercedese fölött. A Romeo Ferrari pilótája meglökte Biagit, aki beleszállt Zurcherbe, aki éppen vezetett egy nagyszerű start után. Morbidelli és Boffo szintén belekeveredett mindebbe, aminek végül is az lett az eredménye, hogy a pályára küldték a biztonsági autót.

Amikor a safety car útjára engedte a mezőnyt, Larini vezetett Johnny Herbert előtt. Liuzzi a tízedik helyről rajtolva a harmadikon találta magát, éppen csapattársa, Max Mugelli előtt.

Az újraindításkor Liuzzi támadta Herbertet, és meg is szerezte a második helyet, de az Arrabbiata kanyarban kicsit kisodródott, így visszaesett a harmadik pozícióba. Pigoli és Kristoffersson szintén nagy csatát vívott, de végül az olasz megelőzte a svédet. Később mindketten elhúztak Liuzzi mellett, és hamarosan maguk mögött hagyták.

Az utolsó körben Hertbert és Larini csatája hozta tűzbe a közönséget, de az olasz kitartott az élen, annak ellenére is, hogy autója az első kanyarban történt balesetben megsérült.

A dobogó harmadik fokára Stefano Gabellini állhatott fel, Johan Kristoffersson, Vitantonio Liuzzi, Max Pigoli, Francesco Sini, Anada Mikola, Paolo Meloni és Mauro Cesari előtt.

A második futamot ennek megfelelően Mikola kezdhette az élről. Morbidelli és Bettini ki kellett, hogy hagyja a második versenyt, mert autóikat nem sikerült összerakni.

Az első körben Mikola vezetett Sini, Pigoli, Liuzzi és Larini előtt.

Az első futam győztese a harmadik körben megelőzte Liuzzit, és Pigolival kezdett csatázni…

Az ötödik körben történt az eset: Pigoli, Larini és Herbert szorosan egymás mögött haladtak, amikor Larini megelőzte a Jaguárt. Pigoli nem akarta annyiban hagyni a dolgot, és tolta le a pályáról Larinit, egészen a falig, a füvön keresztül. Larini sem akart a falra kenődni, érthető módon, húzódott is visszafelé, és Pigoli hiába akart már engedni, nem tudott. A két autó összeért, Pigoli visszakormányozta Jaguárját a pályára, és teljes sebességgel beleszállt Herbert Maseratijába, aki szabályosan, a pályán közlekedett (kifejezetten emlékeztetett az eset a WTCC futam alatt történt Dudukalo-Wéber esetre).

Mindhárom autó totálkárosra tört, Pigolit pedig beidézték meghallgatásra a sportfelügyelők.

Ezután a futam jóval nyugodtabb légkörben folytatódott. Gabellini volt a harmadik, Sini átvette a vezetést Mikolától, akit később megelőzött Biagi és Liuzzi is. Kristoffersson a hetedik helyen autózva támadta a hatodik Mauro Cesarit.

Az állás nem változott, Sini nyerte a futamot Gabellini, Biagi, Mikola, Liuzzi, Cesari, Kristoffersson, Meloni, Mugelli és Caldarola előtt.

Eredmények

A következő futamot 26 nap múlva rendezik Magyarországon, a Hungaroringen. Hamarosan részletesen beszámolunk arról, hogyan és hol lehet ingyen jegyet igényelni.

Fotó: superstars.com

Comments

comments