Hiába volt ez a 2018-as szezon csak második futama, meg merem kockáztatni, hogy ez volt az év versenye! Kemény, férfias, de a végletekig fair küzdelemnek lehettünk szemtanúi, és, ha esetleg nem láttad, mindenképp nézd vissza, mondjuk ITT.
Biztos vagyok benne, hogy erre a hétvégére még sokáig emlékezni fogunk. Már a kezdés sem volt problémamentes, hisz Jamie Green műszaki gondok miatt nem tudott felállni a rajtrácsra, ám a probléma jellege miatt nem kellett a boxutcából rajtolnia, felállhatott az utolsó rajtrácsra. Lucas Auer kiugrott a rajtnál, amiért pár körön belül meg is büntették (5 másodperces időbüntetést kapott), illetve Edoardo Mortara és Dani Juncadella is a rajtrácson ragadt. Bár a mezőny után tudtak eredni, kis idő múlva Mortara behajtott a boxba: motorhiba. Nem sokkal ezután Juncedella is kapott egy 5 másodperces időbüntetést, amiről a spanyol nem is tudott, csak azért állt meg a boxutca elején, mert látta, hogy a sportbírók kézzel-lábbal integetnek neki. Mint utólag kiderült, a versenyigazgatás úgy látta, ő is kiugrott a rajtnál, ám a spanyol azt nyilatkozta, hogy gondjai akadtak a kuplunggal, lefulladt és csak röviddel a rajt előtt tudta újra beindítani az autót, ami kívülről úgy tűnt, mintha kiugrott volna.
Ám a vasárnapi verseny szerencsére nem a látványos balesetek vagy technikai zűrök miatt marad meg az örökkévalóságnak, hanem a nagybetűs CSATA miatt. Timo Glock és Gary Paffett olyan showt kerekített az első helyért vívott küzdelemben, amire még a legfinnyásabbak is csak elismerően bólogathatnak. Körről körre változott az állás, egyszer Glock, aztán Paffett tört az élre, sőt, körön belül, kanyarról kanyarra alakultak a dolgok. A pilóták a heves csatában viszont soha nem veszítették el a fejüket, nem forgatták ki egymást, sőt, még a pályáról sem akarta leterelni egyik sem a másikat, amiért külön elismerést érdemelnek mindketten. A küzdelemnek végül az vetett véget, hogy Paffett DRS lehetőségei elfogytak, sőt, az utolsó körökben még Mike Rockenfeller is beérte, s megelőzte a brit veteránt. Ennek ellenére mindhárman ragyogó arccal léptek a dobogóra, ölelkezve, gratulálva egymásnak, hisz mindannyian rendkívül élvezték a csatározást.
Timo Glock magáról teljesen megfeledkezve üvöltött nyomdafestéket nem tűrő szavakat a rádióba a levezető körén, erőteljesen nehezményezve, hogy a Mercedes az év végén elhagyja a sorozatot. (“The best f*cking racing. F*cking hell Mercedes, this is why you should not leave this championship, you f*cking idiots.”)
„Ez volt életem legjobb versenye” – lelkendezett a német később már visszafogottabban. „Erről szól a versenyzés, az autóm erejének az utolsó cseppjét is ki kellett nyomnom, egyáltalán nem volt időm pihenni. Ettől zseniális a DTM. Csak ismételni tudom magam, ez volt életem legjobb versenye – pedig egy pár már van a hátam mögött.”
Mike Rockenfeller is csak elismerően tudott nyilatkozni a pályán történtekről. „Eszméletlen futam volt, végig a határon autóztunk. Az utolsó körig küzdöttem, végig sportszerű volt minden résztvevő. Hihetetlenül élveztem.”
A szívek nyertese mégis a tegnapi győztes, Gary Paffett lett. „Nagyszerű verseny volt, egy pillanatra sem adtam fel. Még így is megérte, hogy csak harmadik lettem.” – mondta a brit.
Az élen autózó hármas mögött is kemény küzdelem folyt, az újonc svéd, Joel Eriksson csak egy hajszállal maradt le a dobogóról, mindezt élete második DTM versenyén, ötödikként pedig az a Loic Duval végzett, aki a tegnapi verseny után azonnal Spa Francorchamps-ba indult, ott kategóriájukban a negyedikként, összetettben nyolcadikként végeztek a WEC 6 órás etapján, ezt követően száguldott is vissza Hockenheimba.
A hétvége másik különlegessége szintén egy svéd nevéhez kötődik, hiszen Mattias Ekström „vendégművészként” részt vett mindkét futamon. Bár kiugró eredményt nem ért el, mégis méltóképp el tudott búcsúzni a rajongóktól, a csapatoktól.
A bajnokságot két futam után egy hajszálnyi előnnyel Timo Glock vezeti, őt követi Gary Paffett és Mike Rockenfeller.
A következő versenyhétvégét május 18-20 között rendezik a legendás Lausitzringen.
A vasárnapi, hockenheimi verseny teljes eredménye:
- Timo Glock / BMW
- Mike Rockenfeller / Audi
- Gary Paffett / Mercedes
- Joel Eriksson / BMW
- Loic Duval / Audi
- Pascal Wehrlein / Mercedes
- René Rast / Audi
- Bruno Spengler / BMW
- Paul Di Resta / Mercedes
- Augusto Farfus / BMW
- Marco Wittmann / BMW
- Robin Frijns / Audi
- Nico Müller / Audi
- Philipp Eng / BMW
- Lucas Auer / Mercedes
- Mattias Ekström / Audi
- Jamie Green / Audi
- Daniel Juncadella / Mercedes
- Edoardo Mortara / Mercedes (DNF)
A bajnokság állása:
- Timo Glock 44
- Gary Paffett 43
- Mike Rockenfeller 18
- Lucas Auer 18
- Pascal Wehrlein 18
- Joel Eriksson 13
- Edoardo Mortara 12
- Bruno Spengler 12
- Loic Duval 11
- René Rast 10
- Paul Di Resta 8
- Daniel Juncadella 4
- Marco Wittmann 2
- Augusto Farfus 1
Schneider Erika
Social Profiles