Kínától Japánig (WTCC)

Fotó: Schneider Erika

A kínai versenyhétvége és a japán között pontosan két hét telt el. Ez alatt a két hét alatt azonban majdnem annyi minden történt, mint korábban a szezonban összesen. A lényeg, hogy szombat este van, és még mindig nem maradtunk le semmiről: egyszerűen nem voltak autók, amikkel bármit is lehetett volna csinálni a pályán.

Gabriele Tarquini sikerrel helyettesítette Tiago Monteirót, a Honda remélte, hogy visszakapják a portugált, de ugyancsak csalódniuk kellett. Megindult a rotáció, az ETCC korábbi bajnokát, a svájci Kris Richardot ültették a Camposba, aki kölcsönadta a Hondának Esteban Guerrierit Monteiro helyére.

Mindez alatt akkora tájfun tombolt a japán tengeren, hogy az autókat nem lehetett átszállítani Motegibe, ezért az egész program elcsúszott: az első szabadedzés kivételével minden egyes programrészt, tehát a második szabadedzést, az időmérő edzést és a versenyeket is vasárnap tartják, egymás után.

Ezek után történt, hogy tájékoztatást kaptunk arról, hogy az FIA a technikai vizsgálat során nem találta a homologizálttal egyezőnek a Hondák üzemanyag-befecskendező rendszerét, ezért kizárta őket a kínai versenyből utólag. Először csak a gyári Hondákat, utána a Zengő-Hondákat is. A Honda szóvivője azt mondja, hogy szándékosságról szó sincs, félreértelmezték a homologizációs szabályokat.

A kizárások értelmében a világbajnoki összetett az alábbiak szerint módosul:

Thed Björknek 203.5, Tiago Monteirónak 200 pontja van, mögöttük Nick Catsburg (180.5), Michelisz Norbert (171), Mehdi Bennani (164) és Tom Chilton (158.5) állnak az első hat helyen.

A módosított program szerint a közvetítéseket az alábbi időpontokra ígérték: M4: 6:15-8:00, Eurosport 1: 6:45 és 8:00.

Az óraállítás miatt kialudhatjuk magunkat, erre is figyeljünk, amikor reggelre beállítjuk az ébresztőt!

Magyar Szilvia

Comments

comments