A DTM mezőnye elérkezett a Hockenheimi idényzáróhoz. A versenynek már csak egy tétje volt: ki lesz a konstruktőrök bajnoka, hiszen az egyéni bajnokság sorsa már két futammal ez előtt eldőlt.
Az időmérő edzést Miguel Molina nyerte Mattias Ekström és Edoardo Mortara előtt. Az időmérő végeredménye.
Az idő napsütéses volt, a pálya száraz, a versenykörülmények teljesen ideálisak. A rajt és az utolsó 3-4 kör izgalmasra sikeredett, a köztük lévő időszak leginkább egy vasárnapi sétakocsikázáshoz hasonlított.
Adrian Tambay-nek nem indult (és folytatódott) jól ez a verseny. Rögtön összeszedett egy áthajtásos büntetést kiugrásért. Mortarának viszont nem volt ilyen gondja: sokan hagyták faképnél a rajtnál. Molina is szélesen fordult, mellé is befértek páran, Jamie Green pedig az élre állt, és csaknem végig vezetett Ekström előtt, elég nagy előnyt építve ki.
A 14. körig sok említésre méltó esemény nem történt, akkor is csak annyi, hogy nyitott a boxutca, kellett jönni kerékcserére. Egy darabig ez úgy ment, mint a karikacsapás, csak aztán a 21. körben Pascal Wehrlein autóján kicsit elszöszmötöltek a szerelők, ám ő meg akarta őrizni pozícióelőnyét Timo Schneiderel szemben, akik viszont végeztek a kerékcserével. Így Wehrlein kivágódott a közlekedősávba, Schneider meg nem győzött vigyázni, hogy ütközés ne legyen a dologból. Aztán a versenybíróság vizsgálat alá vonta, majd áthajtásos büntetéssel sújtotta Wehrleint, aki így a középmezőnybe esett vissza.
Közben folytatódott a futam eleje óta megszokott tendencia: lassan nem volt olyan versenyző a pályán, akit ne intette volna meg pályaelhagyásért.
Az első kiesőnk a 28. körben Maxime Martin volt, akinek autója megsérült és az összeérő alkatrészek a keréknél fehér füstöt generáltak körökön keresztül, míg végül Martin úgy döntött: kiáll.
Mortara és Joey Hand akadtak össze, nyüstölték egymást egy darabig, majd Mortara előzött. Megmozdulása kevéssé volt finomkodó, Hand ugyanilyen agresszíven vette vissza a helyét, minek következtéban Mortara előbb a bukótérben, később a boxban találta magát. Aztán Daniel Juncadella és Bruno Spengler keveredtek csatába, de végül a spanyol külső segítség nélkül szállt a gumifalba. És ekkor, a 37. körben, 6 körrel az idény végét jelző kockás zászló előtt bejött a Safety Car, teljesen tönkretéve mindazt, amit Jamie Green az első perctől kezdve összedolgozott.
Két kör múltán a biztonsági autó távozott, Greent is megintették szabálytalan újraindulásért, de Jamie-nek most jobban fájt, hogy az addig végtelen nyugalommal sétakocsikázó Mattias Ekström pillanatok alatt befogta és lehagyta őt. Megjött Mike Rockenfeller is, és Green neki is rögtön csak a fenekét látta, és akkor érkezett meg mögé Paul Di Resta… No de ezt már sem Green nem hagyta, sem a kockás zászló.
Tambaynek amilyen rosszul kezdődött ez a verseny, olyan rosszul is végződött: Vitalij Petrovval karöltve szálltak a gumifalba. Az autók csúnyán összetörtek, szerencsére a pióták sértetlenül szálltak ki a roncsokból.
Ezzel eldőlt, hogy a konstruktőrök világbajnokságát 2014-ben az Audi nyerte.
Szöveg: Magyar Szilvia
Fotó: DTM Official
Social Profiles