Horrorisztikus IndyCar-balesetét követően műtétek sora vár a korábbi Mercedes-pilótára

Fotó: Schneider Erika

Idén először versenyez a tengerentúli formulaautós szériában a többszörös DTM-futamgyőztes Robert Wickens; azonban a poconói horrorisztikus balesete – amelynek során többszörösen is megsérült – után csak a jó Istennek köszönheti azt, hogy egyáltalán még él…

Az idei tizennegyedik IndyCar-versenyen, Poconóban egy egészen elképesztő tömegbaleset borzolta fel a kedélyeket: még épphogy eltelt pár kör a futamból, csatázás közben Robert Wickens és az Andretti Autosport pilótája, Ryan Hunter-Reay összeakadtak, aminek következtében a kanadai a Schmidt Peterson Motorsports #6-os számú autójával megmászta az amerikai versenyző andrettis kocsiját, így aztán előbb a SAFER-falnak vágódott neki, majd az afölött található kerítést tarolta le, több 360 fokos fordulatot megtéve. Mindeközben a kalamajkának végül Wickens csapattársa, James Hinchcliffe, az Endurance Világbajnokság spái szezonnyitóján elszenvedett kettős lábtörése óta először versenyző Pietro Fittipaldi, valamint a RLL-istálló másik versenyzője, Takuma Sato is áldozatául esett.

IndyCar Series 2018. Pocono Raceway. Robert Wickens Huge Crash Red Flag (All Angles)

All Angles + Interviews

Ezt követően pedig egy idegtépő várakozás vette kezdetét – és nem amiatt, mert nagyjából két órán át állt a verseny a rommá tört autók műszaki mentése, illetve a kerítés helyreállítása okán, hanem azért, mert nagyon sokáig szinte semmit sem lehetett tudni Wickens állapota felől. Így elsőre valamennyi néző kapásból a lehető legrosszabbra gondolt, a legkevésbé sem feledve a poconói Trükkös Háromszög három évvel ezelőtti tragédiáját, amely az ex-Forma-1-es versenyző Justin Wilson halálát okozta.

Aztán valamivel később az IndyCar hivatalos szociálmédiás felületein megjelent a hír, hogy a Mercedes DTM-csapatából érkezett Wickens eszméleténél volt a baleset után, illetve akkor is, amikor mentőhelikopterrel kórházba szállították. Részletesebb tájékoztató az egészségi állapota kapcsán már órákkal az 500 mérföldes verseny leintését követően látott napvilágot, amelyből kiderült, hogy a kanadait az Allentown közelében található Lehigh Valley Kórházban ápolják, és megsérült a mellkasa, az alsó végtagjai, a jobb karja és a gerince.

Hétfőn MRI-vizsgálatok alá vetették Wickenst, amelyet követően a versenyzőt kezelő orvosi stáb úgy döntött, hogy a műtét elkerülhetetlen. Aztán közép-európai idő szerint a kedd délutáni órákban megerősítették, hogy ottani idő szerint hétfőn este meg is műtötték Wickenst, amelynek folyamán stabilizálták a felsőtesti gerincsérülését, titánelemek és csavarok segítségével. Az operáció – szerencsére – komplikáció nélkül zajlott, azonban a gerincvelő-sérülésének mérték még nem ismert, miközben az IndyCar-újoncra még további műtétek várnak, amelyek a – két lábán és a jobb felkarján keletkezett – töréseit lesznek hivatottak helyreállítani.

Wickens eleinte a formulaautózás ranglétráján igyekezett felkapaszkodni nagy erőkkel, majd 2012-ben bemutatkozott a Német Túraautó Bajnokságban, amelyben 84 versenyen indult, hat futamgyőzelmet és tizenöt dobogós helyezést, valamint ötször indulhatott a pole pozícióból. Legjobb eredményét az összetettben 2016-ban érte el: negyedik lett.

Azonban sok-sok évnyi túraautózás ellenére a formulaautók világába való visszatérése idáig egészen pazarul sikerült, hiszen 13 futam alatt négyszer is dobogóra állhatott, s egy futamot a pole-ból kezdhetett meg – ráadásul a szezonnyitó, St. Petersburg-i versenyt kis híján megnyerte, ám két körrel a leintés előtt Alexander Rossi kiforgatta… Jelenleg hatodik a bajnoki pontversenyben, de idén rajthoz állni már aligha fog – mindenesetre a Motorzaj.hu csapata és a teljes Closed Wheel Racing médiacsoport mihamarabbi jobbulást kíván neki!

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments