Honda tripla és bajnokavatás

NjUyMDc0

Fotó: FIAWTCC.COM

A futamot megelőző hetekben Michelisz Norbert azt nyilatkozta, hogy unja már a dobogót, jó lenne egy győzelem… Ha előbb nyilatkozza ezt, talán még előbb sikerül. A nyitóversenyen felállhatott a dobogó legfelső fokára, gyári pilótaként életében először.

A fordított rajtrács miatt az élről rajtolt Michelisz, mellőle Rob Huff, mögüle Thed Björk. El is fordultak így az első kanyarban, Björktől vette el a helyét Tom Chilton, de a kör végére Thed ott volt, ahonnan indult.

Chilton hiába ragaszkodott volna a pozíciójához foggal körömmel, már a 7. volt a második körben, és ezek után még Nick Catsburg és Yvan Muller is elment neki.

Hugo Valente-et viszont egy rondán megtört autóval a bukótérben láttuk viszont. A rendező lemaradt arról, hogy mi okból került oda, így aztán mi sem tudunk többet.

A rajtnál nagy volt a hátsó traktusban a lökdösődés, Gregoire Demoustier többször is nekiment nagy igyekezetében James Thompsonnak, kapott is érte áthajtásos büntetést. Bennani a rajtot rontotta el, azért büntették meg, Coronelt pedig – szegény embert az ág is húzza alapon – azért, mert a 3 perces táblánál a rajtrácson még az emelőn volt az autója. Coronel csak utólag kapta meg büntetését, ami így 30 mp-et ért a végeredményben.

Az elején Norbi elhúzott, és mintha félálomban Huffot sérült autóról hallottam volna panaszkodni…

A hármas Honda vezetés akkor állt be, amikor Monteiro hosszú harcok árán el tudott menni Björk mellett, a 8. körben. Mert hát Thed is akar már egy dobogót, de ezt most képtelenség volt megtartani…

A két gyári Citroën torlódott fel Catsburg mögött, José María López volt elöl, támadott is már egy ideje, és aztán amolyan jó kis túraautós előzés lett belőle, amikor röpködnek a kisebb darabok az autókról, meg az egyikük a gazból rángatja vissza a verdát. Érdekes módon itt López volt az erőszakos fél, a hollandnak kellett összeszedni a Ladát a pálya mellől, mégis ő kapott fekete-fehér zászlós figyelmeztetést. Amíg Nick rendezte a sorait, Yvan is faképnél hagyta, és végül Björk is elhúzott mellette.

Monteiro nem támadta végül Huffot, a lényeg az volt, hogy hazahozzák a hármas győzelmet, így aztán volt mit ünnepelni, Michelisszel a dobogó tetjén, a Honda hazai pályáján. López, Muller és Björk értek be mögöttük.

„Tegnap taktikáztunk az időmérőn, és szerencsénk volt, hogy bejött – kezdte Norbi a versenyt követő sajtótájékoztatón. – A rajtom is tökéletesen sikerült, nagyon jó volt a kigyorsítás. Utána néhány kör múlva tudtam, hogy Rob mögöttem van, segít nekem és fedez a hátulról jövő forgalomtól. Nem akarom azt mondani, hogy túl könnyű lett volna, de elég magabiztos voltam ahhoz, hogy ne kövessek el hibát. Az a fontos, hogy ekkora súllyal is versenyképesek vagyunk a köridők szempontjából… Természetesen a Honda hazai pályáján nyerni a legjobb dolog, amit csak elérhetsz. Gratulálok az egész csapatnak, és nagyon köszönöm!”

Az első verseny végeredménye

A második versenyen López rajtolt az élről, végig vezetett és meg is nyerte volna a futamot, hiszen Muller jó 150 méterről követte. De az utolsó körben történt valami…

Szóval az első kanyarba szépen befordultak López, Muller, Monteiro, Bennani, Chilton sorrendben, és így is haladtak tova elöl a versenyzők, csak Chilton nem tudta tartani Bennani tempóját, és a teljes mezőnyt felgyűjtötte maga mögé, gondolta hadd erőlködjenek a többiek az előzéssel.

Néstor Girolami jött közvetlenül mögötte, ott támadta, ahol érte, de Chilton kitartott az 5. körig. Az argentin ekkor tudott olyan támadást indítani, amit a brit már nem tudott kivédeni. Tehát a Volvo üldözőbe vehette az addigra jól elhúzó négyest az élen.

Elöl nem is történt semmi a világon, Pechito utcahosszal vezetett már a verseny közepén, csak a középmezőny csatáiban gyönyörködhettünk. Catsburg volt a Ladánál az egyetlen, aki úgy, ahogy tudott alkalmazkodni ahhoz, hogyan kezelje ekkora plusz súllyal az autót, és akkorát vívott Thompsonnal, mintha csak legalábbis az első hely lett volna a tét. Nem, a tét a 11. hely volt! Végül a holland a 9. körben tudott a fekete Chevi elé kerülni.

Coronel is megvívta a maga kis harcát Valente-tel.

A 12. körben értetlenség és bizonyos fokú röhögés lett úrrá nézőn és kommentátoron egyaránt: John Filippi addig szerencsétlenkedett Ryo Michigami mögött, amíg a japán az egyik féktávon hibázott, Filippi meg nemes egyszerűséggel nekiment hátulról, mintha legalábbis sem fék, sem pedig kormány nem lett volna az autóján… Biztosan szegény Michigami is gondolt magában valamit. Az autók különösebb sérülés nélkül folytatták a versenyt.

Mindenki megvívta hát a maga csatáit, ki győztesen, ki vesztesen került ki belőlük. Még egy csata volt hátra, legelöl. Ezt az utcahosszal vezető López vívta saját magával, s a végén Muller került ki belőle győztesen.

Amikor kiszálltak az autóból López még mellébeszélt ugyan, hogy túlhevült a motor, de ezt elég nyilvánvalóan senki nem hitte el neki, szóval a sajtótájékoztatón megmondta az igazat: „Nem volt semmiféle csapatutasítás. Én döntöttem úgy, hogy elengedem Yvant, viszonozva azt, amit értem tett Argentínában. Ő még harcban van Tiagóval a második helyért, és beszéltünk erről tegnap. Még soha, soha senkinek nem engedtem át győzelmet, és ez nagyon nehéz volt nekem. Meg aztán azt sem tudtam, hogy vajon ez az egész hogy veszi ki magát Yvan szemében. Csak egy baráti gesztus volt, semmi több, amivel az iránta való tiszteletemet szerettem volna kifejezni.”

Picit talán aggódva nézett Muller irányába, de Yvan megvárta, amíg hozzá kerül a szólás joga, s csak aztán mondta: „Ez egy nagyon szép gesztus volt, csinálhatnád többször is!”

Mondtak még mást is egymásnak, de az már egy későbbi történet része lesz.

A második verseny végeredménye.

José María López még ezzel a második hellyel is világbajnok már most, egyetlen feltétellel: Pár hete röppent fel, hogy nagy valószínűséggel a thai pálya promótere nem tud megegyezni Francois Riberióval, és ezért minden bizonnyal elmarad a verseny. Ez aztán pár napja bebizonyosodott, s most csak azon megy a vita, hogy pótolják-e valahogy a kiesett fordulót (katari dupla hétvége ötlete jár körben a paddockban), vagy szimplán törlik azt. Ezzel kapcsolatban a Motorsport Világtanács jövő héten hoz döntést. Ha a thai forduló törlésre kerül, José María López hivatalosan is világbajnok lesz matematikailag, immár nem is egy, hanem két fordulóval a világbajnokság vége előtt.

Thai forduló ide vagy oda, a Citroën már megcsinálta a világbajnoki sapkát Lópeznek, amit aztán ő fel is vett. Ez az argentin csodagyerek a WTCC történetében a második, aki egymást követő három évben szerzett világbajnoki címet.

A következő versenyt három hét múlva Kínában futják.

Magyar Szilvia

Comments

comments