Utolsó állomásához érkezik a TCR Európa-kupa: a hétvégén, Barcelonában eldől, hogy az öt esélyes közül ki az, aki a végén nevethet – igaz, az ötből csak három versenyzőnek van reális esélye arra, hogy bajnok legyen, és – sajnálatos módon – pont a két magyar versenyző, Nagy Dániel és Tassi Attila azok, akik csak a csodában reménykedhetnek. Persze, a dobogó még elcsíphető.
Paul Ricard, Zandvoort, Spa-Francorchamps, Hungaroring, Assen, Monza – az elmúlt valamivel több mint öt hónapban ilyen ismert és ikonikus pályákon tette tiszteletét a TCR Europe mezőnye, amely a hétvégén, nagyjából egy hónapnyi szünet után az idei utolsó helyszínre, a barcelonai aszfaltcsíkra látogat el, és izgalmakból garantáltan nem lesz hiány!
Kezdjük ott, hogy az olaszországi hétvége után ismét hadi méreteket öltő és 32 főt számláló mezőny gyűlt össze, pedig az állandó résztvevők közül például Igor Stefanovski el sem látogat Spanyolországba, viszont visszatér a rajtrácsra a JSB Compétition Julien Brichével és Marie Baus-Coppens-nel.
Ezen túl háromautósra bővül a HELL-KCMG csapat felállása, Tassi Attila és Josh Files munkáját a TCR Germany egyik élmenője, Mike Halder fogja segíteni, míg a M1RA-nál Nagy Dani csapattársaként a tulajdonos, Michelisz Norbi ugrik be. A Comtoyou Racinghez is érkezett némi erősítés a Benelux-bajnokságért küzdő Maxime Potty mellé, a csapat WTCR-es felállását erősítő Nathanaël Berthon személyében.
A Sports & You csapata által csatasorba állított Peugeot-k száma is egyről kettőre szaporodott, Francisco Abreu csapattársat kap Hernando Alonso (nem, nem elírás!) személyében – a 23 éves spanyol tavaly a helyi bajnokság 3-as számú divíziójának lett bajnoka, idén pedig „csak” egy, Jaramában aratott győzelemmel zárt a kategóriában.
Teljesen új csapat is érkezik a TCR Europe-ba, mégpedig a – többek között már a nemzetközi TCR-ből is ismert – WestCoast Racing révén, amely három Volkswagent állít csatasorba, a volánnál a BTCC 2018-es bajnokával, Ashley Suttonnal, valamint a Bäckman-testvérekkel, Andreasszal és Jessicával – idén valamennyien a TCR UK-ben indultak, Bäckmanék pedig északi vizekre is eveztek eközben, versenyezve a skandináv TCR-ben. A hírek szerint a svéd gárda jövőre teljes szezont futhat a szériában.
Volkswagennel indul még az orosz TCR egyik idei élmenője, Klim Gavrilov, valamint az MN Développement színeiben versenyző Jean-Laurent Navarro is. A Volkswagenek mellett egy csokor Cupra is érkezik, Petr Fulínnal, Munkong Sathienthirakullal (Monlau Competición), valamint Nikola Miljkoviccsal (LEIN Racing).
További érdekesség, hogy a mezőny akkorára hízott, hogy néhány pilótának a rajtszámválasztás ügyében nem volt elegendő az 1-99-ig terjedő skála. A M1RA-nál valószínűleg harmonizálni akartak Nagy Dani #999-es rajtszámával, továbbá az #5-ös és az #55-ös már elkelt az év korábbi részében, így lett Michelisz Norbi #555-ös. Három számjegyből álló rajtszámmal rendelkezik még Miljkovic, Sutton, Jessica Bäckman, Berthon és Halder. ☺
A népes mezőny mellett a bajnoki címért vívott küzdelem is ígéretesnek tűnik. Mikel Azcona jelenleg 19 ponttal előzi a nemzetközi TCR tavalyi bajnokát, Jean-Karl Vernay-t, és 30-cal a Target-Hyundai szerb pilótáját, Dušan Borković-ot. Figyelembe véve azt, hogy a pole-lal és a két futamgyőzelemmel még 55 pont gyűjthető 2018-ban, rendelkezik matematikai esélyekkel Tassi Attila és Nagy Dániel is, akik 41, illetve 50 pontos lemaradásban követik Azconát – azonban a magyarok inkább a szerb Hyundai-pilótával fognak küzdeni az összetett dobogó legalsó fokáért. Ezen kívül a TOP-10-ben még a hetedik helyért bontakozhat ki némi meccs Kris Richard (Target-Hyundai), Maxime Potty (Comtoyou-VW) és Stian Paulsen (Cupra) között.
Emellett a csapatbajnokság is izgalmasnak ígérkezik, mivel a Target Competition előnye háromautós mivolta ellenére csupán hét pont a HELL Energy Racing with KCMG-vel szemben, de a meccsbe akár még a PCR Sport is beleszólhat, amely 33 egységgel van elmaradva az olasz gárdától.
Ami a pluszsúlyokat illeti, Nagy Daniék valamelyest fellélegezhetnek, ugyanis a kompenzációs súlyokból 40 kilót veszítettek az i30-asok, amelyek így 1285 kilót nyomnak. Eközben Tassi Attiláék Hondái a második legnehezebbek a mezőnyben, 1305 kilóval, 10-el elmaradva a szekvenciális váltós Audiktól.
A barcelonai TCR Europe-hétvégére érvényes súlytáblázat:
null
null
Nagy így bizakodóan várja az idei utolsó hétvégét annak ellenére, hogy Barcelonát még csak szimulátorból ismeri – a 20 éves pilóta gondolatait a következőképpen idézi a médiacsapata által kiadott hivatalos sajtóközlemény: „Nem versenyeztem még itt, de rengeteget szimulátoroztam ezen a pályán, kedvelem a vonalvezetését. Ugrás lesz a mély vízbe, viszont legalább nem élesben kell megtanulnom a pályát. Monzához képest sokkal jobb hétvégére számítok. Egyrészt azért, mert a pálya karakterisztikája jobban fekszik a Hyundainak, másrészt a 60 kilós büntetősúlyból negyvenet leadtunk, ami fontos századmásodperceket jelenthet.”
Emellett annak is örül a M1RA-s, hogy küldetését főnöke, aki ezúttal egyben a csapattársa is lesz, segíti, ahogyan annak is, hogy további illusztris nevekkel küzdhet meg: „Óriási megtiszteltetés a világ egyik, ha nem a leggyorsabb túraautó-pilótájával együtt versenyezni. A jelenléte ad egy plusz motivációt, hiszen óriási lehetőség lesz mindenféle fogásokat eltanulni tőle, ez egy fantasztikus fejlődési lehetőség a karrierem szempontjából. Nem lesz könnyű dolgunk a dobogós helyek valamelyikének megszerzéséért, hiszen olyan beugrók lesznek most a mezőnyben, mint Ashley Sutton, a brit túraautó-bajnokság tavalyi győztese, vagy Mike Halder, aki a német TCR-ben megy.”
Michelisz Norbi is elszántan nyilatkozott a hétvégét megelőzően, de leszögezte, hogy a személyi sikeressége ezúttal másodlagos lesz, merthogy Nagyot és a csapatot akarja segíteni. „Természetesen a versenyláz mindig fűt, és most is szeretnék jó eredményeket elérni, de nekem Barcelonában nem a személyes sikerem lesz a legfontosabb. Nagy Dani jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban, és bár a lemaradása 50 pont az éllovashoz képest, addig nem adjuk fel harcot, amíg még megvan a matematikai esélye a győzelemre, és ugyanez igaz a csapatok versenyében szintén az ötödik helyen álló M1RA-ra is. Ráadásul a bajnoki dobogó mindkét esetben reálisan elérhető távolságban van, úgyhogy én elsősorban azon fogok dolgozni Barcelonában, hogy ezeket a céljainkat teljesítsük, és ha olyan helyzetben leszek a pályán, akkor minden erőmmel segítsem Danit” – idézi a M1RA által kiadott sajtóanyag a tavalyi világbajnoki ezüstérmes szavait, aki az Indexen vezetett blogjában is kitért a spanyolországi kiruccanására.
Bári Dávid csapatfőnök pedig ki is tűzte a célt az idényzáróra, ami az, hogy a M1RA pozitívan, jó eredményekkel zárja le a kissé hullámvölgyszerűen alakult szezont a TCR Europe-ban: „Egy nehéz szezon utolsó állomásához érkezünk Barcelonában. Voltak nagyon szép eredményeink és nehezebb időszakaink idén, így most az a legfőbb célunk, hogy pozitív érzésekkel zárjuk le ezt az évet. Elsősorban jól megélni és élvezni szeretnénk a barcelonai hétvégét: élvezni, hogy versenyzünk, hogy jól működünk, élvezni, hogy Norbi velünk van és élvezni a vágyott sikereket. Ugyanis, ha a pilótáink elégedettek lesznek az autóval, és mi magunk is elégedettek leszünk az elvégzett munkával, akkor nagy valószínűséggel az eredményekkel is elégedettek lehetünk majd. A csapatok és Dani révén a pilóták értékelésében is elérhető távolságban van a bajnoki a dobogó, mi pedig szeretjük elérni azt, ami elérhető.”
A barcelonai TCR Europe-hétvége menetrendje, közép-európai idő szerint:
2018. október 19., péntek | 11:55-12:25 | Első szabadedzés |
2018. október 19., péntek | 16:05-16:35 | Második szabadedzés |
2018. október 20., szombat | 11:45-12:20 | Időmérő edzés |
2018. október 20., szombat | 17:30-17:55 | Első futam |
2018. október 21., vasárnap | 15:55-16:25 | Második futam |
A futamokat a TCR hivatalos YouTube-csatornája mellett a Sport TV is élőben fogja közvetíteni – az elsőt a 2-es, a másodikat pedig az 1-es csatornán láthatjuk majd.
A barcelonai TCR Europe-hétvége nem éppen rövid nevezési listája:
null
null
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles