Flúgos időmérő

Ladák egymás közt...Az idei monzai WTCC időmérője kicsit eseménydúsabb lett a szokottnál. 

Összefoglalni tán nem is lehetne rendesen, azért néhány momentumot ragadjunk ki. Kezdjük a felvezető menettel, mikor a Wiechers BMW-jét hajtó Fredy Barth kipenderítette a világbajnok Robert Huffot. Az angol SEAT-ja első futóműve bánta, kitört, majd olyan helyen állt meg a pályán, ami miatt mindenki mehetett vissza a boxba: piros zászló. A svájci „nem csinált semmit”, de Huff szerint nem ő volt a hibás. Nagyszerű, túl vagyunk a felvezetőkörön.

Újrakezdünk. Már Norbi Hondája is kint van. Szerencsére Dudukalo kihúz mellőle, így az ígéretesen teljesítő Thompson kap egy váratlan csapattársat a jobb hátsó ajtóra. Dudukalo optimista féktávja autómentőt, csapattársa mélyedése hatalmas vezetési tudást igényelt. De bevitte. A csapattársak kiütéses hadjárata után még Marc Basseng kóstolta meg a monzai homokot, majd a harmadik Münnich autót, René Münnich-et (aki az eset következtében kicsit magával vitte Fernando Monje-t is) Gabriele Tarquini forgatta ki a Parabolicában a Q1 végén.

Ezt a hátulról megtolom módszert alkalmazta később a Q2-ben is, James Nash is kapott az olasz vendégszeretetéből az első sikánban. Ide visszatért James Thomspon is, aki szinte páholyból szemlélhette, ahogy a tehénnek álcázott NIKA Chevy-vel a pálya szélére áll a két éve itt vezető helyről defekt miatt kieső Nykjaer. És hogy még hány kisebb pályaelhagyás, hiba, és egyéb volt, azt itt nehéz lenne felsorolni.

Úgyhogy térjünk a pozíciókra. Huff utolsóként idő nélkül hát a mezőny végéről. Wéber Gabi tavalyi BMW-jével az újonc Dayraut még nem állt annyira át a pályaversenyzésre a krosszról, és a jégraliról, így várható volt utolsó helye a mértek közül. Michelisz Norbival folytassuk viszont: sajnos az egész napos kínszenvedés folytatódott, és a 21. időt autózta csak. Ez 20. rajthelyet jelent, miután Dudukalót a Thompson, Tarquinit a Münnich esetért öt rajthellyel hátrébb tették. Norbi tavalyi BMW-je D’Aste alatt éppen bejutott a Q2-be.

Azonban nem lehetett ott sem Coronel, sem Monteiro. A portugált feltartották, Coronel viszont rosszul taktikázott. Aztán a Q2… nos a Chevy mögött nincs már az a gyári érdek, hogy azért a PR-ban sem mutat olyan jól a túlzott dominancia. Most ez nincs, ellenben nagyobb volt a fölényük, mint tavaly. Volt olyan része az FP2-nek, és mindkét időmérő félnek is, mikor 1-5-ben voltak ott. Ennek fényében Muller pályacsúccsal nyerte az időmérőt, és csapattársa, Tom Chilton követte őt. A harmadik helyen MacDowall-lel újabb – immár privát – Cruze. A SEAT Sport hátszelét élvező Oriola a negyedik, ez meglepetés, és mi lett volna, ha Huff…? Az ötödik helyért megkapta az egy vb pontját a tavalyi csodapole-os Tarquini, de az öt helyes hátrasorolás miatt Nash és Nykjaer Chevroletei kerültek előre.

Mivel a büntetések csak az első futamra szólnak, így Norbi a 21. helyről vághat neki a második versenynek (ha csak nem történik valami roncsderbi az első futamban), míg a rajtrács eleje érdekesen fest. Az élete első állórajtos BMW-s futamán induló O’Young az élről, míg az orosz szerelők fantasztikus munkájának köszönhetően a „zúzódásokkal” menő Granta Thomsponnal a második, addig az újonc GT világbajnok, Marc Basseng a harmadik helyről vág majd neki a futamnak.

Vasárnapra esőt mondanak. Ha azt nézzük, hogy Norbi egy ötödik hellyel később hivatalosan az első dobogóját szerezte az utolsó komolyabb esős WTCC futamnapon – 2010, Okajama – akkor jól állunk. De ez most csak a fény az alagút végén, mi viszont a másik irányba tartunk. Nem az olasz királyi vadaspark madárállományán fog múlni az idei jó eredmény.

A világbajnokságot az időmérő után Muller vezeti öt ponttal, mögötte Chilton-MacDowall-Oriola és Tarquini 4-3-2-1 felosztásban. A Chevy 12 ponttal vezet a gyártóknál, a SEAT két, és a Honda egy ponttal állnak. A privátoknál MacDowall vezet a pole-ja miatt az egy pontjával, míg a csapatok között a Bamboo szintén azzal az egy ponttal mindenki előtt.

Warm up 9:30-tól (9:25-től EuroSport 2), futamok 14:45-től (EuroSport 2, élő), 17:00-től (EuroSport 1, élő), és 22:50-től (Duna, felvételről mindkettő, Kiss Pál Tamás kommentálásával), összefoglalók pedig holnap 21:45-től (EuroSport 1, Motorsport hétvége), keddről szerdára 0:45-től (EuroSport 1, Inside). Kedden 19:15-től EuroSport 2-n láthatunk ETCC-t is, ahol a Zengő Junior Team név alatt futó Gáspár Racing két tinédzser tehetsége, ifj. Ficza Ferenc, és Nagy Norbert két kupás SEAT Leónnal indulnak a kategóriának fent maradt Eb-címért, melyet olyanok nyertek korábban, mint Michelisz Norbert, vagy Wéber Gábor…

Hajrá fiúk!

Bakay Botond

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments