Esős-száraz DTM nyitány a Hungaroringen

Fotó: Erika Schneider

Pénteken az első szabadedzéssel megkezdődött a Hungaroring idei DTM fordulója. Mint azt már megszokhattuk, sajnos nem a szikrázó csaták tartják egyelőre izgalmak között a nézőket. Elsődlegesen az időjárás okoz némi bizonytalanságot, hiszen hol esik, hol nem, másodlagosan pedig Alex Zanardi jelenléte okozott némi felbolydulást, aki a péntek délutánt és a szombati nap nagy részét töltötte a paddockban, leginkább azzal, hogy elmesélje a sajtónak is, hogyan és mint került ő képbe, mint meghívott versenyző Misanóra.

Szóval a pénteki szabadedzésen is elkezdett esni az eső, viszont ez nem volt számottevő. A legjobb időt Jamie Green autózta. Azzal az információval, hogy megrovásban részesítették a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt az edzés után, csak a ma reggeli érkezésünkkor szembesültünk. Greent valamiért mindig sikerült kicsit, vagy kicsit jobban megbüntetni a Hungaroringen, így ez idén sem maradhatott el.

A ma reggeli szabadedzésen az eső csak úgy locsogott, tehát alaposan feladta a leckét a versenyzőknek és a csapatoknak is, hiszen kénytelenek volt a vizes beállításokkal pacsálni, aztán a szárazakkal időmérőt és versenyt futni. A második szabadedzésen végül Robin Frijns úszta a legjobb időt Audijával.

Délelőtt 11:20-tól kezdődött az ugyancsak nem túl eseménydús időmérő edzés, száraz pályán, mely végül Paul Di Resta pole-jával végződött. Nico Muller, Lucas Auer és René Rast követték őt a rajrácson.

A délutáni versenyre esőt jósoltak, de úgy féltávnál találkoztunk csak néhány cseppel. Tehát, aki arra játszott, hogy majd esőgumira vált, annak csalódnia kellett. Viszont azok, akik az első két körben cseréltek kereket, letudván a kötelezőt, és esetleg tartottak attól, hogy az eső majd tönkreteszi a stratégiájukat, megnyugodhattak.

A rajtnál Di Resta szépen jött el és az élre is állt azonnal, viszont a 10. körben már Edoardo Mortara vezetett Rast és Gary Paffett előtt, mert a skót is a korán cserélők között volt. Maga a verseny szintén kevés izgalommal járt, a kerékcserék kavarták meg kissé a sorrendet, és csak ezután kerülhetett sor néhány látványos előzésre, mint például arra, amit Di Resta mutatott be Aueren a verseny közepe táján.

Az utolsó kerékcserét Mike Rockenfeller hajtatta végre csapatával, ezzel gyakorlatilag visszaállt – ha nem is világ – de a rajtrács majdnem eredeti sorrendje. Auer megelőzte ugyanis Nico Mullert, így ők helyet cseréltek az időmérőhöz képest.

A legtöbbet talán Daniel Juncadella veszítette, aki a 6. helyről indult, de a tizediken ért célba, míg a legtöbb pozíciót Robin Frijns hozta a verseny alatt, szám szerint hetet. A BMW-knek a tavalyi évük remek volt itt a ringen, de a korábbiak rémesen sikerültek, és most visszatérni látszanak a hagyományokhoz.

Az első, 55 perces versenyt 34 kör alatt teljesítette a mezőny, az alábbi végeredménnyel:

null

null

A holnapi időmérő edzés 11:20-kor, a verseny pedig 13:30-kor kezdődik.

Olyankor kell szabadedzést rendezni, amikor jól esik! 🙂
Paul Di Resta, Fotó: Schneider Erika

Magyar Szilvia

Comments

comments