Egy hónap múlva, november 17. és 19. között rendezik meg a 64. Makaói Nagydíjat (SUNCITY Group 64th Macau Grand Prix). A Guia Circuit legendás pályáján a WTCC mellett az FIA GT Világkupája is helyet kap, ahol a GT autózás legnagyobb nevei mérkőzhetnek meg egymással.
A Mercedes tegnap jelentette be, ki lesz az a négy pilóta, akik a csillagos márka képviseletében utaznak majd Kínába: Edoardo Mortara, Daniel Juncadella, Maro Engel és Raffaele Marciello.
A svájci-olasz Mortara abszolút favoritnak számít, hisz 2011 és 2013 között ő nyerte a GT3 versenyeket, bár akkor még az Audival, 2009-ben és 2010-ben pedig formulaautóval diadalmaskodott az utcai pályán. Idén a HWA csapat által támogatott Mercedes-AMG Team Driving Academy 48-as számú autóját fogja vezetni. Csapattársa a spanyol Daniel Juncadella lesz (50-es rajtszámmal), aki az elmúlt években Formula 3-mas gépekkel állt itt rajthoz.
A szintén a HWA által támogatott kínai Team Gruppe M Racing legénysége nem lesz más, mint Maro Engel (#999) és Raffaele Marciello (#888). A német Mortara legnagyobb ellenfele lehet, hisz Engel 2014-ben egy Mercedes SLS-sel nyert Makaóban, ahogy 2015-ben a világbajnokságot is. Érdekesség, hogy Engel egy speciális Linkin Park festésű AMG GT3-t vezet majd.
Az Audi is a napokban ismertette a csapatfelállását a nagy hétvégére: a holland Robin Frijns (#1) és a svájci Nico Müller (#2) kaptak helyet az Audi Sport Team WRT-ben. Frijnsnak ez lesz az első versenye a Guia Circuit-en, míg Müller 2016-ban már bemutatkozott ezen a pályán. Markus Pommer (#27) személyében egy német pilóta kap esélyt az Aust Motorsportnál, ám a szenzáció a HCB Rutronik Racing-nél jön: 12 év után visszatér Makaó utcáira Lucas di Grassi (#11)! A Formula E 2016/2017 bajnoka még formaautókkal versenyzett itt utoljára, 2004-ben harmadik lett, 2005-ben pedig az összetett bajnoki cím lett az övé. A brazil ász csapattársa Fabian Plentz (#12) lesz.
Marco Wittmannt is láthatjuk majd egy BMW M6 GT3-mal (FIST Team AAI), úgy, mint a márkatársakat Augusto Farfust (BMW Team Schnitzer) és Tom Blomqvistet (ROWE Racing). A kétszeres DTM bajnok Wittmann 2014-ben már járt ezen a pályán egy Z4-essel, illetve 2011-ben még az F3-mas kategóriában nyerte meg a nyitóversenyt. Csapattársa az ausztrál Chaz Mostert lesz (#90).
A tavalyi győztes Laurens Vanthoor idénre a Porschéhoz igazolt. A belga fiatalember azzal került be a történelembe, hogy szó szerint a feje tetejére állította az eseményeket, hisz az autója a célegyenesben a tetején állt meg egy szerencsétlen ütközést követően, mindössze öt körrel a rajt után. A versenyt meg is kellett szakítani, Vanthoor pedig egy, focis nyelven szólva, becsúszást követően győztessé avanzsált. 2017-ben a Craft Bamboo Racing autójába ül be, rajtszáma a 911-es lesz, csapattársa pedig a WTCC-ből már ismert Darryl O’Young (#991). A HubAuto Racing csapatát erősíti majd a francia Romain Dumas és a japán Hiroki Yoshimoto.
A Scuderia Corsa idén csak egyetlen autót indít (Ferrari 488 GT3, #63), ezt a svéd Felix Rosenqvist vezti majd. A korábbi DTM versenyző, Formula E és japán Super Formula nagymenő Rosenqvist eddig kétszer is nyert a Guia Circuit-en F3-mas kategóriában, és nem titkoltan most is nagy reményekkel néz a verseny elébe.
Van egy nagy gyártó, aki most fogja elveszíteni a Makaó szüzességét, ez pedig nem más, mint a Honda. Egy autóval indulnak a csatába, ezt pedig a holland Renger van der Zande vezeti. NSX GT3 típusú gépe a 84-es rajtszámot viseli majd.
Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenünk a frissen koronázott Blancpain bajnokot, az olasz Mirko Bortolottit, aki márkahűséget fogadva egy Lamborghini Huracan GT3-mat terelget majd a makaói utcai pályán. Az FFF Racing Team by ACM versenyautóját az európai versenyeken egyébként a korábbi Forma 1-es sztár, Vitantonio Liuzzi vezeti.
A teljes nevezési lista itt vagy itt megtekinthető.
Schneider Erika
Social Profiles