“Valószínűleg a szezon legunalmasabb versenye volt, de azért örülök, hogy én nyertem” – összegezte a futamot a győztes Mattias Ekström. Alighanem igaza van, bár a rajtnál akadtak forró pillanatok…
Az időmérő edzés se hozott akkora egyértelmű Audi fölényt, mint tegnap. Edoardo Mortara és Mattias Ekström után egyből a második sorba kvalifikálta magát Marco Wittmann BMW-vel, és Robert Wickens is odaért Mercedesszel a 8. rajtkockába. Talán a tegnapinál lényegesen jobb eredmény, talán valami más zavarta meg Wickenst, de aztán az első felvezető kör végén nem talált bele a kiharcolt rajtkockába. Új felvezető kört tett meg a mezőny, Wickens büntetésből állhatott sor végére, ezzel el is úszott a versenye.
A rajtnál durva jeleneteknek voltunk szemtanúi, melyek végül Jamie Green versenyének végét jelentették. Mortara rémesen jött el, elkapta a füvet, visszarángatta onnan az autót, meglökte Wittmann-t, aki ettől belefordult Greenbe… Ekström mindezt maximum a visszapillantóból láthatta, mert álomrajtot vett, az élre állt, és 60 perc múlva ott is intették le. Szóval hihetőnek tűnik, hogy unalmas egy versenyt nyert meg.
Mortara defektet kapott, a boxba hajtott és tornázhatta vissza magát a legvégéről. Green le is tette az autót a boxban, és attól, hogy Mortara fekete-fehér zászlót is kapott és az ő versenye is elment Jamie még igencsak dühös volt…
A 8. körben Augusto Farfus is a boxba hajtott (valószínűleg nem ezt “álmodta meg” magának, amikor a tegnap ismertetett taktikát igyekezett végrehajtani) közben Wittmann-t is vizsgálat alá vonták, ő is kapott egy fekete-fehér zászlót és Nico Müller versenye is véget ért.
Ekström győzelmét csak a kötelező kerékcsere alatt picit beragadó csavar veszélyeztethette volna, ám elég gyorsan megoldották a szerelői a gondot. Az ablak bezárulta után továbbra is a svéd vezetett.
Ekström mögött Adrien Tambay haladt, őt követte Daniel Juncadella, António Félix da Costa, Marco Wittmann, Tom Blomqvist, Timo Glock, Mike Rockenfeller és Martin Tomczyk.
Így haladt a mezőny egészen az utolsó körig, Mortara valahol nagyon hátul, de egy körrel a vége előtt a boxba kormányozta az autóját.
Ez valóban az idény egyik legizgalommentesebb futama volt – leszámítva persze a rajtot, de győzelem az utolsó futamán Ekströmnek, aki a záró forduló helyett elmehet ralikrosszozni, hogy megnyerhesse azt a sorozatot. Ugyancsak emlékezetes volt a Hungaroring mindestül Dani Juncadellának, aki élete első DTM dobogóját szerezte. Ahhoz képest, hogy tegnap a Mercedesek még a sor végén ácsorogtak, igencsak nagy ugrás (és nagy szó!) a dobogó.
És hittük is este 20:40 percig, hogy ez a szép eredmény így marad, de sajnos a zöld asztalnál még ebbe is beleszóltak. Wittmann és Juncadella autója is nagyon sokáig vizsgálat alatt állt, majd az illetékesek eldöntötték, hogy mindkettejüket kizárják, a fa padlólemez túlkopása miatt. Jelen sorok írásakor a csapataik még nem döntötték el, hogy megóvják-e a döntést, így sem végeredmény sem a bajnokság állása nem közölhető teljes bizonyossággal egyelőre…
UPDATE 1: 22:10-re eldöntötték a csapatok, hogy fellebbeznek a döntés ellen. Szóval végeredmény ma már biztosan nem lesz…
Social Profiles