A TCR Europe szerda esti szimulátoros fordulóját a Hungaroringen tartották. Az első versenyt Nagy Dániel, a másodikat Mato Homola nyerte, így a BRC versenyzői, jó csapattársakként megosztoztak a győzelmeken.
A virtuális Red Bull Ring utáni büntetészápor nem befolyásolta azt, hogy Gilles Magnus tehesse zsebre az ígért Yokohamákat, ugyanakkor azt idézte elő, hogy a Hungaroringre úgy érkezett a mezőny, hogy a három magyar, Nagy Dániel, Tenke Tamás és Boldizs Bence ebben a sorrendben álltak az összetett élén.
A virtuális Hungaroringre nem tudott velünk tartani Jack Young és José Manuel Sapag (bár utóbbi a szabadedzésen még megvolt, valószínűleg ismét kapcsolódási problémák merültek fel), Tom Coronel Zandvoortban volt (az igaziban, nem a virtuálisban), míg Mikel Azconának egy áramszünet zárta rövidre hungaroringi szereplését.
Az időmérő edzést Nagy Dani minden további nélkül megnyerte, mögötte Gilles Magnus és Mato Homola második és harmadik helye sem volt meglepő, viszont annál inkább Comte negyedik rajtkockája. Mögöttük Tenke Tamás, Boldizs Bence, Niels Langeveld, Jimmy Clairet, Teddy Clairet és Viktor Davidovski álltak az első 10 helyen.
A rajtot a mezőny minimális lökdösődéssel abszolválta, később is csak Homola nézett ki kicsit a fűre, de az első kört rendben befejezték Nagy, Magnus, Comte, Homola, Tenke és Langeveld az első hat helyen. Nagy lassan de biztosan kezdett előnyépítésbe az élen, közben mögötte kialakulóban volt egy Magnus-Comte csata, amibe csak azért nem szállt be Homola harmadiknak, mert elkezdett visszaesni az autója. Tenke és Langeveld ugrottak a helyére egyből, és támadták is Comte-ot meg egymást, mialatt a franica Magnusszal volt elfoglalva. Azt, hogy meg tudta-e volna előzni, már sosem tudjuk meg, ugyanis, az ifjú belgának beragadt a pedálja, és reset-elnie kellett a játékot, minek következtében egyszerűen eltűnt Comte elől.
Miután Langeveld letudta Tenkét, nagy erőkkel indult meg a Peugeot ellen, ám a Hungaroringen nehéz előzni, és a versenyzők – úgy tűnik – tényleg gyakorolták a szünetben a virtuális távolságtartást (illetve a távolságok felmérését), mivel igyekeztek a heves csatában nem kilökni egymást. Mialatt körökön keresztül olyan magával ragadó párbajt mutattak be, hogy már-már olyan érzésünk támadt, mintha a valóságban lennénk, kicsivel hátrébb Boldizs Bence Jimmy Clairet-ben találta meg az ideális játszótársat az ötödik helyért.
Végül Nagy gond nélkül aratott rajt-cél győzelmet a pole-ból, mögötte viszont a Comte-Langevelg csatát körülbelül csak a célfotó döntötte el, Comte javára. Tenke bejött a negyedik helyen, míg Boldizst végül mindkét Clairet legyűrte, Jimmy és Teddy sorrendben. Andrej Studenic, Davidovski, Andreas Bäckman, Julien Briché és Nicolas Baert végeztek az első 12 helyen, azaz a fordított első sort Baert és Briché adták.
A második verseny rajtja simán ment. Körülbelül a hetedik-nyolcadik helyig bezárólag. Hogy pontosan mi történt az első kanyar kivezető szakaszán, azt természetesen a domboldal kitakarta (mint ahogy ez a valóságban is történik). Csak annyit láttunk, hogy Nagy és Comte autója is keresztben volt már, és a teljes követő mezőny akkora lendülettel szállt bele oda a sarokba, a bukótérbe, hogy Kevin Ceccon Alfája szó szerint a levegőbe emelkedett. (Videojátékban sokszor látni repülő autót, nem nagy dolog…)
Innentől a követő boly sorrendjét az döntötte el, hogy kinek sikerült előbb kiverekednie magát a roncstelepről. Függetlenül a becsapódás ijesztő méretétől az autók nagy többsége gond nélkül folytatta útját.
Baert, Davidovszki, Boldizs, Jimmy Clairet és Briché volt az élmezőny, hátul pedig Andreas Bäckman, Tenke, Langeveld, Comte és Morbidelli kukázták össze leggyorsabban az autóikat.
Féltávnál még mindig Baert vezetett Davidovski előtt, Jimmy Clairet, Homola, Boldizs és Briché követték őket. Aztán Davidovski meglökte Clairet-t, aki keresztbe csúszott, de a következő pillanatban őt is meglökte Homola, akit kicsit szintén meglökött Boldizs. Végül Jimmy összeszedte az autóját, mint ahogy a többiek is, de Davidovski visszaesett. A 10. körig ádáz csata folyt a vezető helyért, Baert és Clairet többször is összeértek, végül a belga kisodródott és visszaesett, a francia kibillent az egyensúlyából, és Homola vette át a vezetést Boldizs előtt.
Hátrébb Comte felverekedte magát a 8. helyre a 10.-ről, ám ott a verseny végén csatába keveredett a Langeveld-Baert duóval. Amikor a francia előzni akart, Baert szintén hozzáért, amitől a 10. helyre esett vissza, és ott is fejezte be a futamot.
A második versenyt Homola nyerte Boldizs, Jimmy Clairet, Magnus, Briché, Langeveld, Baert, Andreas Bäckman, Davidovski és Comte előtt.
Az utólagos vizsgálatok lefolytatása előtt úgy tűnik, a Yokohamák Boldizs Bencét illetik. Az összetettben továbbra is Nagy Dani vezet két honfitársa előtt.
Magyar Szilvia
Social Profiles