A második verseny fordított rajtrácsának elején a tegnap esti büntetés értelmében Boldizs Bence állt, mellőle Yvan Muller, mögüle Yann Ehrlacher várhatta a rajtot. Bence kicsit elizgulta élete első pole-ját, no meg a Lynk&Co versenyzői se kérdeztek sokat…
Az első kanyarban már Muller vezetett Ehrlacher előtt. Aztán volt nagy adok-kapok is: Mikel Azcona kitörött első kerékkel cammogott tovább, Nestor Girolami és Luca Filippi autói nem éppen menetirányba néztek a második kanyar után. Utóbbi kettő még tovább haladt, de néhány kör után Girolami is feladta.
Ekkor még megoldották a problémát a biztonsági autó nélkül. Muller átadta a vezetést az unokaöccsének, aki lassan elnyúlott az elején. Tom Coronel összeért Gabriele Tarquinivel, az esetet vizsgálni kezdték, Luca Engstler pedig figyelmeztetést kapott nem megfelelő versenyzői magatartásért.
A futam közepe táján ismét volt egy kis Renault show: a 13. helyért harcolt egymással Engstler, Aurélien Comte, Coronel és Tarquini, de a francia hamarosan az élére állt ennek a mini-bolynak. Aztán egy darabig nézhettük a vezető Ehrlacher-t, ez alatt, hogy s hogy nem Engstler és Coronel ismét Comte elé kerültek, és egymással csatáztak. Engstler be akart csukni egy kaput, Coronel meg már benne volt a lendületben, ezért összeértek, és a Hyundai olyan szerencsétlenül forgott meg, hogy egyből belefordult a korlátba. Coronel autója is sérült elöl, Comte pedig alig bírta elkerülni a korlátok között mandínerező autót. Pályára küldték a Safety Cart, a versenytáv pedig 14 körösre nőtt.
A 10. körben a biztonsági autó elhagyta a pályát, a fekete-fehér zászlós büntetések csak úgy röpködtek, leginkább a pályalimit sértegetése miatt, Coronel pedig kapott egy áthajtásos büntetést. Azt nem tisztázták, hogy ez még a Tarquini esetért, vagy már az Engstler esetért járt neki.
Coronel a boxutcába hajtott, közben Gilles Magnus előzte Thed Björköt a 13. helyért, és támadta Tarquinit is. Az utolsó előtti körben, mint derült égből a villámcsapás érte a pontszerző helyéért ismét igen látványosan megharcoló Comte-ot az az áthajtásos büntetés, melyet a pályalimit megsértéséért kapott. (Bár a Live Timing rendszerében látszik, hogy kapott figyelmeztetést, ezt az időmérő monitorra nem írták ki olvashatóan, tehát a csapat nagy valószínűséggel nem tudta figyelmeztetni.) Még Björknek és Tarquininek volt ideje összeérni, és a versenybíróság ezt is vizsgálat alá vonta, de aztán a koccanások sorozatának és a nevezett testület igen fura működésének is véget vetett a kockás zászló.
A befutó az alábbi sorrendben történt, ám minden bizonnyal a zöld asztalnál még majd módosítanak rajta: Ehrlacher, Muller, Vernay, Santiago Urrutia, Nathanael Berthon, Michelisz Norbert, Boldizs Bence, Esteban Guerrieri, Tassi Attila, Tiago Monteiro, Tarquini, Magnus, Björk, Comte, Filippi, Nico Gruber, José Manuel Sapag, Kismarty-Lechner Gábor, Coronel. Comte az utolsó körben töltötte le az áthajtásos büntetését (mivel az utolsó előttiben kapta), így előbb haladt át a célvonalon, mint a teljes boxutcán (aminek a végén természetesen már nem hajthatott ki a levezető körre). Ezen dilemma megoldása ugyancsak a versenybíróságra vár, ugyanakkor a hétvége eseményeit figyelembe véve nem valószínű, hogy a csapat / versenyző ebből jobban jön ki, mint eddig.
Magyar Szilvia
Social Profiles