„És elkezdett az eső cseperészni…” Már Tom Chilton és Rob Huff is szakadó esőről meg jégdarabokról posztolt videókat szerdán meg csütörtökön, így aztán nem lepődtünk meg, hogy a szerelési idő alatt ismét szemerkélni kezdett.
Azon már annál inkább meglepődtünk, hogy Thed Björk hátsó spoiler nélkül állt ki a rajtrácsra. Utólag kiderült, hogy ezt a cserét bent biztosan nem sikerült volna elintézniük időben, mert a rajtrácson kapták szét az autót, helyesebben azt a részt vették le róla, amit egy utcai modellen a csomagtartó ajtajának hívunk. Spoiler nélkül igen nehéz lett volna versenyezni, de hogy a csomagtartó is hiányzik, úgy biztosan lehetetlen lett volna, és mindenki fenn állt a rajtrácson, a szerelők meg láthatóan lassan haladtak a cserével…
Nick Catsburgot boxutcából indulós büntetéssel sújtották amiatt, hogy kilökte Björköt, bár a svéd befejezte az első versenyt Catsburg pedig feladni kényszerült. Érdekes, hogy újabban van boxutcából indulós büntetés előző versenyen okozott balesetért, főleg ha a vétkes versenyző fel is adta a futamot. Tavaly is osztottak Marrakeshben érdekes büntetéseket, ez tény.
Aztán, amikor már mindenki a rajtrácson állt, elborult az ég, feltámadt a szél, és úgy tűnt, hogy itt menthetetlenül kitör valami hatalmas vihar a következő percekben. Bár a vihar elmaradt, az eső rendesen rákezdte, el is rendelték a két felvezető kört, biztonsági okokból. Mindenki tanult a Hungaroringen. Senki nem mert nekimenni slick gumival.
A két felvezető kör után a srácok úgy rajtoltak el, mintha legalábbis tojásokon járnának. Csak José María Lópezt nem érdekelte semmi, és ha már egyszer megkezdte az előzést az általa vélt nyitott ajtón, be is fejezte azt Tiago Monteiro legnagyobb tiltakozása ellenére is.
Bennani jól rajtolt, Valente után fordult és helyét őrizte is egy darabig, amíg Gabriele Tarquini meg nem előzte a harmadik körben.
Ha az az ütközés nincs, már az előző verseny is James Thompsoné lehetett volna. Tom Coronel el is ismerte és sajnálta is régi versenyzőtársát egy kicsit. Most Coronel ment elöl abban a hármas vonatban, akik a 8. helyen haladó Bennanit üldözték. Thommo volt középen és Tom Chilton zárta a sort. Jimmy támadta is Coronelt rendesen, de a holland meg akarta mutatni, hogy őt aztán nem olyan fából fragták, akik akárkit hagy elmenni maga mellett. Kicsit talán többet gondolt arról, hogy mire képes, csak mert az első versenyen többre vitte, mint számítani lehetett rá. Ezért aztán Thompson a verseny felét azzal töltötte, hogy megpróbált biztonságosan fogást találni rajta. Chilton is a fenekükben autózott már, de Coronel nem engedett.
Az ötödik körben López hibázott és Monteiro visszavette tőle a harmadik helyet, melyet aztán a leintésig meg is őrzött.
Közben Gregoire Demoustier alatt adta meg magát a technika, majd a hetedik körben Tarquini olyan durván előzte meg Valente-et, hogy csak néztünk. Az autók összeértek, ez azonban nem zavarta az olaszt abban, hogy befejezze a mozdulatot.
Még mindig tartott a középmezőnyben a Coronel-Thompson-Chilton csata, miközben Ficza Ferenc megelőzte Fredrik Ekblomot! Ekblom már a Hungaroringen is elismerte, hogy messze nem megy neki olyan jól, mint Björknek, de hogy egy gyári Volvóval a mezőny végén csúszkál és Ficza Feri egy tavalyi privát Hondával előzi, azért eléggé lesújtó lehet…
Coronel a 10. körig bírta. Láthatóan szenvedett, nem volt tapadása az autónak, csúszkált, többször is hibázott, így előbb Thompson, majd Chilton is elment mellette.
A három Honda elöl óvatosan, de magabiztosan vezette a versenyt, de ebből sokat nem láttunk, mert a rendező és a vágó már körök óta (és még további körökön keresztül) bele volt temetkezve James Thompsonba, az előzési kísérleteibe, a Bennani utolérésébe és Chilton lerázásába fektetett erőfeszítéseibe… Apró kis kárpótlás volt ez Jimmy T.-nek mindazokért, amik nem sikerültek eddig, de csak 1-2 pontért harcolhatott, a győzelemért nem.
Hiába kért bocsánatot Valente, hiába bánta (és tényleg látszott rajta, hogy bánja), hiába volt a közvetítés 80%-ában Thompson a képernyőn, ez azért mégiscsak egy vesztett győzelem volt, nem pedig egy megnyert 9. hely.
A 16. körre Catsburg is utolérte a 11. helyen csúszkáló Coronelt és ugyancsak ellenállhatatlannak bizonyult. Coronel szenvedett és ez szemmel látható volt. Csak azon izgulhattak a ROAL-nál, hogy nehogy felkenje az autót valamelyik betonfalra még a hátralévő körökben.
A 18. körben olyat láttunk, amit aztán már vagy ezer éve nem: lekörözésre készült a mezőny eleje, előkerült a kék zászló. Ami még sokkolóbb volt, hogy Fredrik Ekblomnak lengették meg azt! Félreállt a Volvo, suhanhattak a Hondák…
Végül mindenki épségben látta meg a kockás zászlót, bár Coronel hálát adhatott érte, hogy nem egy győzelem – egy roncs a hétvégi mérleg, Ekblom meg azért, hogy végre vége van a szenvedéseinek.
Elöl viszont egy mindennél és mindenkinél boldogabb trió mászott ki a sáros és csatakos Hondákból. Huff a második győzelmét ünnepli idén, Michelisznek már a sokadik dobogója, és bizony Monteiro is elégedett lehetett a harmadik hellyel. Úgy tűnik nem csak fel-fellángoló előretörésről van szó, ami a Hondák javulását illeti, és talán tényleg képesek lesznek elkapni a Citroëneket.
Egyelőre fő a változatosság, hiszen 8 versenynek 5 győztese van idén, bár a Citroën még így is 40 ponttal vezet a ponttáblán.
Ami pedig Huffot illeti: még mindig meglepő mekkora öröm rejtőzik egy egykori világbajnokban, pedig ez is “csak” egy győzelem volt, mint annyi korábbi. A Honda jól válogatta össze a trióját, a srácok egymásnak is örülnek, nem csak maguknak.
Ilyen volt hát Marokkóban James Thompson és Rob Huff privát esője, hármas Honda-győzelemmel. Legközelebb három hét múlva, a Nürburgringen látjuk a mezőnyt.
UI.: A vasárnap késő este született döntés értelmében Tom Chiltont kizárták, mivel jelöletlen gumikat találtak az autóján a Parc fermében. Valamint a Hondák fenéklemez-vizsgálata jelen pillanatban is tart, így a végeredmény ennek lezárultáig nem tekinthető véglegesnek.
Magyar Szilvia
Social Profiles