Blancpain Sprint: Slovakiaring – az eső mossa el…

esőBár az időmérő edzést még sikerült száraz pályán lefutnia a Blancpain GT Sprint mezőnyének, a délutáni úgynevezett „kvalifikációs verseny” rajta után egyetlen körrel hihetetlen mennyiségű eső zúdult a Slovakiaringre…
Visszatérvén az időmérő edzésre, bár a szabályzatot többször is elolvastam, ember legyen a talpán, aki kiigazodik a rendszeren, és azon, hogy tulajdonképpen ki melyik rajthelyről indul majd. Mindazonáltal van egy kedves számítógépes rendszer, mely végül is kiadja a megfelelő rajtsorrendet, nem a nézőknek kell azt kitalálni.
Bár az eső igen hamar érkezett a rajt után, mégsem ez volt a legnagyobb gond: Tomas Enge Lamborghinijével ötszörös szaltót mutatott be, majd a szalagkorláton állt meg, ami miatt beküldték a pályára a biztonsági autót. Minden úgy kezdődött, hogy a 83-as autó kicsúszott, ami nagy port vert fel, és a por sűrűjéből csak Enge rendellenesen mozgó autója emelkedett ki.
A mezőnyt egy darabig vezette a Safety Car, ám a következő kör végén az ég is leszakadt, természetesen a romeltakarítással sem végeztek, így a piros zászló kapott főszerepet.
Mintegy 30 perc múlva a biztonsági autó mögött futottak neki újra a 60 perces versenytávnak.

Az eleinte elcsendesülni látszó eső egyre jobban rákezdte. Az első negyed óra végén Alex Zanardi pördült meg és esett vissza a 17. helyre, ezt követően pedig többen is a kavicságyban ragadtak.
A versenytáv felénél nyitott a boxutca a kötelező kerék- és pilótacserékre, közben a balesetek folytatódtak. A Team Schubert 76-os számú BMW-je a pálya közepén robbant le, többen majdnem beleszálltak.
Az eső immár átláthatatlanul szakadt, a szervezők ismét a pályára küldték a Safety Cart. A verseny 32 perce tartott, amikor egy Ferrari állt meg a kavicságyban (a Villorba Corse 90-es autója), és a szervezőség úgy döntött, itt az ideje leállítani a versenyt, ismét a piros zászló után nyúltak…
Életképek vettek körül bennünket, amint csendesedni kezdett az eső: nyuszi a kavicságyban, Olivier Panis a rajtrácson, két különböző csapat pilótája esernyő alatt az addig történteket tárgyalta… Valahogy el kellett ütni az időt fél ötig, mikor ismét felsorakozott a mezőny, és követték a biztonsági autót, ami két kör múlva adott szabad utat a még megmaradt versenyautóknak.
A megpördülések továbbra sem ritkultak meg, ezek közül az egyik utolsót a Belgian Audi Team versenyzője, Ide követte el a 2-es számú Audival, alig 6 perccel a kockás zászló előtt. Ennek csapata nem nagyon örült, mivel addig vezetett a versenyben. Az utolsó kör közepére is maradt még pörgés, de végül mindenki épségben (ha nem is végig a pályán maradva) vészelte át a kvalifikációs versenyt.
Akinek össze tudják rakni az autóját holnap reggelig, az felállhat a rajtrácsra, abban a sorrendben, ahogyan itt befutottak.

Fotó: blancpain-gt-series.com

Comments

comments