
Fotó: Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)
Úgy néz ki, hogy egy körön viszonylag nehéz megfogni az Yvan Muller Racing svéd versenyzőjét a Nordschleifén, aki egy 8:55-ös pályacsúccsal a második időmérő edzést is az élen zárta. Björk mögött óriási meglepetésre Frédéric Vervisch lett a második és „csak” a Comtoyou-Audit terelgető belga mögött, a harmadik rajtkockát szerezte meg – a tegnapi naphoz hasonlóan – Michelisz Norbert.
A pénteki 40 perces időmérő edzés úgy kezdődött el, ahogyan a csütörtöki véget ért, mivel az első csörte Thed Björk elsőségével zárult, amelyre végül Michelisz Norbertnek a második nekifutás során volt válasza és több mint egy másodperccel vette át a vezetést a BRC Racing Team Hyundai-ával. Azonban a svéd világbajnokot még ez sem tántorította el a további gyorsulástól és egy 8:55.085-ös körrel a TCR-es pályacsúcsot megfutva a Zöld Pokolban kivívta magának újfent a rajtelsőséget
A tavalyi WTCC-bajnok mögé az utolsó pillanatokban odaért Frédéric Vervisch, a Comtoyou Racing pilótája, aki a WTCR mellett a Nürburgring 24h hosszútávú versenyben is érdekelt – a belga versenyző, aki már tegnap is egészen biztató tempót futott az Audival – bejött a második helyre, igaz, több mint egy szekundummal kikapott Björktől. Michelisz Norbinak pedig végül be kellett érni a harmadik hellyel, amely sokakból némi csalódottságot válthat ki a korai ideiglenes elsőséget követően, de a biztos pontok szempontjából ez is egy jó helyezés – azonban azt mindenképpen érdemes leszögezni, hogy – habár első ránézésre és egyes fotelszakértők fantazmagóriái alapján – úgy tűnhetett, hogy Mehdi Bennani hibájából úszott el egy jobb időmérős helyezés, de erről szó sincs. Ugyanis még akkor is elmaradt volna nagyjából nyolc tizeddel Björktől, ha mindenki esetében az egyéni legjobb szektoridőket vesszük alapul.
Micheliszt az első verseny futamgyőztese, Yvan Muller követte a sorrendben, míg ötödikként és egyben legjobb hondásként Yann Ehrlacher zárt, a Münnich Motorsport gépével megelőzve a Boutsen-Ginion Racing színeiben versenyző márkatársat, Benjamin Lessennes-t. Rob Huff, aki tegnap leszorította a magyar hyundaios pilótát a dobogóról, ezúttal a hetedik lett a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjével, mögötte pedig Esteban Guerrieri (Münnich-Honda), René Rast (WRT-Audi), valamint a fordított rajtrácsos pole-t megszerző Pepe Oriola (Campos-CUPRA) egészítette ki az első tíz sorrendjét.
Az utolsó percekben, másodpercekben abszolvált javításoknak két áldozata lett, mégpedig Jean-Karl Vernay és Gabriele Tarquini – a tavalyi TCR-bajnok a 11. pozícióig csúszott vissza, míg a bajnokságot vezető olasz versenyző csak a 14. lett. Ami pedig a Zengő Motorsport versenyzőit illeti: a CUPRA-val Nagy Norbert a 25. legjobb időt futotta, míg Szabó Zsolti annak ellenére, hogy csütörtökön az első edzésen elszenvedett balesete miatt egyetlenegy kört sem tett meg, mindössze egy tizedmásodperccel maradt el tőle, a 26. helyen zárva. Érdekesség, hogy a két zengős pilóta megelőzte a KCMG Hondáját szabadkártyásként terelgető Kris Richardot, ami azért meglepő, mert a svájci, aki ETCC-s bajnoki évében még nyert is ezen a pályán, az első nap folyamán még jócskán ott volt a középmezőny végén, most viszont több mint egy másodperccel elmaradt Szabótól is.
A fordított rajtrácsos, második verseny magyar idő szerint szombaton délelőtt 11 órakor rajtol el, a harmadik és egyben utolsó futam pedig 12 óra 20 perckor.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles