A Hungaroringnek van valami különös bája. Már ami az Audinak való kedvezést illeti az elmúlt három hétben. Már a Blancpain alatt is az Audi pályája volt a Ring, de a DTM első versenynapja alatt minden kétség szertefoszlott: már az időmérő edzésen is az összes Audi legelőre állt, utána jöttek csak a BMW-k, és sor legvégén a Mercedesek. Egyetlen Mercedes férkőzött az első tízbe, az is Félix Rosenqvist volt.
A Mercedes versenyzők problémáit tetézte, hogy mind Lucas Auert mind pedig Maximilian Götz-öt kizárták az időmérő edzésről, mivel a csapatuk megszegte a parc fermé szabályait. Minthogy már amúgy is a két utolsó helyről rajtoltak, ezt már nehezen lehetett fokozni. Götz nemes egyeszűséggel úgy fogalmazott, hogy az autónak nincs egyensúlya. Ha a fentiek nem lennének elég, ugyancsak Götz kapott még egy 5 rajthelyes büntetést is a versenyre, mert blokkolta Mattias Ekström Audiját. Mivel pedig az orvosi autó mögül mégsem rajtolhat el, teljesen felesleges volt mindez…
Az Audik közül is Edoardo Mortara állt a sor elején, amikor az időmérő edzés véget ért.
A verseny csak a középmezőnyben és a sor végén hozott különösebb izgalmakat, az eleje úgy fejezte be, ahogy elrajtoltak.
Rögtön a második kanyarban Ekström parkolt le farral a gumifal felé, majd a mezőny végéhez csatlakozott. Mások is veszítettek több-kevesebb pozíciót a középmezőnyben, az első kör végére az állás Edoardo Mortara, Jamie Green és Miguel Molina volt az élen.
Augusto Farfus a 16. helyért vívott vérre menő csatát Paul Di Restával, ami nyilvánvalóan nagyon szórakoztató volt, kettejünek nagyon izgalmas is, csak talán lehetett volna ilyet kérnünk valami olyan helyezésért, ami legalább a pontzónában van?
Végül is Di Resta elhúzott, és António Félix da Costával keveredett csatába, az autóik többször is összeértek, minek következtében Di Restának fel is kellett adnia a futamot. A versenybíróság vizsgálta egy darabig a történteket, de végül szokványos versenybalesetnek ítélte meg.
A 16. körben jártunk, amikor Auer utolérte Farfust, és Augusto hősiesen védte 16. helyét, ám mindhiába, a Mercedes kívülről autózta körbe!
Néhány kör múlva Farfus lőtávolba került Auerhez ismét, ám ez még rosszabbul sikerült, mint az imént, ugyanis a kakaskodás vége az lett, hogy még Félix da Costa is elment a brazil mellett.
A kevéssé dicsőséges, ám látványosan összehozott 18. hely után Farfus így kommentálta holnapi terveit (tudván, hogy az autó nemigen lesz jobb, mivel nem találják az összhangot a pályával): “Hazamegyek, alszok egy jót és holnap jobban eltaláljuk a beállítást.”
A versenyt Edoardo Mortara nyerte Jamie Green, Miguel Molina, Mike Rockenfeller, Nico Müller és Adrien Tambay előtt, akik egyben mind márkatársai is. De Dieter Gass már tegnapi sajtótájékoztatója során kifejtette, hogy ez a céljuk: Az időmérőn az élre állni és ott is fejezni be a futamot. Ez tökéletesen sikerült is nekik.
A vasárnapi időmérő edzés 12:50-kor, a verseny 15:10-kor kezdődik.
Szöveg és fotó: Magyar Szilvia
Social Profiles