Audi: csapatjátékból csillagos ötös

Fotó: DTM

Egy nem túl boldog győztes, büntetések az utolsó körben, egy majdnem pontszerző rali világbajnok, és ismét csere a bajnokságban vezető helyen. Ez történt röviden a szomszédos Spielbergben.

A szombat délelőtti időmérő edzésen a Mercedes spanyol versenyzője, Daniel Juncadella szerezte meg a győzelmet, így ő indulhatott az első rajkockából. Mellőle a BMW-s Timo Glock rajtolt, majd Mike Rockenfeller (Audi) következett. A bajnokságot vezető Gary Paffett csak a tizedik legjobb időt tudta megszerezni, míg legnagyobb riválisai ennél jobb időt mentek a rendkívül vizes aszfaltcsíkon (Paul di Resta negyedik, René Rast kilencedik lett). Pascal Wehrlein egy öt rajthelyes büntetést kapott, mivel begyűjtötte harmadik figyelmeztetését is, így visszasorolták őt a 18. helyre. Az ötszörös rali világbajnok, Sébastien Ogier eredetileg 17. lett volna, ám a DTM-ben rutintalan francia elfelejtett kimenni a kötelező mérlegelésre, amiért megbüntették, így az utolsó, 19. rajtkocka lett az övé.

Juncadella nagyon jól kapta el a rajtot, mellette Glock beragadni látszott, így már az első kanyar után Rockenfeller állt a második helyre. Alig ért fel a mezőny a hegy tetejére, a Remus kanyarban meg is történt a versenyt meghatározó rajtbaleset: Spengler meglökte Duvalt, aki nekiment Philip Eng autójának. Az osztrák újonc, elvesztve uralmát a BMW-je felett megforgatta Frijnst, majd az Audiba rongyolt bele oldalról Paffett. Duval és Frijns autója sérült meg a legjobban, a francia nem is tudta folytatni a versenyt, visszaevickélt a boxutcába, és ott is maradt. Azonnal beküldték a biztonsági autót, amíg a pályamunkások eltakarították a törmeléket, ami az ötödik körig bent is marad. A még mindig nedves aszfalt miatt a sportbírók eltekintettek az Indy-rajttól. A Misanóban első futamgyőzelmét megszerző Joel Eriksson merész taktikával, egyedüliként a mezőnyben, vizes aszfaltra való gumikkal indult, míg a többiek slicken. A svéd hamar rájött, hogy rossz ez ötlet volt, így, ahogy a biztonsági autó elengedte a versenyt, ő is azonnal kijött a boxba.

Juncadella a 17., Rockenfeller a 19. körben jött ki a kötelező kerékcseréjükre. Rockyéknak sikerült az elévágás, mert a német a spanyol elé tudott visszajönni. A páros végig remek csatát vívott, majd a Mercedes megelőzte az Audit, és el is tudott húzni.

A verseny közepén Ogier kicsit kakaskodott Paffettel, ahogy a brit megpróbált haladni, de végig fair maradt a küzdelem.

Hat perccel a verseny vége előtt Timo Glock, feltételezhetően egy műszaki hiba miatt, feladni készült a versenyt, és, bár nem húzódott félre veszélyes helyen, egy kör erejéig, amíg behúzták a BMW-t a kerítés mögé, beküldték a biztonsági autót, s ezúttal engedélyezték az Indy rajtot is – ez lett Juncadella veszte. Rockenfeller, és a mögötte haladó Nico Müller sem tudta megelőzni, ám szinte azonnal jött a versenyigazgatóság üzenete: a spanyolt a rajprocedúra során elfoglalt pozíciója alapján vizsgálják.

A verseny hátralévő részében parázs csata folyt gyakorlatilag minden helyen, és már-már követhetetlen volt, ki hányadik helyen áll, mindenki megpróbálta kihasználni a káoszt, és minél előrébb végezni. Aztán az utolsó körben megszületett a döntés: áthajtásos büntetés, pontosabban, mivel ezt már nem tudta letölteni, egy 30 másodperces időbüntetés Daniel Juncadellának. Az Audi azonnal reagált: Rast el tudott menni di Resta mellett, és elsőre úgy tűnt, hogy lendültből Nico Müller mellett is, ám, amikor Rast az utolsó kanyarban Mike Rockenfeller mellett is elrobogott, egyértelművé vált az Audi csapatutasítása.

„Nem volt egyszerű verseny, de persze, örülök a győzelemnek. Nem úgy, mint legutóbb, a Nürburgringen, mert azt saját erőből szereztem meg, de örülök” – mondta Rast az első interjújában. Rockenfeller próbálta tompítani a helyzet élét: „René az egyedüli az Audi versenyzők közül, akinek még esélye van a bajnoki címre, az utolsó vasunk a tűzben. Ha segíthetünk a csapattársunknak, akkor megtesszük. A szezon végén járunk, ez innen már így lesz.”

300. versenyén a BMW nem titkoltan jobb eredményt várt. Wittmann ugyan esélyes volt a dobogóra, mert a második Safety Car periódusig a harmadik helyen állt, végül csak a hetedik helyen futott be, s lett ezzel a legjobb BMW-s.

A Mercedes szombati napja is felemásra sikerült. Di Restát a negyedik helyen intették le, és a hetedik helyével Auer tudott még pontot szerezni. Juncadella a büntetése után végül a 14. helyre csúszott vissza, Mortara pedig szintén az utolsó pillanatban zsebelt be egy áthajtásos büntetést, amiért a véghajrában a nagy helyezkedés közepette több autót is leterelt a pályáról. Az idő rövidsége miatt az ő idejéhez is hozzáadtak 30 másodpercet, ezzel Gary Paffett feljött a tizedik helyre, s felírhatott 1 a többi közé.

Vendégünk, Sébastien Ogier végig tartotta a tempót a többiekkel, s alig maradt le a pontszerzésről: 12. lett.

A bajnokságban ismét Paul di Resta vezet, 216 pont áll a neve mellett, Paffett a második (206), Rast pedig a harmadik (174).

Vasárnap ismét nekilódul a DTM mezőnye, amit élőben a DTM hivatalos Youtube / Facebook streamjén, illetve TV-ben a SAT1-en (német nyelven) követhetitek. Magyar nyelvű kommentárral legközelebb 9:30-kor találkozhattok, amikor is az M4 Sport felvételről leadja a mai versenyt, illetve vasárnap este 18:20-kor sugározzák, szintén felvételről, a második futamot.

A verseny teljes végeredménye

null

null

Schneider Erika

Comments

comments