Antonio Felix da Costa: A DTM-ben be kell csukni az ajtót!

Timo Glock és Antonio Felix da CostaA 23 éves portugál versenyző idén teljesíti első szezonját a Német Túraautó Bajnokságban, a BMW kötelékében. Nem egyszerű Felix da Costa helyzete, hiszen eddigi pályafutása során formula-autós szériákban tette próbára magát, így a DTM világa minden bizonnyal igen nagy változás eddigi tapasztalataihoz képest.

A sorozat hungaroringi fordulóján annak jártunk utána, hogy mennyire volt nehéz alkalmazkodnia a DTM-hez, a többek között a WSR-t és a GP3-t is megjárt versenyzőnek. Szó esett arról is, hogy mi okozta számára a legnagyobb változást a kategóriában és mik a céljai a jövőre vonatkozóan.

Elöljáróban még annyit fűznénk hozzá, hogy Felix da Costa egyelőre inkább az időmérőkön jeleskedik, az egykörös tempója alapján később hozhatja majd az eredményeket: első versenyhétvégéjén Hockenheimben a negyedik helyről vághatott neki a futamnak, Oscherslebenben már a harmadik rajtkockát kaparintotta meg, míg a Hungaroringen az ötödik pozícióba kvalifikálta magát.

Azonban hiába a remek időmérős eredmények, a futamokon mutatott teljesítménye egyelőre elég hullámzó: idáig csupán a Hungaroringen tudott pontot szerezni, ahol a nyolcadik helyen ért célba, így négy ponttal gyarapította a BMW Team MTEK csapatát valamint a 16. helyre ugrott az egyéni bajnokságban.

Kovács Noémi: Hogy érzed, könnyen tudtál alkalmazkodni a formula autós versenyzésről a DTM-hez?

Antonio Felix da Costa: „Huh, ez egy nagyon érdekes kérdés, hiszen számomra nagy kihívás az egész sorozat. Nem könnyű a helyzetem, de tudod, nagyon szeretnék jól teljesíteni és a lehető legjobban végezni a dolgom. Ezért remélhetőleg a továbbiakban jobban fognak alakulni a dolgaink és nagy erőfeszítéseket fogok tenni ennek érdekében, még jobb eredményeket szeretnék elérni. A tempónk jó, a csapat segítségével pedig tovább fejlődhetek és alkalmazkodhatok a sorozathoz.”

K.N.: Mégis, mit éltél meg a legnagyobb változásnak a DTM-ben?

A.F.C.: „Igazából minden más, mint amihez a formula autós versenyzésben hozzá voltam szokva. Személy szerint, számomra az a legnagyobb változás, hogy itt be kell csukni a kocsi ajtaját, mielőtt kigurulok a garázsból! (nevet) A versenyeken pedig sokkal több a test-test elleni kontakt, mint a formula autós versenysorozatokban. Az autókat is más módon kell vezetni, beállítani, más apróságokra kell figyelni. Egyszóval, rengeteg tanulnivaló vár még rám, de élvezem azt, amit csinálok!”

K.N.: Bár újonc vagy a szériában, mik a célkitűzéseid az idei évre?

A.F.C.: „Ezen igazából még nem gondolkoztam. Egyelőre versenyről versenyre tanulok, próbálok fejlődni és jó munkát végezni a BMW számára. Szeretnék még több pontot szerezni, amik közül az elsőket már meg is kaparintottuk itt, ezen az úton szeretnék tovább haladni a jövőben is.”

K.N.: Ezen a hétvégén nem tudtad folytatni a Hungaroringen megszokott győzelmi szériádat, viszont megszerezted az első pontjaidat. Elégedett vagy a versennyel?

A.F.C.: „Jól érzem magam, örülök a pontoknak, de végeredményben többet szerettem volna elérni. Kihoztuk magunkból azt, ami lehetséges volt, remélem, hogy a következő versenyen még jobb teljesítményt nyújtunk. Máskülönben nagyon izgalmas volt a verseny, főként az utolsó körök, amikor a lágyabb gumikkal érkező támadókat kellett visszavernem és megtartanom a pozíciómat. Az eredmény miatt versenyzőként kicsit nőtt az önbizalmam, de ahogy mondtam, még sok tanulnivaló áll előttem!”

A DTM következő futamára június 29-én kerül majd sor a németországi Norisringen. Amennyiben a portugál versenyző hasznosan töltötte a hungaroringi futamtól eltelt időt, Németországban talán még több pontot gyűjthet majd. Mindenesetre az egész interjú alatt az volt a benyomásom, hogy Antonio Felix da Costa igencsak ki van éhezve a sikerre, szóval ki tudja hol végez majd az évad végén, ha a futamok jól alakulnak a számára?

Kovács Noémi

Kép forrása: Facebook/Antonio Felix da Costa

Comments

comments