Az International Superstars sorozat egy olasz érdekeltségű túraautó bajnokságból nőtte ki magát. Ennek megfelelően olasz szervezett(len)séggel bír. A sorozat 3 éve indult nemzetközi útra, promótere az FG Group. Eleinte csak Spanyolországba és Portugáliába ugrott ki a mezőny, később a nemzetköziség jegyében célba vették évadzáróért a Távol-Keletet is, és szóba jött még az Egyesült Királyság. Idén először a Hungaroringre is ellátogatnak, valamint Spát is bevették a versenynaptárba, melyből sajnálatos módon kiesett Spanyolország a nehéz gazdasági helyzet miatt. Egyik spanyol pálya sem vállalta a rendezést.
Sajnos némely pilóta a mai napig panaszkodik a szervezésre, mely legfőképpen annak tudható be, hogy a sorozat ízig-vérig olasz. A versenyek 60%-a még mindig Olaszországban kerül megrendezésre, a pilóták 80%-a is olasz. Akadnak egyéb latin nemzetiségű és temperamentumú versenyzők is, ám kevés az olyan végtelen türelemmel bíró skandináv (pl. Mika Salo vagy Johann Kristoffersson), angol (pl. Johnny Herbert) vagy netán ifjú német (Thomas Schöffler), aki karrierje kezdetén vagy végén, ebben a latin nyelvű és temperamentumú közösségben is jól érzi magát. Sőt, sokat elmond róluk mindaz, ami Sergio Hernandez, egykori WTCC pilótával történt itt. Miután egy évet üggyel-bajjal végigversenyzett a szériában az egyébként spanyol pilóta, kijelentette, hogy „neki elege van ebből az olasz szervezetlenségű sorozatból”. Nem is ült vissza egy csapat autójába sem idénre.
A szabályokról és lebonyolításról érdemes tudni, hogy a normál futamok rajtjához olyan túraautókkal lehet odaállni, mint amilyenek a WTCC-ben is futnak. A szabálykönyvben rögzítik a paramétereket, és aki ennek megfelel, valamint a nevezési díjat befizeti, az részt vehet a versenyen. Ennek megfelelően a mezőny összetétele sokszor futamról futamra változik, és egy-egy népszerűbb helyszínen igen népes mezőny is összegyűlik. WTCC-s értelemben véve minden csapat privát, az autókat teljesítményük alapján sorolják kategóriákba, pontozás a kategóriában és az összetettben elért helyezések alapján történik. Egy hétvégén 2 futam van.
A GT Sprint versenyeken ugyancsak kategóriákba sorolt GT autókkal vesznek részt a csapatok. Itt is két futam van egy hétvégén, fontos azonban, hogy míg a fő szériában egy pilóta viszi végig a hétvégén az autót, itt két pilóta osztozhat egy autón. A futam alatt pilótacsere van. Ha valaki olyan szerencsés, hogy egymaga használhat egy autót, neki is be kell mennie a verseny alatt a boxba, és egy pilótacserényi időt el kell töltenie bent az esélyegyenlőség jegyében.
Fotó: superstars.it
Social Profiles