Marcello Lotti nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy gondolta: mindazoknak, akik kiszorultak a WTCC egyre változó és egyre dráguló világából, létrehozza a TCR-t (eredetileg TC2 néven indult a projekt). Azonban nehézségek ide vagy oda, Lotti nem tévedett nagyot, amikor úgy gondolta: lesznek itt emberek a rajtrácson idénynyitóra… Lettek!
Íme a TCR 2015-ös felállása:
Először is – bár a várakozásokkal ellentétben nem Volkswagennel –, hanem Audival és SEAT-tal, de itt van Franz Engstler és csapata. A 6-os és 8-as számú Audi TT Cupot Engstler és Mikhail Grachev (orosz) vezeti, a SEAT Leon Cup Racer és a 7-es rajtszám Lorenzo Vegliának (olasz) jutott.
Elveszítettük tavaly Gianni Morbidellit is, és itt most meg is találtuk hamarjában. A WestCoast Racing egyik Honda Civicjében ül, Klevin Gleason (USA) csapattársaként. Kissé homályos, hogy René Münnich mit is csinál ebben a csapatban harmadik versenyzőként, de tény, hogy ő is itt van.
Régi ismerős még Michel Nykjaer Dániából, aki a Target Competition egyik SEAT-ját vezeti a háromból. Két olasz nevű csapattársa van: Stefano Comini (svájci) és Andrea Belicchi (olasz).
A Campos Racing itt is meg kívánja vetni kerekeit: egyik autójukat (Opel OPC) az ukrán Igor Skuz, a másikat Pepe Oriola kistestvére, Jordi vezeti. A Nagy testvér, Pepe is itt van, a Craft Bamboo Lukoil csapatánál vezeti a négy SEAT Leon egyikét, míg a másik három autó Sergej Afanasjev (orosz), Frank Yu (honkongi) és a nagyon régi jó ismerős Jordi Gené (spanyol) kezében van.
A Zengő Motorsport egy darab SEAT Leonnal és Ficza Ferenccel vágott neki a sorozatnak. Továbbá jelezte részvételi szándékát a Proteam is egy autóval (Ford Focus), ám az első futamra nem delegáltak versenyzőt.
Elmondható hát, hogy Lotti mindenkit összeszedett, akinek tagadhatatlanul helye van a túraautózás világában. A mezőny jól néz ki, meglátjuk, mit lehet ebből kihozni. Az idény Malajziában indul: az első hétvégén a F-1 betétfutama lesznek.
Social Profiles