Öt hét szünet után folytatja a száguldást a TCR Europe mezőnye, ezúttal a szomszédba, a Red Bull Ringre látogatnak. Remélhetőleg sokkal kevésbé „piszkos kis” játékokat fognak játszani a mezőny résztvevői Spielbergben (’játékhegy’) és sokkal inkább fair versenyzést láthatunk majd, mint Spából. Az amúgy is giga méretű mezőny egyrészől csökkent, másrészről nőni fog, továbbá néhány márkának nem csak a BoP-je változott, de drasztikusan nagy ballasztot is kaptak.
Kezdjük a nevezési listával: a ma hajnalban kiadott anyagban még szerepel Marie Baus-Coppens neve, de a délelőtti sajtóanyag már arról informál, hogy nem tart a mezőnnyel. Ugyancsak hiányozni fog a másik hölgy versenyző, Lilou Wadoux, aki ugyan nem szerzett komolyabb sérüléseket Spában, de az autója menthetetlen volt, az egészet ki kellett dobni. Az ifjú hölgy protezsálói és ő maga is nagy erőkkel keresi azt a szponzori támogatást, melyből egy új versenyautót tudna venni, hogy befejezhesse az idényt, de erre év közben sajnos vajmi kevés esélye van. Ugyancsak nem tart a mezőnnyel a fent említett baleset másik résztvevője, Abdulla Ali Al-Khelaifi, a sajtóközleményben az indokot nem ismertették.
Viszont, az előzetes tervek szerint, a TCR Kelet-Európa mezőnye csatlakozni fog a TCR Europe mezőnyéhez.
Két cseréről is be kell számolnunk: visszatér a mezőnybe Alex Morgan, de Renault Megane-ját Cuprára cserélte, így a francia márka egyetlen talpon maradt képviselője John Filippi alatt fut majd. És ha már franciák, az előzetes megegyezés szerint a Clairet Sportnál Stéphane Ventaját Gilles Colombani váltja. Nem tett jó oroszlánra Colombani, ugyanis a Peugeot-k drasztikusan nagy ballasztot kaptak.
Az, hogy az oroszlánok az eddigiekhez képest 70 (!) kilóval futnak nehezebben, két dolognak köszönhető: Julien Briché jelenleg vezeti az összetettet (eddig minden vasárnapi futamot ő nyert!), Aurélien Comte harmadik, és, bár büntetések miatt a Clairet fivérek továbbra sem járnak az összetett élmezőnyében, a Spában felmutatott sebességük nagyon jó volt, és a kompenzációs súlyokat a legjobb köridők, nem pedig az összetett alapján számolják. Teddy Clairet elmondta, hogy semmi tapasztalatuk sincs az ennyire nehéz autó várható viselkedéséről, de Comte is csak +40 kilóig ismerkedett meg a szenvedéssel, amit még tavaly Ningbóban kellett átélnie. Az egyetlen versenyző, aki már vezetett ennél is nehezebb Peugeot-t, az Briché, tavaly Assenben az autó 80 kilóval volt nehezebb az alapsúlyánál. Mindkét futamon a pontzónán kívül végzett. Mivel az autóban amúgy is csak 1.6-os motor van, a Red Bull Ringen pedig leginkább a gyorsulás és a végsebesség dominál, úgy tűnik, a vasárnapi Briché-érzés ezúttal nagy valószínűséggel elmarad.
Változott még az Audik és Volkswagenek BoP-je és súlyozása is, ezáltal az Audik a második legnehezebb autók lettek a mezőnyben, a Hyundaiok és a Peugeot-k között. A Cuprák és a Hondák azonban jó helyzetben lesznek, és a nevezett modellek végsebességét ismerve minden bizonnyal dominálhatnak a hétvégén.
Ami a programot illeti, a szokásos „láthatatlan” szabadedzésekkel és időmérővel kell számolnunk, melyek livetiming-on továbbra is nyomon követhetők az alábbi időpontokban:
Péntek, július 12 – 13:00, első szabadedzés (30 perc), 17:20, második szabadedzés (30 perc)
Szombat, július 13 – 10:10, időmérő edzés, 15:05 első verseny
Vasárnap, július 14 – 11:30, második verseny
A versenyeket a TCR Youtube csatornáján vagy Facebook oldalán lehet élőben nyomon követni, remélhetőleg ezúttal az élő közvetítéseket elősegítő szoftver biztonsági vízjele nélkül.
Magyar Szilvia
Social Profiles