A kínai-japán-svéd projekt – bemutatkozott a Lynk&Co.

Fotó: hivatalos sajtóanyag

Néhány nappal ez előtt Thed Björk szólt az insagramján, hogy ma mutatni fognak valami klassz dolgot. Régóta tudtuk, hogy a Cyan Racing és a kínai Lynk&Co. együtt készülnek valamire. Ma, Fujiban, Japánban bemutatták az új modellt, a Lynk&Co. 03-ast, és bejelentették jövő évi programjukat a WTCR-ben. Mindezt egy élő, 90%-ban kínai és japán nyelvű showműsor keretében tették meg.

Az érintettek nyilatkozatait elküldték e-mailben, alább ezeket tesszük közzé, majd a rendhagyó autóbemutatóról írunk kissé szubjektíven.

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy üdvözölhetjük a Lynk&Co.-t, mint a 8. autómárkát a bajnokságban” – mondta Francois Ribeiro.

A Geely Motorsport által TCR-esített 03-as modellt természetesen a Cyan Racing viszi pályára, Thed Björkkel a volán mögött. Christian Dahl, a Cyan Racing ügyvezetője így nyilatkozott: „Ambíciónk, hogy újra bajnoki címet szerezzünk, és a Lynk & Co.-val együtt új utakat fedezzünk fel az autóipar területén. A múltbeli közúti projektek tapasztalatait fogjuk felhasználni, azzal a hatalmas adatmennyiséggel együtt, amelyet a versenyprogramból nyerünk majd, melyet több ezer és ezer körön keresztül futtatunk, a világ autóverseny pályáin, szélsőséges körülmények között.”

„Egy álom válik valóra azzal, hogy ismét megcélozhatom a bajnoki címet, úgy, hogy a hetedik szezonomat kezdem a Cyan Racinggel. Különösen a Lynk&Co.-val folytatott nagyszerű együttműködés révén, mely magában foglalja egy nagy teljesítményű utcai autó koncepciójának létrehozását is. Ez egyszerűen csodálatos!” – tette hozzá Thed Björk.

A sajtóközlemény az autó technikai adatairól és a csapat jövő évi második versenyzőjéről nem árult el részleteket.

A hivatalos sajtóközlemény itt véget is ér, a továbbiakban az eléggé rendhagyó showelemekkel tarkított, Japánban rendezett autóbemutatóról emlékezünk meg.

Akinek volt energiája végignézni a meglehetősen csillogó-villogóra sikeredett, másfél órás élő programot, az körülbelül 10 percnyi angol szöveget is hallhatott. A többit kínaiul és japánul mondták, éppen ezért a látványra, a feliratokra (a számok arab számok voltak továbbra is), és arra a néhány perc angolra támaszkodok. A világ nem kínai-japán lakosságának kedvéért kiküldhették volna videóban az angol részt, ezáltal úgy másfél órát megspórolva az életünkből.

Ha az arab számokra és a nemzetközi rövidítésekre vonatkozó tudásom meg nem csal, akkor a járgányban csak egy 1.5-ös TD motor található. Eddig a Peugeot ment a legkisebb motorral a WTCR-ben, az 1.8-as, a többieké két literes. Ami az autó külsejét illeti, természetesen ízlések és pofonok, de szerintem csak a FIAT Multipla veri, annyira nem sikerült szépre. (Mások szerint gyönyörű, ezt mindenki döntse el maga.) A dizájn Svédországban készült, ugyanis a dizájn részleg ott található, míg az európai gyártó központ Belgiumban, valamint részben szintén Svédországban lesz. A márka célja, hogy Európában és az egész világon elterjedté tegyék ezt a kicsi, nagyvárosi használatra szánt, sportos autót.

Björk elmondta, hogy örömmel fogja vezetni az ismét kék színűre mázolt versenyjárművet. A nagy felvonulás közepette befutott egy olyan autó is, ami Safety Car-nak volt „öltöztetve”, így aztán erős a gyanúm, hogy jövőre ismét a Cyan Racing adja a Safety Cart a mezőny elé, ugyanakkor – bár még mindig szubjektív vagyok – az a véleményem, hogy ennél csak szebb biztonsági autót találhattak volna.

Az idény végeztével a Cyan és Björk nyilvánvalóan nagy tesztprogramba kezd, de minden egyéb részlet valószínűleg a télen fog kiderülni, azzal a válasszal együtt, hogy az Yvan Muller Racinggel és annak két Hyundai versenyautójával mi lesz jövőre.

Ui. a Geely Group Motorsport által nyilvánosságra hozott adatok szerint a versenyautójuk 2 literes motorral szerelt.

Magyar Szilvia

Comments

comments