Ma délelőtt a Hyundai bejelentette, hogy csatlakozik 2020-ra a WTCR mezőnyéhez. A koreai márka 4 autóját a címvédő Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Luca Engstler és Nick Catsburg fogják vezeti.
Régóta várt bejelentést tett meg a mai délelőtt folyamán a Hyundai. Andrea Adamo többszöri fenyegetőzése (mely a Lynk&Co részvételére és a BoP módosítására irányult) ellenére a koreai márka mégiscsak csatlakozik a 2020-as idényhez. A két csapatra osztott négy fős delegáció első egysége változatlan: Michelisz Norbert mellett Gabriele Tarquini fog versenyezni. A második egységben Augusto Farfust Luca Engstlerre, ezáltal a főszponzort a Liqui Moly-ra cserélték. A kiszolgáló csapat hivatalosan az Engstler Motorsport lesz.
Andrea Adamo – bár elsőre úgy tűnhet, hogy engedett a 48-ból – mégis megkaphatja részben, amit szeretett volna. Ma délután ugyanis a WSC bejelentést tett, miszerint a kompenzációs súlyok számítása megváltozik, és ez a WTCR és a hosszútávú versenyek kivételével minden TCR sorozatra érvényes lesz. A hosszútávú versenyeken alkalmazott BoP mindig is eltért a sprintversenyeken érvényes BoP-től, ám mostantól kezdve a WTCR saját számítási rendszert határozhat meg a kompenzációs súlyokra való tekintettel. Amikor a nemzetközi járványügyi helyzet megengedi, a BoP felülvizsgálata szempontjából fognak futni egy tesztet, ugyanakkor valószínű, hogy a WSC a kompenzációs súlyokon kívül a többi kérdésben is (részben) szabad kezet adhat a WTCR-nek.
Magyar Szilvia
Social Profiles