Zengő Hivatalos Marrakesh-ből

rajt, 2. versenyKedves olvasóink a Zengő Motorsport hivatalos sajtóközleményeit olvashatják az alábbiakban a marokkói időmérőről és futamokról. Sajnos technikai okokból (minden kollégánk másik versenyen dolgozott éppen) részletes tudósítással a hétvége eseményeiről egyelőre nem tudunk szolgálni, de a legfontosabb információk a magyar versenyzőről az alábbiakban megtalálhatók. (A Zengő csapat sajtóközleményeit Bányik János szerkeszti.)

WTCC 2013, 3-4. forduló: Marokkó: A Honda Tarquinivel a pole-ban, Michelisz a 17.

2013.04.06. Marrákes: A túraautó-világbajnokság idei második versenyhétvégéjének időmérő edzését rendezték meg a mai napon Marokkóban. A hétvége pénteken indult volna egy félórás teszttel, de az időjárás közbeszólt és a szervezők törölték a pénteki versenynapot. A Zengő Motorsport versenyzőjének, Michelisz Norbertnek tehát ismét egy lehetőséggel kevesebb adódott, hogy jobban összeszokhasson idei versenyautójával.

A szombat délelőtti első szabadedzésen technikai gond nélkül körözhetett Michelisz a marrakechi utcai versenypályán és a negyedik időt autózta, amely jól bizonyítja a Honda versenyképességét. A második szabadedzésen kigyulladt egy alkatrész Michelisz autójában és nem tudott értékelhető kört teljesíteni.

Q1: Az időmérő edzés ideális időjárási körülmények között zajlott, száraz aszfalton. A kvalifikáció első szakaszában a gyári Honda csapat versenyzője, Gabriele Tarquini végzett az élen megelőzve a Chevy-ket, Yvan Mullert, Alex MacDowallt és Tom Chiltont. A Q2-be jutott még a LADA versenyzője, James Thompson és a 2012-es világbajnok, Robert Huff is. Michelisz Norbert számára nem alakult jól az időmérő edzés, autójában eltört az egyik lengéscsillapító és nem tudott bejutni az időmérő edzés második szakaszába, a magyar versenyző a 17. helyen végzett és mindkét futamon ebből a pozícióból startolhat el.

A Q1 végeredménye:

http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13002&circuitid=49&series=WTCC&venue=Morocco&circuit=Marrakech&resultfile=wtc3

Q2: A kvalifikáció döntő szakaszában, a Honda, Gabriele Tarquinivel megszerezte első pole pozícióját az idei sorozatban. A Japán autógyártó visszatérése óta 5 futam telt el és máris megérkeztek a túraautó-világbajnokságot három éven keresztül uraló Chevy-k közvetlen nyomába. Az olasz versenyző mögött a tavalyi évben még a Ford színeiben versenyző James Nash végzett. A monzai idénynyitó hétvégén két győzelmet szerző Yvan Muller a harmadik rajtpozícióból vághat neki a vasárnapi első futamnak.

A Q2 végeredménye:

http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13002&circuitid=49&series=WTCC&venue=Morocco&circuit=Marrakech&resultfile=wtc4

A vasárnapi második futamon négy SEAT vezeti fel a mezőnyt, Fernando Monje és Pepe Oriola indulhatnak az első, míg a monzai futam meglepetésembere, Marc Basseng és Robert Huff a második sorból.

Michelisz Norbert: Voltak a napnak jó és rossz pillanatai is. Az időmérő edzés előtt biztos voltam benne, hogy jók lehetünk és továbbjuthatunk a Q2-be. Ahogy elkezdődött a kvalifikáció azonnal éreztem, hogy valami nem működik jól az autó jobb elejében. Ennél sajnos nem tudtam jobbat, ez volt a maximum, amit ki tudtam hozni az autóból. Két másodpercre vagyunk a legjobb Hondás időtől, ami természetesen nem elfogadható, összességében nagyon csalódott vagyok. Meg kell nézzük, hogy mi lehetett a probléma, mert így holnap nem sok értelme van felállni a rajtrácsra. Vért izzadva a 17. helyen végeztünk ez annak tükrében, hogy délelőtt negyedik voltam nem elfogadható.

 

Egy féktárcsa ütötte el Micheliszt a pontszerzéstől Marokkóban

2013.04.07. Marokkó: A hétvégén az afrikai ország adott otthont a 2013-as túraautó-világbajnokság második versenyhétvégéjének. A szűk, de nagyon gyors városi pálya az idei évben is hozott izgalmakat. A pályán évről évre történnek nagy balesetek és nem történt ez másként ma sem. A délelőtti bemelegítésen Tom Boardman szenvedett súlyos balesetet, ami miatt nem is tudott rajthoz állni a futamokon. Michelisz Norbert autóján megjavították a hibás lengéscsillapítót és a 17. helyről várhatta a két futam rajtját.

R1: Az első versenyen az élről induló Gabriele Tarquini a hatodik körig tudta maga mögött tartani a dán túraautó bajnok, Michel Nykjaert, aki addig szorongatta a 2009-es világbajnokot, amíg a célegyenes végén meg tudta előzni. A 7. körben a JAS Motorsport versenyzője, Tiago Monteiro a hétvégén másodszor is falhoz csapta Hondáját és a szétszóródott törmelékek miatt a versenybírák pályára küldték a biztonsági autót, amely öt körig tartotta fel a mezőnyt.

A versenyből két kör maradt hátra miután kiment a pályáról a safety car és Nykjaer megtartotta vezető helyét és megszerezte nemzetének és saját magának is első túraautó-világbajnoki futamgyőzelmét.

Monteiro pályán maradt alkatrészei közül az egyik féktárcsa darab okozta Michelisz Norbert versenyének a végét. Az alkatrész befúródott Norbi autójának motorterébe és megégette az elektromos vezetékeket, ami miatt nem tudta tovább folytatni a versenyt. A második helyen az egyetlen állva maradt Hondával, Tarquini futott be, harmadikként pedig a Bamboo Engineering versenyzője, James Nash végzett, aki először állhatott dobogóra pályafutása során a világbajnoki sorozatban.

Az első verseny végeredménye:

http://mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13002&circuitid=49&series=WTCC&venue=Morocco&circuit=Marrakech&resultfile=wtc7

 

R2: A második futamon a fiatal spanyol, Fernando Monje indulhatott az első rajtkockából, mellőle Pepe Oriola várhatta a zöld jelzést. Monteiro autóját nem tudták megjavítani az első futamon történt ütközés miatt és nem tudott felállni a rajtrácsra. A Zengő Motorsport versenyzője az utolsó előtti helyről startolhatott el.

A rajt után Monje fél körig tudta megtartani vezető helyét, sokkal tapasztaltabb versenytársa, Oriola még az első körben az élre állt. Yvan Muller a nyolocadik helyről indulhatott és az első kanyarban már a negyedik helyen haladt Huff mögött, aki ismét hibázott és kiesett a francia elől magával rántva a pole-ból induló Monje-t is. Michelisz a hatodik körre a 13. pozícióba zárkózott fel a két BMW-s Engstler és Barth mögé. A 7. kört Oriola kezdte az élen, de szorosan követte őt a háromszoros világbajnok, Muller, a harmadik helyen az RML Chevrolet csapat másik versenyzője, Tom Chilton haladt. A 9. körben Tarquini nagyot hibázott, ráfutott a rázókőre és összeütközött Macdowallal, aki nem tudott hova menekülni és mindketten kiestek a versenyből. Michelisz még ebben a körben megelőzte Barthot és a 10., pontszerző helyre jött fel.

A baleset miatt ismét pályára küldték a biztonsági autót. Sajnos ebben a három körben, Michelisz Norbi műszaki hiba miatt fel kellett adni a futamot. A verseny utolsó körében Pepe Oriola nem hibázott és 18 évesen a sorozat legfiatalabb futamgyőztese lett Marokkóban. A második és harmadik helyen Muller és Chilton végeztek.

A FIA WTCC pontversenyét Yvan Muller 88 megszerzett ponttal vezeti, mögötte 37 egységgel van lemaradva a marokkói első futam győztese,Michel Nykjaer és az eddigi mindkét hétvégén dobogós helyet elérő, Gabriele Tarquini. Michelisz Norbert négy ponttal a 12. helyen áll.

A második verseny végeredménye:

http://mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13002&circuitid=49&series=WTCC&venue=Morocco&circuit=Marrakech&resultfile=wtc8

A következő futamot április utolsó hétvégéjén a szomszédos Szlovákiában rendezik, ahol a tavalyi évben Michelisz Norbert pályafutása során először diadalmaskodott időmérő edzésen a világbajnokságon.

 

Michelisz Norbert nyilatkozata az első futam után: Mindent megpróbáltam megtenni, hogy kimaradjak az adok-kapokból a rajtnál. Még egészen a start előtti pillanatokig nem tudtam eldönteni, hogy vállaljak-e kockázatot vagy sem, de a felvezető kör végén eldöntöttem, hogy szeretném az autót egyben lehozni a pályáról. Ez egy bizonyos ideig sikerült is, és valószínű, hogy Monteiro autójából egy alkatrész, egy féktárcsa repült az autóm motorterébe, amely elvágta a kábelkötegeket. Szerencsére időben észrevettem és kijöttem a boxba, de amikor megálltam már 120 fokos volt a hűtővíz. Remélem, hogy a motor nem károsodott és rajthoz tudok állni a második futamon.

Michelisz Norbert nyilatkozata a második futam után: Ilyet még soha nem láttam, nem tudok mit mondani. Elment minden visszajelzés az autón belül, ezután elment a kormányszervó, majd bejött a safety car és egy kör múlva üzemanyag szagot éreztem. Ennek nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, mert ez előfordult már egy-két szabadedzésen is. Arra lettem figyelmes, hogy mellém jön D’Aste és nagyon mutogat valamit és akkor éreztem, hogy baj lehet. Bejöttem a boxba és az autóból ömlött az üzemanyag és ez nagyon veszélyes, de hogy ennyi minden történt az autóval és egyben van, az egy csoda.
Jó volt a futam, próbáltam beosztani az erőmet éreztem, hogy hol vagyok gyorsabb az előttem haladóknál. Kockázatot nem akartam vállalni, mert nem tudtam pontosan hányadik helyen is vagyok, de egy két helyet még előrébb léphettem volna. Az biztos, hogy ez lett volna a legmelósabb pont, ha megszerzem. Ez a forgatókönyv beleillek ebbe a hétvégébe, mert gyakorlatilag semmi nem jött össze.

A sajtóközleményt a Zegő Motorsport bocsátotta rendelkezésünkre.

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments