Kissé késve indult a suzukai program szombaton, mivel az előző versenyen kigyulladt egy autó, és a pályát rendbe kellett hozni. A tegnapi napon hat versenyzőt büntettek meg három rajtkockás hátrasorolásra, mert a sportbírók szerint indokolatlanul lassan haladtak a pályán. Michelisz Norbert is köztük volt. Végül aztán csak felálltak a rajtrácsra: az első kockába Comte, a másodikba meg Ceccon. Jó meccsnek nézett ki.
Aztán kialudtak a piros lámpák, Comte szédületes rajtot produkált már megint (OK, Cecconé sem volt rossz), és a kis francia az első kanyar után máris utcahosszal nyúlott el az Alfától. Igen ám, de Ceccon – ki tudja hol – talált még egy sebességi fokozatot (vagy valami ilyesmi történhetett), mert a kör végére már a Peugeot fenekében autózott. Mögöttük jött Yvan Muller, Mehdi Bennani, Jean-Karl Vernay, Esteban Guerrieri, Yann Ehrlacher, Gabriele Tarquini, Mato Homola és Frederic Vervisch. Michelisz Norbert tizenegyedikként fordult.
A második kört Comte Cecconnal a hátában tette meg, de az Alfa láthatóan gyorsabb volt: a kör végén, a sikán előtt az olasz olyan simán ment el a Peugeot mellett, mintha az ott sem lett volna. Közben Guerrieri került Muller mögé, a negyedik pozícióba, és néhány előzésnek hála úgy esett a dolog, hogy a hatodik-hetedik-nyolcadik pozícióba Vernay, Homola és Tarquini álltak be. Innentől kezdve abban a nagyszerű élményben lehetett részünk, hogy az idő egy jelentős részében Vernay hátsó szárnya alól nézhettük Homolát, köszönet a rendezőnek.
Kiírták, hogy vizsgálják Filippi rajtját. A tökutolsó helyről hogyan lehet még elrontani egy rajtot? Közben az Alfa elnyúlott és Comte-nak már nem az volt a baja, hogy ezt ő utol már csak a kockás zászló után éri, hanem az, hogy Yvan Muller megérkezett mögé, és erősen elkezdett rá nyomást gyakorolni.
A harmadik körben kialakult egy Ehrlacher – Michelisz – Huff csata, amit körülbelül addig a vágóképig élvezhettünk, melyen Thed Björköt láttuk a boxba hajtani, kitörött első kerékkel. Történt ugyanis, hogy Thed optimistán beszúrt Gordon Shedden mellé, de aztán közben a másik oldalon jött egy gumibála, és Sheddennek nem esett bántódása, de a gumibálának igen. Mivel az úgy nem maradhatott, jött a Safety Car is.
Huff szintén a boxa elé gurult, hogy megszereljék az autóját, úgy a hátsó harmaddal volt gondja, de visszajátszásunk nem volt arról, hogy a gondot mi okozta. Muller mögött az állás: Guerrieri, Bennani, Vernay, Homola, Tarquini, Vervisch, Oriola, Michelisz.
Az ötödik körben távozott a biztonsági autó, Comte szerette volna támadni Ceccont, de az Alfa megint úgy lőtt ki, hogy esélytelen volt. Ellenben hátulról Muller mindent megtett, hogy honfitársának ne legyen egy szabad pillanata sem. Guerrieri enyhített ezen a helyzeten valamelyest, mivel ő meg elkezdte támadni a Hyundait. A 8. körben Ehrlacher landolt a kavicságyban, el is ásta magát, jöhetett vissza a biztonsági autó.
Az eredetileg 9 körös futam immár 11 körösre duzzadt. A 9. forduló végén ismét elengedték a mezőnyt, Comte még egy kétségbeesett próbálkozást tett, de Cecconnak már-már rutinja kezd lenni ebben: szép nagy „ciao!” mindenkinek, aztán szórakozzatok egymással…
Jött is megint Muller, Comte nem először hibázott… eszembe jutott, amikor Zandvoortban megkérdezték tőle, hogy érezte-e a nyomást hátulról, és ő visszakérdezett, hogy az mi? (nyelvi problémák miatt). No, Aurélien, tudod már mi az? Mert nem először véted el az ívet. Na, még egy sikán, célegyenes. Ceccon már ünnepel, Mullernek pedig nem sikerült előznie, így ez a három a dobogós versenyző.
Hátul sem sikerültek előzések, így a sorrend a pontszerző helyeken az maradt, mint eddig volt: Guerrieri a negyedik, Bennani, Vernay, Homola, Tarquini, Vervisch és Oriola. Michelisz Norbert a 11., Szabó Zsolt a 21., Nagy Norbert a 22. helyen végeztek.
A verseny végeredménye
Ekkora boldogságot győzelem okán talán épp Zandvoortban láttunk utoljára, pont attól a csapattól, amit most elvert a Mulsanne. Az autó, amit eddig nem lehetett használni sok mindenre, és a 3 hétvégés újonc olyan győzelmet aratott, hogy ha nem látjuk, el sem hisszük! A helyben ünneplés olyan hosszúra nyúlt, hogy a csapat kapott is egy 500€-s bírságot a pódium ceremónia késleltetéséért. De a végtelen boldogság mellett a dobogón már látszott: Comte nem csak megtanulta és megérezte, mi az a nyomás, de bizony össze is roppant alatta egy kicsit.
Holnap mindenki javíthat (persze Ceccont kivéve, akinek ennél jobb már nem lehet), a versenyek magyar idő szerint hajnali 3-kor kezdődnek, úgy, hogy már eggyel arrébb tekertük az órát. (Tehát az ma még hajnali 4 óra lenne.)
Magyar Szilvia
Social Profiles