Japán népmesék: 5 másodperc!

Fotók: WTCR Official

Nem ismétlődött meg az 500€-s bírság a Mulsanne csapatnak „túlzott gólörömért”, de csak azért, mert Kevin Ceccon másfajta büntetést kapott. De volt itt Huff és Tarquini győzelem, Michelisz dobogó, Alfa és Peugeot boldogság, meg néhány ronda ütközés is. Ilyen volt a japán hétvége utolsó felvonása.

Szóval a fordított rajtrácsról Pepe Oriola és Rob Huff indult az első sorból, mögülük Denis Dupont, Michelisz Norbert, Aurélien Panis, Mehdi Bennani, Aurélien Comte, Gabriele Tarquini, Kevin Ceccon és Esteban Guerrieri az első 10 kockából.

Húzott Oriola a rajtnál Huffra, próbálta lefogni, és Huff volt a rosszabb íven, de elment a brit a spanyolnak, és már az élen állt, amikor beküldték a biztonsági autót. Erre azért volt szükség, mert Bennani és Guerrieri összeértek, aminek következtében az argentin a gumifalban kötött ki. Természetesen a verseny után mindketten megmagyarázták a történteket. Bennani szerint nem az első kanyarban kell futamot nyerni, és különben is: azon az íven, ezen a pályán egy autó fér el (ami igaz is). Guerrieri szerint viszont ő volt pozícióban, és Bennaninak be kellett volna engednie (ami szintén igaz). Teljesen mindegy most már, a Safety Car vezette a mezőnyt, akik ilyen sorrendben követték: Huff, Oriola, Dupont, Michelisz, Panis, Tarquini, Comte, Bennani, Ceccon, Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Frederic Vervisch, Thed Björk, Mato Homola, Tiago Monteiro, Timo Scheider, Jean-Karl Vernay, Luigi Ferrara, Nathanael Berthon, Gordon Shedden, Tom Coronel, John Filippi, Szabó Zsolt és Nagy Norbert.

A harmadik kör elején elengedték a mezőnyt. Az eredeti rajtnál megint nagyot alkotó és druszáját jól faképnél hagyó Comte most bealudt egy kicsit, visszaesett a hetedik helyre, Ceccon támadta. De az igazán látványos jelenet az utolsó három helyen zajlott le. Emlékszünk, mi történt John Filippi és Thed Björk között Wuhan utcáin? Na, most legnagyobb megdöbbenésünkre tökéletesen ezt mutatta be Szabó Zsolt, az áldozat akkori öklelő volt: Filippi. Kérdezték is a futam után Zsoltit, hogy mi történt, de őszintén bevallotta, hogy nagyon elnézte a féktávot. Szabó azonnal kiesett, Filippi a futam vége felé hajtott a boxba. Az akcióért Szabó ugyanazt a büntetést kapta, mint akkor Filippi: 5 rajthelyet a következő versenyre, ami Makaó.

Elöl közben Michelisz megelőzte Dupont, Comte-nak ismét demonstrálta Ceccon, hogy mi az a nyomás, de az Alfára is jött hátulról Bennani, akit Ehrlacher üldözött. Homola közben kirándult egyet a füvön, és lassan a Dupont-Panis duó is egymásra talált, hogy elszórakozzanak a negyedik helyért.

Így jutottunk el a hetedik körig, amikor Muller rászállt az unokaöccsére, és Ceccon újra bemutatta, hogy hogyan előzünk Peugeot-t abban a kanyarban, amiben tegnap is, és amiben Comte a vasárnapi főverseny pole-ját is elbukta. Aztán Ceccon Dupont-nal már koránt sem pepecselt annyit, mint a kis franciával.

Ez alatt Michelisz egy apró pöccintéssel szépen köszönt Oriolának hátulról, de – mint az közismert – a spanyolnak az ilyenek nem jelentenek semmit. Pláne nem húzza fel magát rajtuk. A képernyőre kiírták, hogy Dupont rajtját vizsgálják, de egyelőre erről nincsenek további információink.

Norbi nem tudta megelőzni a spanyol cuprást, de így is nagyszerű helyezést ért el: a dobogó mindig az, pláne ennyi rosszul sikerült futam után.

Huff sem volt elemében, már egészen Vila Real óta, járt már neki ez a győzelem, Oriola meg úgy terelgeti azt a Cuprát, mintha nem is tettek volna bele ballasztot (pedig de!). Huff kiabált a levezető kör alatt boldogan a rádióba: „Briliáns, briliáns munka!” – erre Matin Haven tréfásan megjegyezte, hogy eme dicséret nyilván a csapatnak szól, mert Huffnak mindig panasza van a versenybíróságra. Boldog eredményhirdetés után kevés buborékos víz locsolása és rövid szerelési szünet következett.

A második verseny végeredménye: Huff, Oriola, Michelisz, Panis, Tarquini, Ceccon, Comte, Bennani, Ehrlacher, Muller, Vervisch, Björk, Dupont, Vernay, Monteiro, Schieder, Berthon, Shedden, Coronel, Homola, Nagy, Filippi, Ferrara.

Felálltak a versenyzők a második verseny rajtrácsára, Ceccon elfoglalta a nagy csatában megérdemelten megszerzett pole-t, csak sajnos akadt egy kis hiba. Mögüle indult Tarquini, Comte és Ehrlacher.

Jött a szokásos nagyszerű rajt Comte-tól, és Ceccon addig erőlködött, amíg sikerült nemhogy nem lefognia a peugeot-s franciát, de még a hondás is elment mellette. Tarquini állt az élre, az alfás meg dolgozhatta vissza magát, de ekkor jött egy üzenet: vizsgálják a rajtját. Ki nyilvánvalóan nem ugrott, ezért egy darabig nem tudtuk mire vélni az üzenetet, de aztán kiderült: inkorrekt rajtpozíció. Amikor beállt a rajtkockába, az első kerekei eleve Tarquini felé néztek, és ez – akár szándékos volt, akár nem – jogosulatlan előnyszerzési kísérlet. Még akkor is, ha nem sikerült előnyt szerezni vele, hiszem éppen Ehrlacher-t gyepálta, hogy visszataláljon az élre.

Muller, Oriola és Michelisz került egy csomagba a nyolcadik hely környékén, és ez a csata végigkísérte a futamot. Ceccon visszatörtetett Comte elé, Ehrlacher követte, és ismét kialakult a csata a két Aurélien között.

A rajt után Dupont és Björk értek össze, Dupont a pálya szélén maradt, az esetet vizsgálat alá vonták. Közben jött Guerrieri és Oriola, hogy megtámadják Mullert, mögöttük Michelisz Huffal csatázott. Amennyire eseménytelen volt az első verseny, ez most annyival akciódúsabb, hogy néha már követhetetlen. A harmadik körben Tarquini vezetett Ceccon, Ehrlacher, Comte, Panis és Bennani előtt, mögöttük, a hetedik helyért a Guerrieri – Oriola – Muller – Huff – Michelisz ötös vívott majdnem vérre menő csatát. A helyzet nagyon szoros volt, a pozíciók folyamatosan cserélődtek. Oriola többet ment a zöld gyepen, mint az aszfalton és nagyon agresszíven támadta Guerrierit, miközben megkaptuk az információt, hogy Ceccon 5 másodperc  időbüntetést kap a futam végén inkorrekt rajtpozícióért.

Dupont lerakta az autót a boxban, Huff Mullerrel vívott, majd Michelisszel kézenfogva tettek közös kitérőt a sikánban. A hetedik körben Comte elment a régóta gyepált Ehrlacher mellett, de kiderült, hogy nem a Peugeot talált plusz energiákat, csak a Honda veszítette el azt, ami még megvolt neki. Sorban hagyták le a többiek, végül Yann letette a vasat a pálya szélén.

Ceccon is elment Tarquini mellett, később a Hyundai versenyzője bevallotta: „Igazság szerint elengedtem őt, mondták, hogy fog kapni 5 másodpercet, gondoltam hadd menjen, hátha össze tudja szedni – de arra azért figyeltem, hogy 5 pm-en belül maradjak hozzá képest, mert a győzelemre szükségem volt.”

Az a Michelisz-Huff-Muller és mindenki más boly megint alkotott, most Norbi akarta visszaelőzni Huffot, Oriola ment Guerrierire ismét, Muller sem maradt ki a jóból, és akkor hátulról felkúszott közéjük Vervisch, gondolván, hogy ott majd jó lesz neki, ha már ilyen nagy a buli. Oriola már sokadszor került vizsgálat alá, mivel a sikánt mindig olyan nagylelkűen levágta, és aztán a nagy buliban megint „füvezett” egyet, és akkor elege volt a versenybíráknak: elkaszálták egy áthajtásosra!

A kedélyek továbbra sem csillapodtak a 7. helyért folytatott vidámparki dodgemparty-ban, a 9. kör végén Michelisz összeért Mullerrel és elvitték a gumibálát a sikánból. (Muller ezzel le is nullázta az autót, visszaesett az utolsó helyre.) Ez úgy általában Safety Car-t ért egész hétvégén, és ne felejtsük el, hogy Ceccon az élen éppen kihajtotta még a lelkét is az Alfának, hogy mentse a még menthetőt! És akkor a szervezők bevetettek egy kis emberséget és észt: lesárgázták az utolsó szektort, de nem küldték be a biztonsági autót.

Jelen pillanatban Ceccon úgy állt, hogy az ötödik helyre, Panis és Bennani közé esett volna vissza, ha most intik le a futamot, de volt még egy köre. És ebben az egy körben Bennani óriási szívességet tett az olasz fiúnak azzal, hogy támadta, ezáltal lelassította, majd megelőzte Panis-t. Így a végén Bennani került ugyan a negyedik pozícióba, de több mint 6 mp-cel Ceccon mögött végzett, tehát Kevin befutott ugyan az első helyen, de a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

Tarquini győzelmét nem veszélyeztette senki, Comte immár jóval kevésbé morcosan mászott fel arra a második lépcsőfokra, mint tegnap – minden bizonnyal elfogadta, hogy ezen a hétvégén oroszlánnal nem lehet Alfa Romeót fogni (hacsak nem versenybírósági segédlettel). Viszont Ceccon meglehetősen durcásan foglalta el a harmadik helyet. Tény, hogy keménynek tűnik a büntetés, ugyanakkor legalább ebben nem lehet inkonzisztens a versenybíróság, ugyanis ez a szabálytalanság és büntetési tétele le van fektetve a szabálykönyvben. Kevin örülhet, hogy a biztonsági autót nem kapta meg a végére, hiszen akkor nemhogy dobogó, de még talán pont sem lett volna a dologból.

A végeredmény még egy helyen változott: Guerrieri kapott 10 mp büntetést az Yvan Mullerrel való lökdösődésért, de, mivel amúgy is a pontzónán kívül végzett, az sokat nem változtatott a helyzeten.

A dobogósok mögött ilyen sorrendben zárul a dodgemparty: Bennani, Panis, Huff, Vervisch, Björk, Michelisz és Vernay tették zsebre a pontokat, Monteiro, Filippi, Scheider, Coronel, Homola, Shedden, Nagy, Oriola, Guerrieri, Berthon és Muller teljesítményét értékelték még úgy, hogy befutottak.

A világbajnokság állása az első 10 helyen: Gabriele Tarquini vezet 291 ponttal, Yvan Muller (252), Thed Björk (238), Pepe Oriola (227), Jean-Karl Vernay (216), Esteban Guerrieri (213), Michelisz Norbert (212), Frederic Vervisch (203), Rob Huff (197) és Aurélien Comte (191) előtt. Michelisz Norberttel bezárólag még mindenkinek van matematikai esélye a bajnoki címre.

A következő versenyt, ami egyben az idényzáró futam lesz, három hét múlva rendezik Makaón.

Magyar Szilvia

Comments

comments