A TCR EU jelenleg betétsorozatként szerepel a hungaroringi hétvégén, ennek következtében nagyon sűrű a program. Arról nem is beszélve, hogy a TCR Kelet-Európa sorozat autói csatlakoztak a rajtrácshoz, így az amúgy is nagy létszám tovább bővült. Stian Paulsen technikai okokból nem tudott eljönni a nyitó fordulóra, de még így is 38 autó körözött a pályán. Szombaton edzésnapot tartottak.
Mivel a Hungaroring régi vágású pálya, szűk, és nehéz rajta előzni, annak, aki forgalomba került, gyakorlatilag megpecsételődött a sorsa. Vagy legalábbis az a kör egészen biztosan.
Az igen népes mezőny már az első szabadedzésen próbára tette a pályabírók és a mentési munkálatokban résztvevők szaktudását és gyorsaságát, ám ekkor még csak egy kicsúszással kellett megküzdeniük. A második szabadedzés még el sem kezdődött, Davit Kajaia már a falban állt az ötös kanyarban. A versenyzőnek nagyobb baja nem esett, de az autója kirakós volt, csakúgy, mint a gumifal és a korlát. Aztán még tovább sem engedték a mezőnyt, rögtön az új kivezető körön Andreas Bäckman egy kanyarral lejjebb zúzta le a korlátot, az autót és saját maját is. Jött a műszaki és a sima mentő is, összeszedték a Hyundait, és úgy tűnt, hogy sem a versenyző sem az autó nem lesz ma már harcképes, de a tavalyi zúzda jó tanulókör volt a Targetnek, és összerakták az autót. Bäckman pedig néhány óra múlva már mosolyogva jött szembe, láthatóan nagyobb baja nem esett.
Végül sikerült befejezni a szabadedzést, aminek idejét sajnos nagyon is megkurtították a mentési időkkel, így alig tudtak pár kört megtenni a versenyzők.
Az első szabadedzésen Nelson Panciaticié lett a legjobb idő, Nagy Dániel és Josh Files előtt. A második, igencsak megkurtított mutatvány legjobb idejét Jessica Bäckman érte el, szorosan a nyomában Aurélien Comte-tal és Dusan Borkovic-csal.
Az időmérőn épp csak megkezdték a gyors körüket a versenyzők, máris érvénybe lépett a piros zászló ismét. Ezúttal Luca Engstler tört autót és bontott pályát, rögtön az első kanyarban. A mezőny hosszas pályajavítás után gördült tova, ám a kialakuló dugókban sajnos sokak igen esélytelenek voltak. John Filippi remekül kapta el a szabad hullámot kétszer is, a kilencedik helyen ment tovább a Q2-be, ahol a 12. időt autózta végül. Esélytelen volt azonban Comte, akinek már addig is kijutott a piros és sárga zászlókból, meg a forgalomból, ráadásul az utolsó körében, ami viszonylag tiszta lehetett volna, és épp csak el tudta kezdeni a kockás zászló előtt, a hatodik kanyarban ismét sárga zászló lépett életbe, így lecsúszott a Q2-ről és a 14. helyen zárt. Közvetlenül androsos csapattársa, Teddy Clairet előtt.
A Q1-et végül Nelson Panciatici nyerte egy Hyundai-jal, mögötte Gilles Magnus végzett egy Audival, és, hogy a Peugeot is megkapja a magáét, Julien Briché odatette a maga oroszlánját a harmadik helyre. Mögöttük a sorrend: Nagy Dániel, Josh Files, Jessica Bäckman, Mato Homola, Dusan Borkovic, John Filippi, Santiago Urrutia, Andreas Bäckman és Nata Bihel. Ők folytatták tovább 12-en, és hirtelen sokkal szellősebb lett a pálya.
Végül a Q2 végén Mato Homola örülhetett, mögötte Andreas Bäckman, Nelson Paciatici, Josh Files, Gilles Magnus, Julien Briché, Jessica Bäckman, Nagy Dániel, Dusan Borkovic, Santiago Urrutia, Natan Bihel és John Filippi végzett. Jól látható, hogy míg a WTCR-ben a BoP nem kedvez a Hyundaioknak, addig a TCR EU-ban csak egy Renault, egy Peugeot és két Audi tudott a sok-sok Hyundai közé beférkőzni.
A versenyeket holnap 11 órától tartják.
Magyar Szilvia
Social Profiles