Az ausztriai Salzburgringen a versenyzőknek meggyűlt a bajuk a pályával, melyre a legfontosabb “beállítás” a jó szélárnyék megtalálása volt. Szóval hiába volt a legjobb autó a legjobb pilótával, szélárnyék nélkül gyakorlatilag sokra nem mentek. Ezen felül további probléma volt a pálya szintén új mivolta (a Slovakiaring után).
Éppen a fentiekből adódóan az erősorrend borulni látszott, és igen sokan látogatták a kavicságyat és a gumifalat már a szabadedzések idején is. A Q1-et le kellett inteni piros zászlóval, amikor Tom Chilton addig-addig kereste csapattársa mögött a szélárnyékot, hogy lekésett egy fékezést, és porrá zúzta Fordjának orrát Frantz Engstler BMW-jének hátsó felén. Természetesen a vétlen fél ragadt a kavicságyban.
Az edzésből még három perc maradt, ami azt jelentette, hogy mindenkinek jutott 1-1 gyors kör, senkinek nem volt ideje a dugót kerülgetni vagy a szélárnyékot keresgélni. Ennek egyenes következményeként az jutott a Q2-be, akinek nagyobb szerencséje volt. Chilton pedig átment Engstlerhez bocsánatot kérni…
A Q1-ben Muller, Menu, Huff, MacDowall, Oriola, Coronel, Tarquini, Dudukalo, Bennani, O”Young, D’Aste és Monteiro folytathatták. Michelisz Norbert a 15., Wéber Gábor a 21. lett.
A Q2-ben semmi szokatlan esemény nem történt, aki tehette tovább vadászott az elengedhetetlen szélárnyékra. Végül a Chevrolet-ék közül Huff került ki győztesen Muller, Menu és Tarquini előtt.
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles