Három futammal folytatta programját a WTCR a Slovakia Ringen vasárnap. A három versenyen három különböző győztes született, három különböző körülmények között futott versenyen.
„Elmegy ez árkon-bokron!”
Az első futamon a versenyzők többsége felemás papucsokkal rajtolt el, mivel éjjel esett az eső, a pálya nedves volt, de a 4 esőgumi feleslegesnek bizonyult. Még Thed Björknek is, aki megpróbálta. Veszíteni valója a 21. helyről amúgy sem volt sok, de legalább a legjobb kör az övé lett.
Ez volt az a verseny, melynek a rajtrácsa a Q1 végeredménye volt, tehát Nathanael Berthon indulhatott az élről, Nicky Catsburg és Jean-Karl Vernay elől. Nem vezetett Berthon túl sokat, Catsburg állt az élre. Yvan Muller rajtja csapnivaló volt, Björké fenomenális: a 14. helyre jött előre. Aurélien Comte a 16., Kismarty-Lechner Gábor a 17. volt az első kör végén. Ekkor Luca Engstler már a boxok előtt nyilatkozta, hogy valaki meglökte hátulról, ám nem tudja, hogy ki volt az a nagy tülekedésben, mutogatni meg nem akar senkire.
Lassacskán előbb Berthon, majd Tarquini és Vernay is megelőzte Catsburgot, aki rohamosan kezdett visszaesni. Comte is elvette Björktől a 13. helyet, ám a svéd be is ment a boxba száraz gumikért azzal a lendülettel.
Az ötödik körre Catsburg már a középmezőnyben bóklászott, Tassi Attilát, Mullert és Comte-ot próbálta maga mögött tartani, egyre kevesebb sikerrel. Közben Mikel Azcona Yann Ehrlacher-vel küzdött meg és jött fel a 8. helyre. Michelisz is szorongatta a franciát a 10. pozícióból, de nem sikerült megelőznie.
Az utolsó körben a két argentin csapattárs esett egymásnak: Esteban Guerrieri támadta és előzte Nestor Girolamit a negyedik pozícióért. A manőver azért volt legalábbis érdekes, mert Guerrieri pontosan tudta, hogy Girolaminak lett volna nagyobb esélye arra, hogy az összetettben utolérje Ehrlacher-t. Amolyan baráti tűz volt, és talán a megtámadott barát értette a legkevésbé. Valamikor réges-régen, Anderstorpban láttunk ilyet Rickard Rydelltől, de az a győzelemért ment, hazai pályán.
A másik említésre méltó esemény, hogy az utolsó autó, aki megelőzte Catsburgot Comte volt, a 16. helyért. Egészen érthetetlen pokoljárást mutatott be Nicky, nyilvánvalóan technikai okok miatt. Mivel Luca Filippi szabadkártyásként nem szerezhet pontot, így Comte ezzel a manőverrel rögtön első versenyén pontszerzővé tette a Renault-t.
Az első futamot végül Berthon nyerte Tarquini, Vernay, Guerrieri, Girolami, Tom Coronel, Gilles Magnus, Azcona, Ehrlacher, Michelisz, Tassi, Filippi, Tiago Monteiro, Muller, Santiago Urrutia, Comte, Castburg, Petr Fulin, Björk és Kismarty-Lechner Gábor előtt. Összesen két kiesőnk volt: Boldizs Bence és Luca Engstler.
Tehát bebizonyosodott, hogy az Audiba gyakorlatilag a világ összes kompenzációs súlyát bele lehet pakolni, és ezen felül még nedves is lehet a pálya, mindegy nekik: gyakorlatilag megállíthatatlanok…
Sírás lett a vége
Szerencsére a győztes sírt, az interjú alatt, bár könnyen más is sírhatott volna, nem az örömtől. Girolami és Luca Filippi álltak az első sorban a második, immár teljesen száraz pályás versenyre. Aztán Filippit elkezdték letolni a pályáról, mivel a kuplungja még az előtt tönkrement, mielőtt egyáltalán megpróbálta volna rajtolásra használni.
A rajtnál Guerrieri, Coronel és Magnus jöttek el legjobban, ők álltak az élre, mialatt sajnos Tassi Attila és Gabriele Tarquini összeakadtak és a kavicságyban kötöttek ki. Coronel és Muller kifejezetten jót rajtoltak, de ennek egyelőre nagy jelentősége nem volt, mivel egyből be is jött a Safety Car. Kipecázták a Hyundait és a Hondát a sóderből, mialatt a sorrend: Guerrieri, Coronel, Magnus, Girolami, Castburg, Berthon, Muller, Vernay, Michelisz, Monteiro, Ehrlacher, Azcona, Engstler, Björk, Fulin, Comte, Urrutia, Boldizs és Kismarty-Lechner volt.
Az újraindításnál Vernay meglökte Mullert, aki megtolta Berthont, aki bele is ragadt a kavicságyba. Később Comte Fulint előzte, Azcona már Micheliszt, a 8. körben pedig Coronel a vezető helyért Guerrierit. A 9. körben Azcona elment Vernaynak, és Catsburggal bocsátkozott csatába, Magnus pedig a második helytől is megfosztotta Guerririt. Aztán, egy kör múlva Vernaynak sikerült ott hagynia az Azcona-Catsburg párost, így került Girolami mögé az utolsó körre.
Csak annyi történt, hogy Nestor Girolami rosszul mérte fel a távolságot. Rá akarta csukni a kaput Vernayra, a pálya másik oldaláról húzva az autót. Nem az Alfa előtt kötött ki, hogy beforduljon, hanem elcsípte az Alfa elejét, a Hondája megpördült, a levegőbe emelkedett, és darabokra zúzódott a szalagkorláton, cafatokra tépve a korlátot magát is. A belső kamerából látszott, hogy JK látta, hová fog vezetni a mozdulat, de ekkora sebességnél egyszerűen esélye sem volt semmit sem tenni a baleset ellen. Girolami kiszállt ugyan a két lábán a roncsból, de kórházba kellett szállítani, hogy megnézzék, biztosan rendben van-e.
Mivel az utolsó körben történt a baleset, a kockás zászló amúgy is megállította az eseményeket. Tom Coronel először nyert a WTCR-ben, mögötte Mangnus és Guerrieri futottak be dobogós helyen. A további sorrend a kockás zászló alatt: Vernay, Azcona, Catsburg, Michelisz, Ehrlacher, Muller, Monteiro, Engstler, Fulin, Comte, Boldizs, Urrutia, Björk és Kismarty-Lechner. Mivel Vernayt megbüntették az újraindítás után okozott balesetért, melynek következtében Berthon landolt a kavicságyban, a kapott 10 mp miatt végül csak a 14. helyen végzett. Ez azt is jelentette egyben, hogy a Trophy kategória dobogója megváltozott: Coronel és Magnus után Comte lett a harmadik.
Csakhogy Coronel az összetett dobogónak a tetejére is felállhatott, és örömében sírva is fakadt. A vén mókamester kezd egy kicsit szentimentális is lenni.
Történelmi győzelem Renault show-val fűszerezve
Azok után, hogy Nick Catsburg az első versenyen egészen a hetedik bugyorig zuhant vissza a technikai gondok poklában, a délutáni utolsó versenyt a dobogó tetején fejezte be.
A rajtnál hiányzott Tassi Attila és Nestor Girolami, törött autóik miatt. Berthon mellől Michelisz várhatta a rajtot az első sorból. Az első kanyart Michelisz és Catsburg egymás mellett vették be, de a mögöttük haladó Vernay egy árnyalatnyit hozzáért Michelisz autójához, ami éppen elég volt ahhoz, hogy kibillentse a Hyundait az egyensúlyából és Michelisz visszaessen a mezőny végére. Később az alfást ezért 5 másodperccel és további 1 büntetőponttal honorálta a versenybíróság. Tarquini már az első kanyaron sem jutott túl, így aztán Catsburg gyakorlatilag egyedül maradt az élen, hogy megvédje a Hyundai becsületét. Vernay, Berthon, Magnus és Urrutia követték. Luca Filippi sem jutott túl az első körön.
Michelisz Comte mögött csatlakozott újra a mezőnyhöz, és amikor megpróbált előrébb kerülni, az ifjú francia nemigen hagyta magát. Itt kezdődött az az epizód, amikor a tizenvalahányadik helyért egy fekete, szponzorok nélküli autóban egy másik gyár által a sarokban felejtett versenyző ellopta az élen haladóktól az összes kameraidőt. Norbi mellett Fulin, Ehrlacher, majd később Yvan Muller csatlakozott ehhez a show-hoz. Nem mondhatni, hogy unatkoztunk volna, a versenyzők is lekötötték magukat és egymást.
Azcona szédületes rajtot és menetelést vágott ki a Cuprával, a 3. körben már a 7. helyért csatázott a 17.-ről rajtolva.
Michelisz igen nehezen tudott kikeveredni a francia armadából, de végül is egyedül maradt Ehrlacher-vel a 10. helyért csatázva. Helyére érkezett hátulról Björk és Monteiro, további lehetőséget adva a Renault-nak, hogy képernyőn maradjon.
Catsburg zavartalanul menetelt az élen, mögötte változatlanul Vernay és Berthon. Az utolsó körre Comte és Muller kibogozták, hogy akkor most ők mennek ketten a 12. helyért, míg Michelisz végül legyűrte Ehrlacher-t a célegyenes végén.
Mialatt Nicky Catsburg átgurult a kockás zászló alatt, történelmi győzelmet aratva az Engstler Motorsport számára, Comte és Muller már ki tudja hányadszor cseréltek helyet. Engstlerék már boldogan ünnepeltek, Yvan még mindig azon dolgozott, hogy az ifjúság ne kerüljön elé. Érdekelte is ez az ifjúságot! Az utolsó kanyarban behúzott a Lynk&Co mellé, és széles mosollyal nyerte a kigyorsítást. Lehet, hogy „csak” egy 12. hely volt, de Comte-nak most ez jelentheti az esélyt a karrierje folytatására.
Catsburg mögött Vernay, Berthon, Magnus, Azcona, Coronel, Guerrieri, Urrutia, Engstler, Michelisz, Ehrlacher, Comte, Muller, Fulin, Björk, Kismarty-Lechner, Monteiro és Boldizs futottak be. Vernay a büntetése miatt végül a negyedik helyen végzett.
Az eredményeket erről a linkről lehet letölteni.
Szóval volt itt minden, mi szem-szájnak ingere: hatalmas csaták, három győztes, nedves pálya, nagy baleset (szerencsére Girolami jól van!), show a középmezőnyben, történelmi győzelem és könnyek egy mókamester szemében. Mindez egy hét múlva a Hungaroringen folytatódik, ugyancsak zárt kapuk mögött.
Magyar Szilvia
Social Profiles