Jelen állás szerint a Belga Automobil Szövetség nevezte Denis Dupont-t a WTCR-be, feltehetően, de hivatalosan nem megerősítve a Comtoyou Racing egyik Audijával…
Dupont tegnap este jelentette be Facebook oldalán a nagy hírt, amit a Comtoyou néhány óra múlva egy megosztással, míg a WTCR sajtóirodája éjjel 1:40-kor egy ma reggel hatig zárolt sajtóközleménnyel igyekezett utolérni. Az ifjú belga némileg elébe vágott a hivatalos dolgoknak.
A sajtóközleményben az alábbiak állnak:
Az RACB (Belga Nemzeti Automobil Szövetség) nemzeti csapata egy belga színekbe öltöztetett Audival küldi versenybe a WTCR-ben a 25 éves Denis Dupont-t.
„Nagyon örülünk neki, hogy a WTCR-ben üdvözölhetjük Denist és reméljük, hogy ez egy sikeres és izgalmas kaland kezdete lesz. Denis egy rendkívül versenyképes mezőnyben fog harcolni, és semmi kétség afelől, hogy a WTCR lesz a megfelelő terep arra, hogy a hozzá hasonló fiatalok megcsillogtathassák tehetségüket – kezdte Francios Ribeiro. – Ez bizonyítja egy nemzeti automobil szövetség elhivatottságát, hogy anyagilag támogat egy fiatal versenyzőt, ezzel lehetőséget adva neki, hogy nemzetközi szinten versenyezzen. Az RACB tapsot érdemel ezért a fantasztikus elhivatottságért. Bizakodva nézünk elébe a Comtoyou-val való együttműködésnek is, ami egy élvonalbeli, sikeres alakulat volt a TCR International mezőnyében.”
Az RACB részéről Geoffroy Theunis menedzser elmondta, hogy nagyon örülnek az együttműködésnek, és annak, hogy pártfogoltjuk egy belga színekre matricázott autót vezethet.
Dupont így értékelte a megállapodást: „Sosem fogom tudni eléggé kimutatni a hálámat ezért a kivételes lehetőségért, amit az RACB és a Comtoyou biztosít számomra.”
A Comtoyou vezetősége a sajtóközleményt idézve „megerősítette, hogy a csapat más nevezőket is futtatni fog Dupont mellett, és a megfelelő időben nyilvánosságra fogja hozni teljes WTCR felállását.”
Kiegészítés: ugyanezen a délutánon a Comtoyou azt is bejelentette, hogy Olivier Panis fia, Aurelien Panis, aki 2017-ben fél évet a Zengő Motorsport színeiben a WTCC-ben versenyzett, majd az idény második felét a TCR-ben töltötte, szintén csatlakozik csapatukhoz.
——————————————————————-
A sajtóközlemény eddig tart. Hogy egy híres finn írót idézzek: „Eddig tartott a jog. Innentől úgy megyünk, mint a rablók!” És valóban, akit a személyes agymenésem nem érdekel, az itt fejezze be az olvasást.
Én ugyanis még tegnap késő este megkérdeztem mind a Comtoyou-t, mind pedig a WTCR sajtóirodáját, hogy megerősítik-e, hogy a csapat is nevezett a 2018-as idényre. (Másképp nehezen lehetne elképzelni a fentieket, ugye.) Erre a csapat semmilyen választ nem küldött, a WTCR sajtóirodájától pedig azt a választ kaptam, hogy egészen addig egyetlen csapat nevezését sem erősítik meg vagy cáfolják, amíg a január 30-i nevezési határidő után az FIA nem publikálja a nevezett csapatok névsorát.
Erre azt írtam vissza, hogy számomra logikailag elképzelhetetlen, hogy azt írom, hogy egy versenyző versenyezni fog a 2018-as szezonban, X csapatban, de a csapat nevezése még nincs megerősítve. Az erre érkezett válasz még izgalmasabb volt: „Mint írtam, a csapatok nevezésének tényét nem fogjuk megerősíteni, de semmi sem tarthat vissza attól, hogy leírd: egy csapat aláírt egy versenyzővel / bejelentette ezt.”
Kérem, hogy aki idáig eljutott az olvasásban, értelmezze a fentieket saját belátása szerint. Én az alábbiakban leírom az „összeesküvés-elméletemet”, ami tények és távolbalátási képességek nélkül, mindössze csak találgatáson, meg – ha mondhatom így – női megérzésen alapul. Amolyan agymenés. Mindenkit nagyon szépen megkérek, hogy senki ne vegye megalapozott ténynek az alábbiakat, mert kimegyek az ablakon, ha azt olvasom vissza valahol, hogy ez több, mint pusztán egy fikció. (Bár valóságalapja mintha nagyon is kézenfekvő lenne…)
Szóval a helyzet az az én fikcióm szerint, hogy nincs egy fia darab nevező sem (kérem, ha valaki csapatvezető és olvassa ezt, minden további nélkül cáfoljon meg! Köszi!). Mivel már január 17 volt tegnap, életbe lépett a vezetőségben a B terv: tárgyaltak ők erről a belgákkal korábban is, hiszen Belgium nincs olyan messze Franciaországtól, meg nyelvi akadályok sincsenek, hogy hogyan lehetne a többi csapatot nevezésre bírni. Először is, ugye, van a létszámkorlát. És a sportszabályzat-tervezet szerint ez nem is 26+2, hanem 24+2, de ezt azóta sem olvasta el túl sok ember, pedig egy hónapja fent van az FIA honlapján… (azóta lecserélték egy ugyancsak tervezetre, de nem véglegesre, ami immár 26 autót tartalmaz) Szóval ez nem volt elég motiváló erő ahhoz, hogy megnyomja a csapatokat, hogy kifizessenek egy tripla vagyont a nevezésekért, hogy nehogy lekéssenek az első 10 helyről. Ezért aztán azt találták ki, hogy ezzel a Belga bejelentéssel, meg azzal, hogy azt mondják, hogy nem hajlandóak a csapatok nevezéseit azok beérkezésekor nyilvánosságra hozni, elhintik, hogy már X darab csapat nevezett. Ezzel meghozva a kedvet az eddig kivárók nevezéséhez. Nyilván az eddig kivárók azért várnak, mert honnan a csudából kerítsenek elő egy autó árányi vagyont a nevezéshez, úgy, hogy a futtatási költségek eleve jóval magasabbak, mint eddig voltak a TCR-ben, illetve úgy, hogy kell venniük X darab új autót. Minderre amúgy is 28 napjuk volt eddig (a karácsonyt levontam, de a hétvégéket nem). Emellett nincsen sem gumiszállítónk, sem véglegesített versenynaptárunk, de még csak véglegesített versenyszabályzatunk vagy technikai szabályzatunk sem. Melyik az a rendkívül vakmerő csapat, akik így belevágnak a lecsóba potom 150.000 euróval? Mások megpróbálnak (a pletykák szerint) gyárat fogni maguknak, hogy adjon nekik autót, alkatrészt és fizessen egy versenyzőt, aki versenyezni is tud, nem csak pénze van…
Szóval, minthogy eléggé egy káosz közepén ülünk, bizonyos vezetőség talán a fenti módon akar(t) kicsikarni lépéseket a csapatoktól. Valljuk be: ha ez eddig nem ment, ez után sem fog. Így. Egy fecske nem csinál nyarat!
A magam részéről sok sikert kívánok Denis-éknek, és igazán nem szeretném, hogy igazam legyen, és csalinak használták őket. Őszintén, szívemből kívánom, hogy itt sorakozzanak majd a nevek az asztalon január 30-án, és kelljen írnom hat oldalt a nevezőkről. Kívánom, hogy legyen egy bajnokság. Egy annyira színvonalas bajnokság, amennyire azt Ribeiro úr beharangozza! (Ami, valljuk be, C liszensszel nem fog sikerülni, márpedig az új versenyszabály-tervezet szerint a minimum elvárás a C liszensz. Ez a WTCC-ben B volt. Én nem tudom, hogy pl. John Filippinek honnan volt B liszensze egyáltalán, de képzeljük el, hogy C-vel is lehet majd versenyezni!!)
Én ehhez már nem tudok mit hozzátenni. Kivárjuk. Meglátjuk. Elvileg két versenyzőnk már van a rajtrácson, de ha így haladunk, akkor a Comtoyou megnyeri a világkupát (mert egyedül megy érte)…
Magyar Szilvia
Social Profiles