Az utolsó európai hétvége kezdődik…

Fotó: Magyar Szilvia

Elrepült az idő: a TCR is elhagyja az öreg kontinenst… Három héttel a hungaroringi hétvége után, a holnapi nappal Oscherslebenben elkezdődik a TCR utolsó európai fordulója. Mivel számos versenyző csatlakozik a mezőnyhöz, illetve a súlyrendszer is változott, ezért összeszedtük egy cikkben, hogy mire számíthatunk.

Először is: a nemzetközi sorozat együtt kerül megrendezésre majd a német sorozat oscherslebeni fordulójával. A nemzetközi sorozat összes eseménye (tehát a két szabadedzés is!) élőben nézhető a TCR Youtube csatornáján e szerint a menetrend szerint.

Néhány csapat, akikkel év közben már találkoztunk, ismét tiszteletét teszi a nemzetközi sorozatban, így például a Boutsen Ginion Racing Aurelien Panis-val, valamint a Leopard Racing új versenyzőt és ezzel harmadik autót avat: mostantól, annak érdekében, hogy Jean-Karl Vernay elérhesse a bajnoki címet, már nem csak Rob Huff, hanem Jaap van Lagen is segít neki. A holland már helyettesítette Huff-ot, amikor a hungaroringi WTCC futam ütötte az olaszországi TCR-t, de most Huff mellett, harmadikként száll be, és a csapat tervei szerint végig marad is.

Új srác a sorozatban Luca Engstler, aki édesapja csapatával és egy Volkswagennel indul első nemzetközi TCR futamán, a közel-keleti sorozatban már élesítgette oroszlánkörmeit. Egy másik 17 éves fiatalember, a holland Danny Kroes is csatlakozik a mezőnyhöz a Ferry Monster Autosport SEAT Leonjával.

A sok érkező mellett említést kell tennünk azokról is, akiknek ez lesz utolsó versenyük idén. Mivel csak az európai versenyekre neveztek, az előzetes tervek szerint búcsúzik idénre Milovan Vesnic, Jens Reno Møller és Stian Paulsen. Előző kettőt láthatjuk az európai fináléban, október végén, az Adria Raceway-en, ám Paulsennél erősen kérdéses, hogy egyáltalán a finálé nevezési díját össze tudja szedni, mert a szponzori támogatása elfogyott.

A magyar csapatok változatlan felállásban gurulnak pályára, csak a súlyozás változik, az alábbiak szerint: a TCR vezetősége a hét folyamán küldött sajtóközleményben tájékoztatott mindenkit, hogy csökkenti a BoP teszten előírt általános súlyokat 10 kg-mal, némely modelleknél a hasmagasság is csökkenthető. Mindezt a fékek és a gumik állapotának megóvása érdekében döntötték el. Ugyanakkor az ún. succsess ballast, ami az előző forduló három legjobb versenyzőjének “jár”, nem változott. Tehát Tassi Attila 30, míg Pepe Oriola 10 kg-ot kap.

A teljes nevezési lista innen letölthető. Szombaton reggel 9:15-kor rajtol az első szabadedzés.

Magyar Szilvia

Comments

comments