Az ígéret szép szó: Stefano Comini valóban visszatér!

Fotó: TCR Media

Stefano Cominiék tényleg össze tudtak állítani egy kedvezőbb csomagot, amelynek köszönhetően a svájciak kétszeres TCR-bajnoka az Európa-kupa e heti, Spa-Francorchamps-i fordulóján már egy Hondával fog rajthoz állni.

Néhány nappal a zandvoorti hétvége előtt jelentették be, hogy Stefano Comini nem fog rajthoz állni Hollandiában a Race Republic által csatasorba állított és semmire sem jó Subaru WRX STI-vel, hanem inkább azon ügyködik, hogy a továbbiakban már versenyképesebb feltételekkel lehessen ott a TCR Europe rajtrácsán.

Talán akadtak még olyanok rajtunk kívül, akik kicsit kétkedve fogadták a bejelentés azon részét, amely a folytatásra vonatkozik. Ugyanis akármennyire gyors és rámenős túraautós pilóta meg kétszeres nemzetközi bajnok Stefano Comini, a csapatváltásai talán még a legémelyítőbb hullámvasutat is felülmúlják.

2015-ben, azaz első bajnoki évében a Target Competition SEAT Leónjával versenyzett, amelyet követően a Leopard Racinghez igazolt, amelynek a Volkswagen Golfjával is felért a csúcsra. Azonban a belga csapattól igencsak viharos körülmények között távozott, állítólag a csapat egy vagon fizetéssel is tartozott a svájcinak. Mindenesetre tavaly már a Comtoyou Racing Audijában láthattuk viszont Cominit, ahonnan a WTCC és a TCR összeolvadása, valamint azzal járó esetleges többletkiadások miatt kellett távoznia.

Ennek következtében igencsak kutyaszorítóba került a 28 esztendős svájci, olyannyira, hogy február végén még ő maga sem tudta a választ arra a kérdésre, hogy „hogyan tovább?”.

Végül napokkal a TCR Europe Paul Ricard-i nyitóhétvégéje előtt dőlt el Comini sorsa, miszerint egy Subaruval indul, amelyet a Race Republic csapat készít fel. Azonban, mint azt említettük már, a Top Run által épített technika körülbelül annyira volt alkalmas a versenyzésre, mint a kutyák védőgallérja a televízióadás jeleinek vételére. Vagy talán még annyira sem.

Mindenesetre ezt a helyzetet egyhamar felismerte Comini is, aki a minap jelentette be, hogy a hétvégén, Belgiumban már a Honda vadonatúj TCR-specifikációs autójával fog indulni, a luxemburgi autókereskedés által üzemeltett Autodis Racing és a belga THX Racing színeiben. Előbbi csapat bannere alatt már versenyeznek ketten is a TCR Europe-ban, csak a Piro Sports csapatával közreműködve: ebben a formában Cedric Piro egy másik Hondát, míg Loris Cencetti egy Hyundait terelget.

„Ahogy teszem azt az üzleti világban, úgy a motorsportban is a legprofibb embereket keresem azzal a céllal, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessük el” – kommentálta a hírt Marc Graas, az Autodis vezérigazgatója. – „Magabiztossággal és elégedettséggel tölt el, hogy kooperálódni tudtunk a THX Racinggel és Cominivel. Stefano tapasztalata pedig jó hatással lesz fiatal pilótáinkra, Piróra és Cencettire.”

„A fellegek felett járok, ugyanis ez azon rémálom végét jelenti, ami a tavalyi szezon végeztével kezdődött el. Nagyon dühítő volt, hogy még akkor sem volt autónk, amikor a szezon már a nyakunkon volt szinte, de most már hátrébb dőlhetek és koncentrálhatok a versenyzésre.” – nyilatkozta Comini. – „Most már magabiztos vagyok újra, mert tudom, hogy megint versenyképes csomag áll a rendelkezésünkre. Már jó ideje Hondával akartam versenyezni, most pedig erre is sor kerül és bízom benne, hogy a jövőben a márkával tudok maradni. Hatalmas köszönet jár a JAS Motorsportnak, az Autodis Racingnek és a THX Racingnek, amiért mindvégig hittek bennem és felajánlották nekem ezt a lehetőséget, de természetesen a Race Republic személyzetének is nagyon köszönöm, amiért segítettek ennek megvalósulásában. Most reméljük, hogy Zolderben még meg tudunk ejteni egy egynapos tesztet, mielőtt Spába mennénk.”

Kováts Olivér

Médiapartneri egyezség révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments