Viszonylag eseménytelen időmérő edzésen van túl a mezőny. Senki nem törte össze a pályát, bár egyesek érintőre vették a korlátokat. Sem sárga sem piros zászló nem volt érvényben, így a pole pozíciós személyétől eltekintve egy teljesen szokványos edzésnek lehettünk szemtanúi.
A Q1 végén nem ment tovább Nagy Dániel, Gabriele Tarquini, Gregoire Demoiustier, Ficza Ferenc, John Filippi és Hugo Valente sem. Nick Catsburg is az utolsó helyen csúszott be a Q2-be, a ladások elmondása szerint a problémát az előző verseny kiváló eredménye miatt kapott nagy ballasztsúly jelentette, ugyanis ekkora plusz súllyal még sosem mentek, így – figyelembe véve még azt is, hogy az utcai pálya még speciálisabb beállításokat igényel – egyszerűen nem tudták jobban becélozni az autó egyensúlyát.
Az alsó sikán sokakat megtréfált, néhányan elveszítették adott köridejüket, mivel le kellett vágniuk azt, másoknál hajszál híja volt, hogy nem szálltak a gumifalba.
José María López vesszőfutása a Q2-ben kezdődött, azzal, hogy az autó hátulját odacsapta a szalagkorláthoz. Ritkán látató hibáinak egyike volt ez. Mivel az elején történt, azért még nem akadályozta meg, hogy továbbjusson a Q3-ba, de közben még a sikánban ő is ott hagyta az aktuális köridejét.
A fordított pole-t Tom Coronel kapta el. “Taktikáról szó sem volt, nagyon szoros volt, nem lehetett arra játszani, hogy pont eltaláljuk a 10. időt. Holnap a rajt kritikus lesz, de ha jól sikerül, akkor minden esélyünk megvan” – mondta Tom.
A Q3-ba végül Tiago Monteiro, Michelisz Norbert, José María López, Yvan Muller és Rob Huff jutottak be. Monteiro úgy ment mint az álom. Michelisz a 16-os kanyarban elapta a korlátot, egy jó darabig végigcsúszott rajta az autó hátuljával. “Utána már csak arra koncentráltam, hogy befejezzem a kört, de aztán még jobb is lett az idő, mint vártam” – mondta utána.
López jött soron, olyan lila időt autózott a középső szektorban, hogy tátva maradt a szánk, aztán jöttek a füstölős fékezések, a csúszkálás, végül a miniatűr bukótérbe sodródás. José María López, akitől hibát szinte soha nem látunk, besokallt és mért idő nélkül zárta a Q3-mat.
Yvan Muller gond nélkül bejött másodiknak. Hogy aztán ez okozta-e, hogy kibújt belőle a sziporkázó, humorizáló énje sajtótájékoztató alatt, vagy a tény, hogy López is tud hibázni, azt nem tudni, minden esetre gyakorlatilag végignevettük a sajtótájékoztatót.
Huff indult ötödikként, jó időt futott, amíg el nem nézte ő is a sikánt. A hiba nem került a körébe, az utolsó szektora lila is lett, de ez csak a negyedik helyet jelentette neki. Ugyanakkor a pole-t jelentette hazai pályán Monteirónak.
MAC3
Az a bizonyos sikán a MAC3-ra is tartogatott meglepetéseket. A Lada indult először, Valente ment elöl, Tarquini hátul. Nem csak az volt a baj, hogy az olasz megcsúszott a sikánban, de a beállítási nehézségek természetesen itt is kiütköztek. Végül több mint 8 másodperc lemaradással zártak.
A Tom Chiltonnal felálló Citroën nyert végül 0.283 mp-cel a Honda előtt, még úgy is, hogy López a végén elsodorta a bójákat a sikánból. Yves Matton azt mondta a sajtótájékoztatón, hogy örül, hogy egyáltalán ki tudtak állni, mivel Pechito autója sérült volt, de úgy tűnik, egy szimpla kerékcsere megoldotta a problémát jelenleg.
Az időmérő edzés végeredménye. (nem hivatalos)
Holnap a versenyek délután négytől kezdődnek magyar idő szerint.
Kép és szöveg: Magyar Szilvia
Social Profiles