Az első győzelmek napja

Fotó: TCR Official

Az első győzelmek napjává avanzsált a thaiföldi TCR vasárnap: mind Michelisz Norbert, mind pedig Aurelien Panis megszerezték az első győzelmüket a sorozatban, ahol második hétvégéjüket töltötték.

A M1RA nem is kívánhatott volna jobbat, azok után, ahogy ez a hét indult nekik. Az első versenyen Mato Homola és James Nash rajtoltak az első sorból, mögülük Michelisz, Jean-Karl Vernay és Tassi Attila várták a rajtot. Nem is emlékszem, mikor volt ennek a mezőnynek utoljára olyan rajtja, amit mindenki egészben vészelt át. Sőt, az igazán kritikusnak tűnő harmadik kanyart (ez 180 fokos visszafordító) is túlélte mindenki. Homola megtartotta a vezető pozíciót, Michelisz kiváló rajtot vett, így az első kör végére az állás: Homola, Michelisz, Tassi, Vernay épp előzte Nash-t, Oriola, Altoé, Vervisch, Borkovic és Morbidelli  az első tíz helyen.

Vernay előzése nem sikerült valami fényesen, vissza is engedte aztán Nash-t maga elé, hogy majd megpróbálja máskor. Innentől az első 10 helyezett az alábbi elfoglaltságokkal kötötte le magát: Michelisz próbálta megelőzni Homolát, hogy utána Tassi is utolérhesse őket, Vernay a Nash-Oriola szendvicsben helyezkedett, igyekezvén előrébb kerülni, a 7. helyért meg Borkovic ütötte Altoét. Hátrébb a tegnap szintén motorcserés Davit Kajaia és a technikailag nem csúcsszuper autóval a 14. helyre kvalifikáló Rob Huff nyomult keresztül a mezőnyön. Aurelien Panis kivárásra játszott, vagy épp az autóját igyekezett megóvni. A thai különítmény jórészt csak egymást tudta szórakoztatni.

A negyedik kör közepén Nash elfékezte magát, Vernay és Oriola is elment neki. Ezalatt Borkovic is ott hagyta Altoét. Vernay lassan utolérte Tassit és elkezdte nézegetni az előzési pontokat. A hetedik körben Nash feladta defekt miatt, Oriola pedig beférkőzött Tassi és Vernay közé. Norbi a kör végén lassulni látszott, nyilván inkább elengedte Homolát, hogy tudjon segíteni Attilának, de a négy autó ekkor már együtt futott, és Oriola és Vernay is Tassi elé került. A kavarodás látványos volt, némi apró lökdösődés is vegyült bele, de végül senkit nem büntettek meg érte.

A sorrend Homola mögött Michelisz, Oriola, Vernay és Tassi volt, amíg a francia el nem vacakolt Attilával addig, míg az ifjú magyar visszaszerezte tőle a pozíciót. Ekkor már a nyakukon volt Borkovic… A szerb előbb Vernay-t intézte el, aztán Tassit, úgy fél körön belül.

Eztán Huff és Morbidelli szórakoztatták csatáikkal a nagyérdeműt, míg eljutottunk az utolsó előtti körbe, ahol az addig vezető Homolának kellett búcsút mondanunk egy ronda nagy defekt miatt. És még nem tett meg a mezőny egy újabb kört, Oriola autója parkolt a fal mellé válóhibával.

Így az utolsó kört Michelisz fejezte be az élen, mögötte Borkovic, Tassi és Vernay haladtak át a célvonalon. Tehát Michelisz Norbert megszerezte első futamgyőzelmét a TCR Internationalban is, Borkovic a tegnapi katasztrófa után felhozta az Alfát a dobogóra, Tassi pedig azzal, hogy Vernay előtt végzett átvette a vezetést az összetettben a franciától, igaz, csak több győzelmének köszönhetően. Vernay tett ugyan egy elkeseredett próbálkozást az utolsó kanyarban, de a bukótérben kirándult mielőtt be tudta volna fejezni a manővert, és majdnem a negyedik helyet is elveszítette. A versenybíróság meg is invitálta egy kis beszélgetésre a második futam után.

Az első verseny végeredménye

Ez a forduló sem volt rossz a háromautós M1RA-nak, de hamarosan jött a következő verseny.

Az a következő verseny, melynek az első rajtkockájából Aurelien Panis indult, és melynek a rajtrácsára Pepe Oriola fel sem tudott állni, mert 15 perc alatt képtelenség váltót cserélni egy autóban.

Már megszokhattuk, hogy a második verseny általában izgalmasabb, mint az első, ugyanakkor ez a második verseny egy teljesen átlagosra sikeredett futam volt. Csaták voltak, nagy dolgokat eldöntő előzések nem igazán.

Panis rögtön az élre állt, ott is haladt végig, senki és semmi nem tudta veszélyeztetni győzelmét. Altoé követte, de az első kör után már sosem került többé lőtávolba, a második körben Comini, Tassi, Michelisz, Kusiri, Nash, Vernay, Homola és Borkovic ment az ifjúság után. Féltávnál Kusiri már nem volt a pontszerzők között, de Huff felküzdötte magát a 9. helyre, Kajaia volt a tizedik.

Kajaiát hamarosan megint utolérte egy műszaki hiba, így került vissza Kusiri a pontzónába, majd a 13. körben, amikor már mindenki a kockás zászlót várja, semmi mást, Michelisz Hondája csúnya nagy füstfelhőket kezdett eregetni, és egy idő után meg is állt a pálya mentén. Ma a M1RA három dobogót szerzett, cserébe a Honda műszaki hibái közül is megörököltek egyet.

Panis a 14. kör végén hazahozta élete első TCR győzelmét, a M1RA dicsőségtábláját Altoé ékesítette tovább a második hellyel, a harmadik helyre pedig Comini ért oda. További pontszerzők: Tassi, Vernay, Borkovic, Nash, Huff, Homola, Kusiri.

A második verseny végeredménye

A következő futamot Kínában tarják, öt hét múlva.

Magyar Szilvia

Comments

comments