Amikor a legjobb idők eljöttek hozzájuk…

Fotó: Marc de Mattia / DPPI

Ma reggel a szabadedzésekkel megkezdődött a wuhani versenyhétvége. Bár a szabadedzések a beállítások próbálgatásának és a pályatanulásnak az ideje, azért említésre méltó tény, hogy az Audik rendkívül ütőképesnek tűnnek ezen a pályán. Ez részben a BoP legutóbbi változásának, részben a Hyundaiokon alkalmazott ún. success ballast-nak köszönhető.

Success ballast-ot akkor kap az ember autója, ha jó volt az előző versenyen, márpedig az YMR mindent vitt, ezért a Hyundai autóiba raktak néhány kilót (jelenleg össz. +60 kilóval mennek). Ebből következően aztán ők nem voltak annyira jók.

Az első szabadedzés rekord hosszúságúra nyúlt, mivel Fabrizio Giovanardi a harmadik percben belecsapódott a falba. Az hagyján lett volna, hogy az Alfa összetört, de a fal is. Illetve a kerítés. Ezt több mint egy órán át toldozták, majd ismét elengedték a mezőnyt, ezúttal Tom Coronelt dobta meg ugyanaz a rázókő, de szerencsére kicsit arrébb csapódott be, így nem kellett újabb egy órát pályát javítani. Ellenben a Hondát nagyon is kellett.

Aztán sikerült a maradék időt pályabontás nélkül lefutniuk, a legjobb ez esetben Pepe Oriola volt, mögötte Nathanael Berthon, Gordon Shedden, Aurélien Comte, Denis Dupont, Jean-Karl Vernay és Frederic Vervisch végeztek. Vagyis egy Cupra, egy Peugeot és öt (!) Audi az első hétben. Michelisz Norbert egyelőre a 20. időt autózta Szabó Zsolt, Tom Coronel és Nagy Norbert előtt.

Az összekavarodott programban egyszer csak sor került a második szabadedzésre is (még jó, hogy a versenyzőknek szóltak, hogy mikor kezdődik, mert nekünk nem igazán). Szerencsére senki nem törte össze sem az autóját, de ami még jobb: a falat sem.  Thed Björk és Timo Scheider is a szívbajt hozta mindenkire, de egy rondán elfékezett gumi lett a legnagyobb veszteségünk, így napnyugta előtt lezajlott a második gyakorlás is. A legjobb időt ezúttal Vervisch autózta ki az Audiból, Oriola, Shedden, Berthon, Panis, Huff és Vernay előtt. A belga úgy kommentálta a történteket, hogy jó tapadást találtak a pályán. Michelisz a 17., Szabó a 22., Nagy a 24. időt futotta.

Szóval a Comtoyou (szabad fordításban: „hozzádjön”) Ningbo után folytatni látszik a jó szereplést, de ezt a hétvége további részében majd meglátjuk.

Holnap már nem babra megy a játék, az időmérőt hajnali 4:30-tól, a versenyt reggel 10-től nézhetjük meg a WTCR Facebook oldalán.

Magyar Szilvia

Comments

comments