Először is szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy egy véleménynyilvánító cikket olvashat alább. Emellett természetesen meg lehet tudni azt is, hogy ki és miért nyerte azt a hétvégét, amit Európa-kupának kereszteltek el a TCR-ben…
Nézzük a tényeket! A szabályok többszöri változtatása után, mint arról korábban is írtunk, a szervezőségnek sikerült egy 16 autós mezőnyt összedobnia, amihez a pénteki napon még hozzácsaptak 4 nevezőt. Az időmérő edzést és a második versenyt Gabriele Tarquini nyerte a “láthatatlan” Hyundai-jal, így a pontjai Josh Files-t és Aurelien Comte-ot illették.
Az első futamot Josh Files (Honda) nyerte Tarquini, Giacomo Altoé (Honda) és Comte (Peugeot) előtt. A második versenyen Files bebiztosíthatta volna a kupát, ha el nem kezd lökdösődni Antti Burival. A finnek el is törött a felfüggesztése, Files áthajtásos büntetést kapott, így elszálltak győzelmi esélyei. Végül Tarquini mögött Comte és Giacomo Altoé végeztek Potty, Thoma és Ferrara előtt. Altoé és Comte között így pontegyenlőség állt fenn a hétvége összesített eredményét illetően, de – mivel Tarquini az eredmények szempontjából láthatatlan, ugye, így – Comte-nak volt egy futamgyőzelme, ezért Altoé előtt végzett. Így lett Európa bajnok.
És itt jön a véleményem: egy srác, akit idén nem is láttunk a nemzetközi mezőnyben, Európa bajnok lett egy Peugeot-val, amit szintén nem láttunk idén a nemzetközi sorozatban. A mezőny (papíron) legkisebb teljesítményű autójával. A második helyezett a pálya tulajdonosának 18 éves fia.
A felálló mezőnyből jómagam talán ha 10 nevet ismerek, őket is a TCR Benelux és a TCR Germany mezőnyéből, a nemzetközi mezőnyben Altoé mellett Potty, Ferrara, Engstler és Cappellari tették tiszetetüket, mindannyian egy-egy verseny erejéig. Ez azt jelenti, hogy a többiek mind szabadkártyások voltak, a Hyundai Tarquinivel meg egyenesen “láthatatlan”. A végén ráadásul pontegyenlőség volt, és csak az döntött, hogy ha mínusz egy Tarquini, akkor kié is a győzelem…
Hadd engedjem meg magamnak a kijelentést, hogy ez ma Európában NEM volt kupadöntő. Vagy semmi ilyesmi. Egy egyszerű TCR verseny volt, amit bármikor, bárhol lefut egy hasonlóan ad hock összeálló mezőny. Talán találnak melegebb időjárású és jobb vonalvezetésű pályát, aminek a környékén esetleg meg lehet szállni rendesen. Esetleg egy jobb időpontot is. Hogy elkeresztelték Európa kupadöntőnek, az azt eredményezte, hogy Aurelien Comte jelenleg TCR Európa-bajnok, de semmi mást. Sajnos.
Sem Files-nak nincs lehetősége javítani a hibát, sem Burinak nincs még egy hétvége. Altoé nem tudja jobban megnyomni legközelebb és Tarquini sem lesz már látható… A versenyek talán izgalmasak voltak, de leginkább csak olyan szemmel, hogy “nézd! autóverseny van a tévében!”…
Azt pletykálják, ez jövőre megváltozik. Őszintén remélem, és nem csak én. Mert ennek így túlságosan sok értelme nem volt…
Magyar Szilvia
Social Profiles