Amilyen sokat kellett az idényzáróra várni, olyan sok piros zászlóval búcsúzott a 2016-os szezon Katarban. Ennyiszer konkrétan Makaón is meg szokták lengetni… De itt, ez, amikor már minden eldőlt, senkit nem érdekelt igazán. Igazából már nem is versenyzésről szólt a történet…Hogyan is lehetne arról beszélni, hogy bárki is komolyan vette volna a versenyzést, amikor az idény végi díjakat már a futam előtt, a szállodában kiosztották szerda délután, vagy amikor a leköszönő Citroën az SLR versenyzőit nevezte a MAC3-ba?
Mivel a Q2 Hugo Valente, a Q3 pedig Michelisz Norbert balesete miatt állt piros zászlóval egy ideig, nevezett csapat meg is nyerte a MAC3-at, mivel sem a Lada sem a Honda nem tudott kiállni… Pedig a körük annyira sikerült jól, hogy ha három utcai Chevi bejön a pályára, valószínűleg akkor is legalábbis szoros lett volna az eredmény.
Az időmérőt meglepetésre, szinte sokkot okozva Mehdi Bennani nyerte, a fordított első sor a Tom Chilton – Gabriele Tarquini duóé lett.
A nyitóversenyen az eleje rendben eljött, Chilton vezetett Tarquini előtt, kb. 4 kanyart meg is tehetett a mezőny, merthogy a közepe ekkor verődött darabokra az egyik gumibálán. Monteiro és Valente maradt ott, de a lánc elindítójaként végül Bennanit találták bűnösnek, aki később áthajtásos büntetést is kapott ezért.
Az első 3 kört Bruno Correia mögött tette meg a mezőny, aztán piros zászlós szünetet tartottunk.
Az újraindítás a Safety Car mögüli repülőrajttal Tarquininek kedvezett, aki lerajtolta Chiltont, és eltűnt a messzeségben. A második helyért brit csata alakult ki, Huff azonban hiába nyüstölte Chiltont, meg kellett elégednie a harmadik hellyel. José María López a felvezető kör alatt rádión elbúcsúzott a mezőnytől, legközelebb akkor láttunk tőle értékelhető megmozdulást, amikor a 10. körben előzte James Thompsont a kilencedik helyért.
A 14 körösre duzzadt versenyt végül utcahosszal Tarquini nyerte a végig csatázó brit duó, Chilton és Huff előtt.
A második versenyen Bennani indult a pole-ból, az élre tudott állni, de ez a futam ugyanolyan sokáig tartott az első felvonásban, mint az első: most Valente és Nick Catsburg zúzódott az első szűkebb kanyarban, ismét hívták hát a takarítókat és a biztonsági autót. Mögötte Bennani, López, Björk, Muller, Michelisz, Huff, Monteiro volt a sorrend. Szerencsére sikerült megoldani piros zászló nélkül. A 4. körben a Safety car elhagyta a pályát. Bennani az élen maradt, ellenben Michelisz és Muller között éles csata alakult ki, végül Norbi megelőzte a franciát, kicsit meg is lökte. Björk támadta Lópezt, és igaz ugyan, hogy két kör múlva, de ő is szerencsével járt.
Innentől kezdve egyetlen olyan említésre méltó momentum történt, melyet Yvan Muller a búcsúfutamán talán baráti gesztusnak szánt Tiago Monteiro felé, és amit a magyar rajongók ellenséges és gyalázatos támadásnak véltek Michelisz Norbert irányába: Muller (talán) elengedte Monteirót, aki így az összetettben Michelisz előtt végzett egy ponttal. Az elengedés tényét mindkét fél tagadta később, egymástól teljesen függetlenül… “Én azt láttam, hogy szélesen fordult, és be tudok bújni – mondta Monteiro. – De ha valóban elengedett, akkor köszönöm neki. Nem tudtuk, hogy hányadik helyen vagyunk, és én azt sem tudtam, hogy ha elengedne, akkor egy ponttal enyém lenne az összetett harmadik helye.”
Az utolja már csak azért is logikusnak tűnik, mert ehhez mindkettejüknek tudnia kellett volna, hogy hol áll a versenyben éppen Michelisz. És lehet, hogy ezt Muller látta, de nem vélem úgy, hogy Monteiro is…
Mehdi Bennani önfeledten ünnepelte győzelmét, Thed Björk és José María López között a dobogó tetején. A második versenyt mindössze 12 autó fejezte be.
A második verseny végeredménye
Ez volt tehát az idényzáró, a Citroën és a Lada búcsúversenye, s nagy valószínűséggel nem csak Mullernek és Lópeznek, de Tarquininek is búcsút intettünk ma.
Mint annyi minden más az utóbbi időben, ez sem maradt visszhang nélkül, de a visszhanggal majd később foglalkozunk…
Magyar Szilvia
Social Profiles