Nagyon sokat kellett várnunk a déli és a délutáni futamok között, René Münnich közben két ETCC versenyt is letudott… Attól tartok, ezt a duplázást ő sem gondolta komolyan. De legalábbis nem gondolta át. Hogy Francois Riberio átgondolta-e, hogy mi lesz abból, ha megcserélik a futamokat és bevezetik ezt a nyitóverseny-főverseny dolgot, vagy csak csinálta, mert valaki ezt tanácsolta neki, azt nem tudni. Az viszont biztos, hogy nagyon bejött ez a húzás!
Előre is elnézést kell kérnem a kedves olvasóktól, ha tárgyi tévedést vélnek felfedezni eme írásban. Általában képes vagyok használható jegyzeteket készíteni, melyeket utána megbízható pontossággal lehet visszaolvasni. Ugyanakkor általában lehet látni valamit a sajtóközpont monitorjain és egy egész idény alatt nem történik annyi minden, mint ezen az egy hétvégén.
Annyi bizonyos, hogy a főversenyt az időmérőn a 80 kg plusz súly ellenére remeklő Citroënek várták az élről José María López és Yvan Muller sorrendben. Ők el is rajtoltak gond nélkül, csak Tom Coronel ragadt a rajtrácson, a többiek nem győzték kerülgetni, az egyik Volvo kis híján fel is kenődött a boxutca falára… Aztán csak megtalálta Tom is lendültet, de az egész összekuszálódott, Gabriele Tarquini kicsit nekiment Hugo Valente-nek, aminek már megint Rob Huff itta meg a levét. A Honda britje a bukótérben kóricált és valahová a mezőny végéhez csatlakozott újra, a versenybíróság vizsgálat alá vonta az esetet és áthajtásos büntetésre ítélte az olaszt.
Huff nem adta fel, nekigyürkőzött a végéről, előbb Fredrik Ekblomot ütötte ahol érte, majd – miután megelőzte a svédet – Bennanit vette elő játszótársnak. Addig küzdött, amíg a főverseny leggyorsabb körét is megfutotta. A sajtótájékoztatón aztán díjátadásra is sor került: a TAG Heuer egy emlékérmet ad minden főverseny legjobb köréért. A díjátadó úr indult is már López felé, aki félig viccesen félig talán meglepődve kérdezte, hogy ő kapja-e… Aztán kiderült, hogy Huffnak kell előremásznia a hátsó sorokból. Amikor pedig megmondták, hogy az új kihívás az emlékéremből a legtöbbet összegyűjteni, és akkor idény végén a győztes órát kap, Huff csak annyit tett hozzá: “Nézzétek, ha minden versenyen kilöktök és a végéről kell visszajönnöm, akkor hozzásegítetek!”
Elöl López menetelt rendületlenül, habár a 80 kiló ballaszt miatt előnye nem volt olyan látványos, mint tavaly, de Muller nem bírta követni. Yvan már akkor elvesztette a hétvége fonalát, amikor az első versenyen áthajtásos büntetésre ítélték rontott start miatt. Ő láthatóan jóval nehezebben birkózott meg a 80 kilóval, mint López vagy Bennani…
Talán ennek volt a következménye, hogy a hetedik körre Tiago Monteiro és Michelisz Norbert is utolérte a franciát, megharcoltak vele, és jól faképnél is hagyták.
Féltávnál López, Monteiro és Michelisz vezetett Muller előtt, Nicky Catsburg üldözte őket. Az állás az elején már nem módosult, de hátrébb parázs csaták voltak kibontakozóban. Mehdi Bennani és Tom Chilton beszorult Valente mögé, de olyannyira, hogy végül megérkezett a nyakukra Huff. Rob megtalált valamit rég elvesztett önmagából, előzései is ezt igazolták, bár tény, hogy eddigre a Citroënek első gumijai elképesztően elhasználódtak. Chilton némileg könnyebben, Bennani nehezebben, de mindketten előzhetőek voltak, és Huff szerencséjére a főverseny egy körrel hosszabb, mint eddig, tehát éppen maradt ideje arra, hogy Valente-t is elkapja.
Bizony elöl López gumijait is megviselte a ballaszt, Monteiro lőtávolba került, és Pechito is bevallotta: ha még egy kicsit hosszabb a verseny, akkor bizony a portugál nyeri azt.
Mivel nem volt hosszabb López nyerte, Monteiro és Michelisz előtt.
Így esett, hogy amióta Citroën létezik a mezőnyben, most először nem a franciák egyik versenyzője vezeti az összetettet, hanem Rob Huff egy Hondával; hogy Michelisz Norbert kettőből kétszer állt a dobogóra első gyári hétvégéjén; és hogy a leggyorsabb körért járó díjat nem Pechito vitte haza.
A sztorinak nincs vége, két hét múlva Szlovákiában folytatódik az idény. Reméljük ugyanilyen jó versenyekkel, hiszen nem is annyira a győztes személye fontos, sokkal inkább az, hogy “ez jó mulatság, férfimunka volt!”. Autóverseny a javából!
Szöveg és fotó: Magyar Szilvia
Social Profiles