Hiába szakadt meg tegnapi kiesésével René Rast hosszú ideje tartó győzelmi sorozata, ez nem szegte kedvét 2017 bajnokának. Az első hockenheimringi hétvége második futamán még az sem tántorította el, hogy a 16. helyről kellett rajtolnia egy balul sikerült időmérő edzést követően. Fölényes sikert aratva tért vissza a dobogó legfelső fokára. Bajnokhoz méltó versenyzését az Audi egy kiváló, kétkiállásos taktikával toldotta meg.
Marco Wittmann szombati diadalmenetével még nem ért véget a német túraautó-bajnokság 2019-es szezonjának nyitóhétvégéje, hiszen vasárnapra is maradt egy időmérő edzés és egy verseny. Viszont az már az előbbin bebizonyosodott, hogy a szerencse forgandó: ennek pozitív oldalát ezúttal Philipp Eng tapasztalhatta meg. Mint az ismeretes, az osztrák versenyző nagyon rosszul kezdte a szezont, ugyanis a második szabadedzésen, majd az első kvalifikáción is kibabrált vele a technika ördöge.
Ezúttal azonban az utolsó utáni pillanatban ugyan, de elcsente a pole-t márkatársa, Wittmann elől, aki több mint négy tizeddel maradt el Eng 1:28.972-es idejétől. Ez egyébként megmutatta, hogy a DTM-versenyautók számottevően gyorsabbak, mint korábban: Eng 1,5 másodperccel javította meg Tom Blomqvist 2017-es pole-körét, s 3,3 szekundummal Gary Paffett tavalyi idejét.
A második sorba két audis, az első futamon is dobogóra álló Robin Frijns, illetve Nico Müller kvalifikált, de a harmadik, majd az ötödik sor is a BMW-é lett Bruno Spenglerrel és Timo Glockkal, valamint Joel Erikssonnal és Sheldon van der Lindével. Az M4-esek sűrűjében, a 7-8. helyen másik két audis bukkant fel, Jamie Green és Loïc Duval személyében.
Enggel ellentétben, René Rast számára folytatódott a kálvária az első futamát keresztülhúzó váltóhiba után: a 2017-es bajnok csak a 16. lett azt követően, hogy elhagyta a pályát a célegyenes végén, aminek következtében megsérült az Audija. A németet az Aston Martinok fogták szendvicsbe, Daniel Juncadella, Paul di Resta, Ferdinand Habsburg és Jake Dennis sorrendben – a Vantage DTM lemaradása 1,3-2,1 másodperc között mozgott a pole pozíciós BMW-pilóta köréhez képest.
Néhány órával később idén másodjára is kialudtak a piros lámpák: Frijns nem tudta megismételni a tegnapi bombarajtját, miután alaposan kipörögtek az Audijának a hátsó kerekei, de a holland ennek ellenére próbálta menteni a menthetőt, elkezdett húzni befelé – azonban ennek majdnem egy nagyobb baleset lett a vége, miután Spenglerrel és Glockkal is koccant. Eng viszont játszi könnyedséggel jött el az élről, mögé pedig Müller és Glock zárkóztak fel a 2. és a 3. helyre.
A hetedik kör pedig egyben sikeredett katasztrofálisra és szerencsésre az Audi szempontjából, mivel Mike Rockenfeller technikai hiba miatt kiállni kényszerült, Duval pedig a 6. helyről csúszott ki a kavicságyba a 13-as kanyarnál, és beleállt a gumifalba az autójával. A francia versenyző esete miatt elkerülhetetlen volt a biztonsági autó pályára küldése.
Ezt kihasználva többen is kijöttek a depóba, köztük Rast is, akinek el is mondták a rádión, hogy kétkiállásos stratégiára váltanak. (Egyébként sem lett volna más választásuk, mert a DTM-ben kötelező boxkiállást tilos biztonsági autós fázis alatt teljesíteni. Az Aston Martinnal Di Resta még pont időben jött ki, így a szabálymagyarázat szerint neki már nem kellett volna kijönnie újra.)
Két kör után ismét a zöld jelzés lépett érvénybe, és már az első kanyarban akadtak kakaskodások, például az élen is. Nico Müller ugyanis rögtön megpróbálta külső íven megelőzni Philipp Enget, de a következő kanyarban az osztráké volt a belső ív, így nem történt helycsere. Viszont a középmezőnyben már nem tudtak ennyire könnyedén dönteni a pozíciók sorsáról, aminek áldozatául Van der Linde esett, akit Jamie Green forgatott ki.
A zavarosban pedig Rast tudott a legjobban halászni, aki az újraindítást követő első körben feljött az 15.-ről a 9. helyre. További meneteléséhez az is hozzájárult, hogy az újonc Fittipaldi pöccintésének jóvoltából megpördült Wittmann – amiért később az ifjú brazil pilótát egy áthajtásos büntetéssel szankcionálták –, így az audis a 12. kör végén már a második helyen haladt, miután megelőzte Spenglert, majd Müllert is. A következő körben, Enget is átlépve, átvette a vezetést!
Rast ezt követően nagy erőkkel dolgozott azon, hogy némi előnyre tegyen szert. Végül 7.9 másodperces különbséget tudott kiépíteni a maga javára, amikor a 21. kör végén másodjára is az Audi Sport Team Rosberg garázsa felé vette az irányt. A #33-as Audi a harmadik helyre tért vissza a frissebb gumikon, Frijns és Di Resta mögé, de a következő három körben mindketten kijöttek a pitbe, közülük a skót másodjára.
Ezzel René Rast újra az első helyen találta magát, amit már nem adott ki a kezéből a leintésig, kényelmes, közel 12 másodperces előnnyel nyert – az audis ezzel visszatért a csúcsra, nem is akárhogy: kisebb csodát végrehajtva. Nico Müller lett a második, míg Robin Frijns visszaverekedte magát a dobogóra, miután az utolsó tíz körben megelőzte a pole-ból induló Enget és Spenglert, bebiztosítva a hármas Audi-győzelmet.
A 2012-es bajnokot Timo Glock követte a hatodik helyen, Di Resta pedig a friss gumikkal egészen a hetedik pozícióig tudott visszakapaszkodni. Wittmann egy nyolcadik hellyel mentett, Jamie Green pedig úgy lett a 9., hogy eleve a 13. rajtkockából indulhatott, s Van der Linde megforgatásáért még egy áthajtásos büntetést is kapott. Az utolsó pont a BMW-s Joel Erikssoné lett, amiért az utolsó métereken hajrázta le Jake Dennist.
Rockenfeller és Duval mellett még Juncadella volt az, aki nem jutott el a kockás zászlóig, miután három körrel a leintés előtt leparkolt Aston Martinjával a depóban.
A bajnokságot egy hétvége után a 36 pontos Wittmann vezeti, akit 5 egységnyi lemaradásban Frijns követ, a harmadik helyen, 11 pontos hátránnyal Rast áll. A DTM következő állomása a belgiumi Zolder lesz, két hét múlva.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles