Szerb versenyző viszi táncba Yvan Muller egykori bajnok autóját

Fotó: Zoran Kastratovic

Nő az egykori WTCC verdák száma a CEZ-ben. Az idény eleje óta tudjuk, hogy magyar kézre kerültek az egykori WTCC Ladák, most pedig arról értesültünk, hogy Zoran Kastratovic, a CEZ tavalyi győztese a 2000 köbcenti alatti kategóriában, nem akármilyen autót szerzett a 2018-as idényre. A szerb Yvan Muller világbajnok Chevrolet Cruze-át vásárolta meg a NIKA-tól. Amiért azonban a szerbet nem láthattuk a nevezett autóval a CEZ budapesti idénynyitóján, az az volt, hogy a NIKA a motort nem birtokolta az autóhoz, így eladni sem tudta azt.

„A 2017-es bajnoki cím után elkezdtem azon gondolkodni, hogy új kihívást keresek a sporton belül, amit úgy szeretek. Szóval elkezdtem keresni egy autót, amivel folytathatom” – kezdi a történetet Kastratovic.

Így jutott arra az elhatározásra, hogy elutazik Svédországba, és megvásárolja a 2011-es WTCC világbajnok autót, melyben egykoron 1.6-os turbó motor volt.

„Az autót utoljára Michel Nykjaer vezette 2013-ban, és azóta a garázsban állt. De az ötlet, hogy Muller egykori győztes autójával versenyezhetek, teljesen lázba hozott. Miután azonban nyélbe ütöttük az üzletet, elkezdtem keresni az autó motorját, és itt kezdődtek a nehézségek – folytatja a történetet a szerb versenyző. – Felkerestem az RML-t, de rengeteg pénzt kértek a motorért, és csak bérbe adták volna oda, de ez nem szegte a kedvemet. Sikerült módot találnom arra, hogy vegyek egy Swindon 2.0-ás motort. A Swindon hivatalos BTCC beszállító. Közben az RML-től megkerestek, és azt mondták, hogy megvehetem a motort, de az ár, amit kértek érte, még mindig túl magas volt nekem és közben az egyezség a Swindonnal életbe lépett.“

Közben az RML felvette beszállított versenyzőik közé Kastratovicot és Guy Ruthven beszállítási menedzser és Tom Snowball mérnök is felajánlotta segítségét a versenynapokra.

„Amikor megerősítették a versenyzői projektemet, elküldtem az elektronikát, hogy oldják fel, és amikor elmegyek, hogy átvegyem, meg fogunk egyezni a folytatás mikéntjéről. Az autó egy hónappal ez előtt megérkezett, nagyon keményen dolgozok rajta, és remélem, hogy a következő versenyre, amit a horvátországi Grobnikban tartanak, készen leszünk. Ha nem, akkor ott van a Slovakiaring és Brno, esetleg Belgrád. Nyilvánvalóan szeretnék versenyezni a jelen szezonban is, így össze tudom mérni az erőmet a többiekkel.“

Készült a Closed Wheel Racing médiacsoport közreműködése révén. Az eredeti cikk Jelena-Katarina Mitrovic munkája, Serbiaring.com

Comments

comments