René Rast egyszerűen megállíthatatlan

Fotó: DTM

René Rast lassan hivatalosan is megváltoztathatná a nevét, és lehetne René Fast, azaz gyors. A tavalyi bajnok ugyanis ismét történelmet írt, zsinórban ötödik DTM futamgyőzelmét szerezte meg a szombati versenyen Hockenheimban. Még soha senki nem volt képes erre a bravúrra.

Ezzel a történelmi győzelemmel a 2018-as meccs állása még szorosabb, a vasárnapi verseny pedig remek küzdelmet ígér. Hárman esélyesek még mindig a címre, Gary Paffett, Paul di Resta és René Rast. Egyikük holnap kétszeres bajnok lesz.

Lucas Auer szerezte meg a szombati pole pozíciót, Paffett a második, Rast a harmadik, di Resta csak a hatodik helyről indulhatott.

Az osztrák mindössze pár kör erejéig haladt az első helyen, a Spitzkehre-ében elegánsan helyet csinált Paffettnek, Rast pedig Glock és Farfus oldalán csatázott nagyokat a minél előkelőbb helyekért. Körökön keresztül ezt az állást figyelhettük, aztán elkezdődtek a kerékcserék, és kissé összekeveredett a mezőny, a 13. helyről induló Juncadella hirtelen a harmadik pozícióban találta magát. Rast korábban jött ki a boxba, Paffett két körrel később követte, s vissza is tudott jönni a vezető helyre. Azt várhattuk volna, hogy a hidegebb gumikon a brit majd kénytelen lesz megadni magát az Audi támadásának, ám Rast eleinte nem tudta megelőzni a Mercedest. Később mindketten megfelezték a DRS lehetőségeiket egymás előzgetése során, aztán egyszer csak megjelent a pályabírók kezében a SC tábla: be kellett küldeni a biztonsági autót.

Történt ugyanis, hogy a BMW-s Augutso Farfus, és az audis Loic Duval a heves csata során összeakadt, s Farfus vezető oldali ajtaja az aszfalton végezte. A brazil a safety car alatt bejött a boxba, a szerelői pedig azonnal hozták a pótajtót, és meg is próbálták rögzíteni azt. Abban a pillanatban viszont, amikor Farfus elindult, kiderült, hogy a B oszlop, és a zárszerkezet olyannyira sérült az ütközésben, hogy nem tudták becsukva tartani az ajtót, így vissza is tolták az autót a garázsba.

A mezőny közben az új, Indy rajtra készült, Rast az utolsó pillanatig kivárt a gázadás előtt. Az élen azonnal újraindult a csata, és di Resta is megpróbálta minél több ellenfelét maga mögé kényszeríteni. A nagy akarásban viszont elhagyta a pályát, átláthatatlan por és koszfelhőt húzva maga után. A mögötte haladó Marco Wittmann autója a hűtőbe került por miatt azonnal meg is adta magát (a belső kamerás felvételekből az is látszott, hogy az utasteret is azonnal elborította a felvert föld).

Ezután Paffett Mercedese látványosan lassulni kezdett, előbb Timo Glock, majd Robin Frijns előzte meg. Frijns később Glock mellett is elment, az élen Rast győzelmét már semmi sem fenyegette. Paffett a levezető körön káromkodva fejezte ki nemtetszését a beavatkozás hiánya miatt, hisz a di Resta féle baleset helyén gyakorlatilag megszűnt a pálya tapadása a por, illetve valamilyen folyadék, vagy olaj miatt, amit a brit igencsak a balesetveszélyesnek talált.

„Nem találok szavakat, ez egyszerűen hihetetlen” – lelkendezett eközben Rast, aki azt is bevallotta, a könnyeivel küzdött a levezető körön. „Most már tényleg minden lehetséges. Magamat is megleptem ezzel a győzelemmel, egyáltalán nem számítottam rá, hogy ma nyerhetek. Az volt a célunk, hogy versenyben maradjak a bajnoki címért, és, ha holnap is ilyen izgalmas versenyünk lesz, akkor tényleg bármi előfordulhat. Nem hiszem, hogy nyugodt lesz a mai éjszakám.”

A végső győzelemért folytatott harcban a szombati nap végén Gary Paffett áll a legjobban, neve mellett 239 pont áll. Paul di Resta, aki ma végül csak a csalódást keltő nyolcadik helyen futott be, 233 ponttal követi márkatársát, Rast eddig 224 pontot gyűjtött be.

A vasárnapi versenyt az M4 Sport 13:30-tól élőben közvetíti, de a DTM hivatalos oldalán, a Youtube csatornájukon (angolul, németül), 13:00-tól a SAT1-en Timo Scheider szakkommentálásával, illetve 13:15-től az ORF-en is (német nyelven) követhető lesz.

A szombati forduló teljes végeredménye:

null

null

Schneider Erika

Comments

comments