Meglehetősen furcsa sormintát követ René Rast, a 2017-es DTM bajnok. Eddig mindkét versenyhétvégén kiesett szombaton, majd megnyerte a vasárnapi futamot. Eddig kifizetődő a taktikája, még ha nem is szándékos, de mire megy ezzel majd az év végén?
A vasárnap délelőtt megrendezett időmérő edzésen a már tegnap is remekelő újonc, Sheldon van der Linde szerezte meg a pole-ból való indulás jogát, mögüle René Rast rajtolhatott, őket Philipp Eng, Robin Frijns és Timo Glock követte. A WRT legjobb idejét Jonathan Abedein érte el (8. rajthely), a legjobb Aston Martin versenyző, Jake Dennis a 13. kockából várta, hogy kialudjanak a piros lámpák. Paul di Resta, aki csak a 18. helyre kvalifikált, végül olajnyomás-problémák miatt fel sem tudott állni a rajtrácsra, így a versenynek 17-en indultak neki.
A turbulens rajtot követő körök már-már unalomba kezdtek fulladni, így abban bízhattak a nézők, hogy a boxkiállások felkeverik az állóvizet. Daniel Juncadella már az első körben kiállt, és megpróbált egy nagyon merész taktikát meghúzni, őt Spengler követte a harmadik körben, a mezőny többi része úgy kalkulált, hogy a 7.-12. körök valamelyikében ejti meg a kötelező kerékcserét. Az ekkor élen álló Mike Rockenfeller, Jake Dennis, Jamie Green hármas viszonylag későn, a 22. körben ment csak ki a boxba. Rast remek ritmusban vágott a kiállásáig végig vezető van der Linde elé.
Ekkor már-már azt hihettük, hogy vonatozásra vettünk jegyet így vasárnap délután, ám a verseny utolsó harmadában elszabadultak az indulatok. Kezdődött azzal, hogy Marco Wittmann hátulról megpöckölte Robin Frijns autóját, mire a holland megpördült, és lekoccolta a szalagkorlátot. Mivel le is fulladt, nem tudott visszatérni a pályára: bejött a biztonsági autó. Wittmann ezt a manővert a rádión megpróbálta kimagyarázni (Frijns autója alulkormányzott volt, rossz tempóban fékezett és ő nem tudta elkerülni a kontaktot), ám a kamerák felvételei alapján egyértelmű volt, hogy Wittmann hibázott, amiért meg is kapta az áthajtásos büntetését.
A nap előzése címet Jamie Green érdemelte ki: egyszerre előzte meg Timo Glockot és Loic Duvalt, s jött fel az ötödik helyre, majd az előtte haladó Rockenfellert is megtámadta, aki ralikrosszba illő manőverrel, tökön-babon át haladva védte magát. Green végül egy végső lendületet véve előzte meg egyszerre Rockenfellert és az utolsó kör utolsó kanyarjáig dobogós van der Lindét.
Jake Dennis is remek előzéseket mutatott be, megmentve a futamot az unalomba fulladástól, ő Witmmant és Bruno Spenglert vette célba, s ment el mindkettejük mellett, szinte egyszerre.
Philipp Eng ma is nagyon erős napot tudhat maga mögött, a tegnapi győzelem után ma egy második helyet zsebelt be.
Nézzük a futam utáni nyilatkozatokat, kezdjünk a győztessel, René Rasttal:
„Hihetetlen, hogy mit tudtam ma kihozni az autómból! A srácaim nagyszerű munkát végeztek, a tegnapi sérülések után remekül össze tudták rakni a technikát. Nagyon szépen köszönöm nekik!”
„Micsoda hétvége! Egy első és egy második hely, és vezetem a bajnokságot! Meg tudnám szokni, főleg a 2018-as tanulóév után. A futam elején túl sokat akartam. Az első körben túl későn fékeztem, amikor Sheldont meg akartam előzni, így hárman is el tudtak menni mellettem. De a stratégiánk jó volt, így sikerült visszakapaszkodnom a dobogóra” – mondta Philipp Eng.
Jamie Green szavai: „Régóta nem álltam már dobogón a DTM-ben. Nagyon örülök, hogy egy olyan év után, ahol nem volt dobogós helyezésem, megint sikerült a top 3-ban végeznem. Most vagyok először itt Zolderben, és nehéz hétvégre készültem, szóval még nagyobb öröm számomra ez a harmadik helyezés. A pálya szűk és nagyon technikás. Vállaltam a rizikót, és a biztonsági autó alatt másodszorra is bementem a boxba kereket cserélni – ami végül kifizetődött, mert a frissebb gumikkal és ezáltal jobb tapadással több pozíciót is tudtam javítani.”
A következő fordulót három hét múlva, az olaszországi Misanóban rendezik meg, ahol az Audinál Pietro Fittipaldi helyettese lesz és először ül túraautóba a Moto GP sztárja, Andrea Dovizioso.
A vasárnapi, zolderi verseny eredménye:
01. René Rast (GER), Audi, 39 kör, 59 perc 24.539 mp
02. Philipp Eng (AUT), BMW, + 9.845s
03. Jamie Green (GBR), Audi, + 11.791s
04. Mike Rockenfeller (GER), Audi, + 12.601s
05. Sheldon van der Linde (ZAF), BMW, + 13.195s
06. Jake Dennis (GBR), Aston Martin, + 19.825s
07. Bruno Spengler (CAN), BMW, + 20.468s
08. Nico Müller (SUI), Audi, + 21.563s
09. Pietro Fittipaldi (BRA), Audi, + 22.661s
10. Joel Eriksson (SWE), BMW, + 23.550s
Leggyorsabb kör: Philipp Eng (AUT), BMW, 1m 23.600s
Pole: Sheldon van der Linde (RSA), BMW, 1m 21.590s
Schneider Erika
Social Profiles