Már a hétvége második időmérő edzésén is úgy tűnt, hogy nem lesz egy egyszerű menet a vasárnap Ningbóban. Aztán jött a második és harmadik verseny, melyeken folytatódott a tegnap kezdődött szokásos széria. És a szokásos alatt azt értem, hogy általában az idénynek ebben a felében kezdődik a „mindenkivel történik valami”. Kína nem hazudtolta meg magát.
Az időmérőn Nestor Girolami összeütközött Ma Qing Huával, ebből következően Ma nem jutott tovább, ám Girolami a Q3-ig menetelt. Girolami azt állította, hogy nem látta, hogy Ma gyors körön van, ez okozta a balesetet, ami piros zászlót indukált az edzésen. Később, a felvételek tanúsága alapján az argentint megbüntették, bár ez a kínain már nem segített. Girolamin kívül Yvan Muller, Yann Ehrlacher, Aurélien Panis és Nick Catsburg jutottak a Q3-ba. Őket Esteban Guerrieri, Gabriele Tarquini, Augusto Farfus, Thed Björk és Michelisz Norbert követték az első 10-ben.
A 11. idővel ugyan Andy Priaulx végzett, ám Girolami igen kacifántos büntetése után megörökölte a 10. időt, ezzel a fordított pole-t. Az argentin büntetése úgy szólt, hogy a Q2-ben törölték a piros zászló előtt futott legjobb körét, így a 16. helyre esett vissza. Ezen felül két büntetőpontot is kapott.
Így esett tehát, hogy Priaulx rajtolhatott a fordított pole-ból a második versenyen, Michelisz elől. Rögtön az első fél kör káoszba fojtotta a versenyt: Benjamin Leuchter és Tiago Monteiro ütköztek össze, Guerrieri, Ma és Farfus is feladta Ehrlacher és Vervisch is a boxba kényszerült, szanaszét hevertek az autók. A visszajátszás helyett reklámot néztünk, mialatt a Safety Car begyűjtötte a mezőny maradékát. Az egyetlen, ám annál kevésbé használható ismétlésből az látható, mintha talán Daniel Haglöf lett volna az események elindítója, de ennél többet már csak a zöld asztalnál fognak kinézni a felvételekből.
Guerrieri és Ehrlacher autóját a boxban szerelték, amikor a reklámról visszatértünk a való életbe, később mindketten csatlakoztak a mezőnyhöz, inkább teszt jelleggel. Aztán esni kezdett az eső, majd némi szitálás után kisütött a nap. Vervisch én Monteiro is követte a mezőnyt, több környi hátrányban.
Az ötödik körben engedett a Safety Car szabad folyást az eseményeknek, ekkor Priaulx vezetett Michelisz, Tarquini és Catsburg előtt. A következő fordulóban Azcona lelassult és visszaesett, Girolamit pedig kitörött kerékkel láttuk a pálya mentén. Vernay szép előzést mutatott be Tassi Attilán, mialatt azon csodálkozhattunk, hogy néhány autó mennyire üzemképes még cafatokban is, például Huffé és Coronelé.
Így jutottunk el a 11. körig, ahol Michelisz már erősen szorgalmazta Priaulx előzését. A brit bajnok azonban pontosan úgy védekezett, mint egy háromszoros túraautó világbajnok, aki a szigetországban edződött: kemény volt, mint az ötnapos zsömle! Igen ám, csakhogy ezzel magára húzta a másik két Hyundait is, és most már hárman szorgalmazták azt, hogy Norbi el tudjon menni mellette. Már másfél kör óta tartott a csata, ekkor már Tarquini előzött a surranópályán, és Priaulx ebben a pillanatban defektet kapott. A fékre lépett, ezáltal megpróbálva elkerülni, hogy Tarquinibe forduljon az autója. Viszont amúgy is egy kanyar féktávja jött volna, ezért Michelisz a Lynk&Co hátsó lökhárítójában autózott, arra számítva, hogy a brit majd ott fékez, ahol kell. Priaulx-t a defekt korai fékezésre kényszerítette, Michelisz meg beleszállt hátulról: ebből talán még nagyobb össze-vissza csapódás lett, mintha Priaulx csak simán nem akarja megfogni a defektet, és majdnem a korlátba lökte Catsburgot. Így esett, hogy Priaulx ott maradt a kanyarban, Tarquini megvárta és elengedte Norbit, aki autójának eléggé viseltes volt az eleje, de jól működött.
Catsburg elkezdett visszaesni, Michelisz mögött végül Tarquini és Muller futottak be. A dobogósokat Björk, Haglöf, Tassi, Huff, Catsburg, Coronel, a motorcsere miatt a mezőny végéről induló Ceccon,Vernay, Bennani, Kristoffersson, Shedden, és a soha nem adom fel hozzáállás mai győztese, Ehrlacher követték a pontszerző helyeken. A dolog pikantériája, hogy minden befutó szerzett pontot, mert többen nem is élték túl a zúzdát.
A harmadik verseny sem sikerült sokkal egyszerűbbre. Az SLR nem tudta megjavítani Leuchter Volkswagenjét, így Benji civilben üldögélt a rajtrácson, némi derültséget okozva. Muller – Ehrlacher első sor, és Panis – Catsburg második sor várhatta a rajtlámpák kialvását. Az első kanyaron még rendesen átjött pár autó…
Az életnek néha rossz viccei vannak: Michelisz és Priaulx ütközött össze, kicsit hátrébb Vervisch szorult három másik versenyzőtársa közé. A belga tovább ment, a többiek nem jutottak messzire. A biztonsági autó összegyűjtötte a megmaradottakat, ismét megnéztük a reklámot, a pályamunkások összeszedték a roncsokat. A harmadik körben a Safety Car kiment a boxba, de szerintem Bruno Coreiának meg sem kellett állnia, jöhetett is vissza. Előbb Coronelt láttuk lelassulni, majd Niels Langeveld pihent meg a kavicságyban, és Tiago Monteiro ripityára törött autója nézett velünk farkasszemet a célegyenes elejéről…
A portugállal az történt, hogy az utolsó kanyarból kigyorsítva le akarta fogni Bennani előtt az előzési lehetőséget, de Bennani talán nem figyelt, talán csak későn reagált, a lényeg, hogy hátulról megpöckölte Monteirót. A sebesség és a fizika egyéb tényezői segítettek abban, hogy a portugál rondán megcsókolja a boxutca falát. Bennanit hamarost hívták is áthajtásos büntetésre. A Safety Car mögött Muller, Ehrlacher és Catsburg haladtak az élen, Guerrieri autója pedig megkotlott a pálya közepén. Még a rajtnál volt benne a Vervisch-féle bunyóban, lehet, hogy az okozta, de lehet, hogy más. A lényeg, hogy a világbajnokság addigi éllovasa 0 ponttal zárta a ningbói hétvégét.
Huff, Azcona, majd kicsit később Ma is letette az autóját a boxban, a Safety Car ismét elengedte a mezőnyt. Panis csatázott a két Hyundai-jal, ennek Catsburg itta meg a levét, mert kicsúszás lett a vége, majd Vervisch szórakoztatta Girolamit. Miután a belga elhagyta az argentint, a mezőny végéről rajtoló Ceccon, Kristoffersson és Priaulx szálltak rá.
Ismét úgy esett, hogy az összes befutónk pontot szerzett, nevezetesen ebben a sorrendben: Muller, Ehrlacher, Tarquini, Farfus, Björk, Panis, Vervisch, Girolami, Ceccon, Kristoffersson, Priaulx, Coronel, Tassi, Bennani, Shedden.
A Lynk&Co, mint az várható volt, elég jó hétvégét zárt, a Münnich Motorsport az eddigi lehető legrosszabbat, és – bár Gabriele Tarquini ismét kifakadt a Hyundait sújtó (vagy másokat előnyben részesítő) BoP ellen – a Hyundait vezető versenyzőknek nem lehet panaszuk a sebességre. A világbajnoki tabellát legalábbis egy Hyundai versenyző vezeti, nevezetesen Michelisz Norbert.
Az eredmények a vizsgálat alatt lévő incidensek miatt egyelőre nem tekinthetőek véglegesnek.
Magyar Szilvia
Social Profiles