Exkluzív interjú Dominik Greinerrel

Dominik Greiner a Wiechers-Sport csapatfőnöke beszélt Barth BMW-s átállásáról, a tavalyi sikeres évükről, a magyar rajongókról, valamint a BMW helyzetéről.

 

Bakay Botond: Pár hír arról szólt még a szezon előtt, hogy a csapat akár két autóval is indulhat idén. Ez csak pletyka volt, vagy tényleg van második autó?
Dominik Greiner: Nem, nem. Nem volt ilyen ötletünk csapaton belül, hogy indítsunk második autót. Mivel csak egy WTCC-be való autónk van, így csak azzal tudunk teljes szezont menni.

BB: Tavaly egy jó évet hagytatok magatok mögött Stefanóval [d’Aste]. Mesélj erről!
DG: Igen! Valóban fantasztikus és csodálatos év volt. A legjobb a csapat történetében! Két összetett győzelmet szereztünk: egyet szerencsésen Salzburgban, egyet pedig erőből Japánban. Bár kétszer nyertük a privátok bajnokságát korábban, mégis az igazi győzelem, az fantasztikusabb volt.

BB: Gyorsan megtanulta Fredy [Barth] a BMW vezetését? Két éve Norbi volt hasonló helyzetben…
DG: Igen, és elég gyorsan. Két napot töltöttünk Szlovákiában a szezon előtt, és csak ezen a két napon teszteltünk Fredyvel. Nagyon szépen ment már akkor is, hamar megszokta az autót. Bizonyítja ezt szép teljesítménye Marokkóban. Monzában mindenkinek kicsit nehéz volt, ráadásul esett is, amilyen tapasztalata nem volt Fredy-nek az autóval. Szlovákia aztán jól sikerült, érződött, hogy ott már ment korábban.

BB: Milyen érzés volt a budapesti parádén?
DG: Fantasztikus volt! (mosolyog) Egy nagyon jó esemény volt, ahol sok rajongó ott tudott lenni. A rajongók pedig Magyarországon talán a legjobbak. A szervezés is kiváló, boldog vagyok, hogy ott lehettem, ráadásul a mi autónk volt az egyetlen BMW. Szeretném, ha jövőre megint lenne, mert ez közelebb hozza a rajongókat is az autókhoz. Nagyszerű show-t kaphattak.

BB: Igen, Fredy rajtgyakorlataival pedig még egyedi gumifüstölést is adott. Végül: mik a tervei a csapatnak arra az esetre, ha a BMW-k kívül esnének az aktuális szabályokon?
DG: Öhm, no komment! (nevet) Nem, nem, csak viccelek. Viszont jelenleg erre a kérdésre őszintén nem tudok felelni. A csapat maradna, és persze azon is leszünk, hogy maradhassunk. Most még várnunk kell, hogy a BMW-nek mik a pontos szándékai. Nem csak mi vagyunk ilyen helyzetben. Ha a BMW ad egyértelmű választ, hogy mi lesz a jövőben, esetleg új autó, vagy valami, akkor mi is okosabbak leszünk. De erre még mi is várunk.

Bár sietősre sikerült ezen interjú, az utolsó kérdés megválaszolása közben két optimista verzió is születhet az emberben: egyrészt ha még várnak a pontos BMW válaszra, az akár jelentheti az új autót is a háttérben, a „valamibe” pedig elég sok minden beletartozhat. Azt a – BMW új autójánál valószínűbb – verziót sem érdemes kihagyni, hogy jövőre valószínűleg még kifuthatnak a mostani autók, és két kategória lesz, ahogy régen működött is ez a Super Production és a Szuper2000 váltáskor, vagy a szívós autók még mehettek 2011-ben egész szezont is a turbósok mellett. És ha pedig „ráérnek” 2015-re lépni a BMW-nél, akkor még van idejük gondolkodni is. Mindenesetre ezek szerint mind a Wiechers, mind a Proteam, mind a ROAL, mind Engstlerék és még Stefano d’Aste várakoznak a BMW-re, melyen a fejlesztési szándék idén is megvolt. Ellenben ezen nevek annyira tradicionálisan BMW-nevek, hogy mással elképzelni őket nagyon nehéz, ennyi embert meg cserbenhagyni nem lenne szép a gyár részéről…

Fotó: Bakay László

Comments

comments