Michelisz Norbert és Nestor Girolami a monzai pálya történetének legszorosabb befutáját produkálta. Kár, hogy nem az első helyért ment… Monzában két igen szoros versenyt láthattunk, a végén Tom Chiltonnal és Thed Björkkel a dobogó tetején.
A beígért eső nem érkezett meg, a mezőny mindkét versenyt száraz pályán futotta. Már aki egyáltalán el tudta kezdeni. Az első futamon még a rajt előtt begurult a boxa elé Aurelien Panis és Ryo Michigami is.
Tom Coronel hiába állt az első rajtkockában, nem tudott elindulni, óriási szerencséje volt, hogy a mezőny ki tudta kerülni. Jónéhányan lehagyták, mire egyáltalán magához tért az autó és a mezőny végéhez tudott csatlakozni.
Ennek fényében az első kanyarból kijövet Mehdi Bennani vezetett, Tom Chilton, Michelisz Norbert, Nestor Girolami, Esteban Guerrieri és Rob Huff követték. A második köre Michelisz megelőzte Chiltont és Bennanira kezdett tapadni, Girolami pedig telibe talált egy magasított rázókövet és eltörött az egyik hátsó felfüggesztése.
A harmadik kör második felében Michelisz egyértelműen rajta volt a marokkóin, szoros csatát vívtak az első helyért, ám a Parabolicában megoldódott a vezető hely sorsa: sajnos a két autó összeért, Norbi Hondája a kavicságyon túl, Bennani autója a garázsa előtt állt meg. Chilton vezetett a versenyben.
Huff és Monteiro több előzést is bemutattak a verseny folyámán, szerencsére az ő autóik egészben maradtak, meg azokéi is, akiket megelőztek. Huff így a második helyre jött fel, Chilton mögé, Monteiro a harmadikra. A negyedik helyért Björk csatázott talán kissé túl erőszakosan Guerrierivel, miután Catsburg műszaki hiba miatt fokozatosan visszaesett, és végül a 9. helyen futott csak be.
Az utolsó körben Huff támadta Chiltont, de valószínűleg elkésett vele, Tom ugyanis sikerrel bekkelte ki mindkét nekifutását, így a tarka Citroën a fekete előtt lépte át a célvonalat. Monteiro harmadiknak, Björk negyediknek futott be végül.
Később a svédet a Guerrierivel bemutatott lökdösődés miatt 1 mp büntetéssel sújtották, így az ötödik helyre esett vissza.
Némi szieszta után felállt a mezőny a főversenyre, most Guerrierinek akadtak problémái, már a felvezető körben sem akaródzott elindulni az autója.
A rajt simán zajlott le, az első sikánt Monteiro hagyta el elsőként, mögötte Björk, Huff és Catsburg haladtak. A második körre Michelisz megelőzte Girolamit, Björk pedig Monteirót. Mialatt a svéd növelte előnyét, Michigami ismét letette autóját a boxa előtt, Filippi és Coronel pedig jót csatázott egymással – kis híja volt csak, hogy mindketten ott maradjanak az első sikán után a pálya mellett.
Nosza, megtette ezt Chilton, mivel az autója egyszerűen megszűnt működni. Arra tippeltek, hogy talán a váltó ment tönkre, de bővebb vizsgálatot igényel majd a szerkezet. A Citroënek kezdenek elkopni, vagy csak hiányolják a saját szerelőiket, mert amióta nincs itt a gyári csapat, azóta két verseny alatt két autó is felmondta a szolgálatot… Ez utóbbi ráadásul olyan határozottan, hogy traktor kellett az elvontatásához, ehhez pedig be kellett küldeni a biztonsági autót. Szerencsére egy kör alatt megoldották a problémát, de mire a Safety Car kijött és útjára engedte az összerázódott mezőnyt, addigra megint elő kellett venni a sárga zászlót: Nagy Dániel versenygépe állt a pálya szélén.
Coronel akkora driftet mutatott be a középmezőnyben, hogy bárki megirigyelhette volna, persze csak ha épp ralizik: ezer szerencséjére nem ragadt a kavicságyba…
Utolsó körre fordult a mezőny, Björk vezetett Monteiro és Huff előtt, Girolami támadta az ötödik helyért Micheliszt. Bár Norbi többször is visszaverte az argentin támadásait, a volvós nem tágított egyetlen másodpercre sem. A Parabolicát egymás mellett fordulva vették be, és a duó a monzai versenypálya történetének legszorosabb befutóját produkálta: Girolami egyetlen ezredmásodperccel előbb haladt át az időmérő ponton, mint Michelisz, ezzel övé lett az ötödik hely és az érte járó pontok.
A tegnapi nyögve nyelős sajtótájékoztató után most csupa boldog embert hallhattunk nyilatkozni, annak ellenére is, hogy Chilton a második versenyt be sem fejezte.
Huff elégedett volt, hogy a marokkói katasztrófa után két dobogós helye esélyt ad neki, hogy lépést tartson a mezőny elejével.
A legboldogabb ember azonban minden kétséget kizáróan Thed Björk volt, aki élete második futamgyőzelmét írhatta be a monzai győztesek nagykönyvébe.
A futamok utáni vizsgálódások két büntetést hoztak magukkal: megbüntették Mehdi Bennanit a Hungaroringen 5 rajthelyre a Michelisszel történt incidens következtében, illetve Thed Björk már említett 1 mp büntetését.
Magyar Szilvia
Social Profiles