A pénteki szabadedzésekkel kezdetét vette a TCR Europe oscherslebeni hétvégéje. Tegnap este még elért hozzánk a hír, hogy a M1RA Szabó Zsolttal oldotta meg Nagy Dániel helyettesítését, azonban John Filippi és ezáltal a mezőny egyetlen Renault-jának kényszerű távolmaradásáról csak ma értesültünk. Az edzéseket köridők tekintetében a Hondák és Hyundaiok, továbbá a piros zászlók uralták el.
Tegnap késő délután jelent meg a hír a M1RA honlapján, hogy elhárult az adminisztrációs akadály Szabó Zsolt indulása elől, így a magyar fiú már ma ott lehetett a szabadedzéseken. Bár Zsoltnak az autó és a pálya is új, valamint 10 hónapja nem ült versenyautóban, az első edzésen a 9. időt autózta.
Azzal csak ma reggel szembesültünk, bár tegnap éjjel megüzenték már, hogy a mezőny egyetlen Renault-ja John Filippivel és a Vuković Motorsporttal mégsem lesz ott a rajtrácson. Eric Néve elmondása alapján annyi történt, hogy Ausztriában túlságosan sokszor és erősen tört össze az autó, aminek megjavításához bizonyos karosszéria-elemek már nem álltak rendelkezésre, és az elmúlt három hétben nem végeztek a gyártásukkal. Tehát a mezőny mégis csak 28 autóra fogyatkozott.
Oscherleben régi vágású, Mikiegér jellegű pályáján még ez a 28 is soknak tűnik, de az első edzés rendben lezajlott. Elvileg, a kompenzációs súlyokat tartalmazó táblázat alapján a Hondák és a Hyundaiok nehezek, míg a Peugeot-k könnyebbek. Vagy nem cseréltek súlyokat az említett márkák autóiban az elmúlt három hétben, vagy a Hyundaiok annál jobbak lesznek, minél több súlyt raknak beléjük. Rejtélynek rejtély, mindazonáltal az első edzés legjobb idejét végül Santiago Urrutia futotta, Audival. Mögötte két Honda, Tom Coronel és Daniel Lloyd, illetve három Hyundai, Nelson Panciatici, Luca Engstler és Andreas Bäckman végeztek. A legjobb volkswagenes idő Gianni Morbidellié lett (7.), a legjobb cuprás Davit Kajaia (8.), míg a legjobb peugeot-s csak a 14. idővel záró Aurélien Comte lett.
A második edzést kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval. Először az edzés közepe táján Tenke Tamás ütközött neki valaminek, amitől keletkezett egy nem túl vészesnek tűnő sérülés a Zengő Cuprája jobb elején. A probléma az volt, hogy pályamunkásoknak majd’ 20 percükbe került, mire eldöntötték, hogy felrakják-e az autót egy trélerre, és fel is rakták rá…
Az újraindított edzésből két perc volt hátra, amikor Urrutia Audija megállt az egyik kanyar kellős közepén. Logikusan előbb dupla sárga, majd piros zászló lépett életbe, és az edzést már nem is indították újra. Ekkor Dan Lloyd ideje állt a táblázat tetején, mögötte Coronelé és Alex Morgané (Cupra). Az 5. idő Gilles Magnusé, a 9. Urrutiáé, a 10. pedig Morbidellié. Az első tízben a többi versenyautó mind Hyundai. A legjobb Peugeot ismét Comte, ezúttal 13.
Az újoncok közül Szabó most a 25. helyen végzett. Sylvain Pussier ideje mindkétszer a sor végére volt elegendő, míg a szintén első TCR autós élményből Dominik Baumann jött ki a legjobban, aki az első edzésen a 15., a másodikon a 6. időt futotta.
A program holnap folytatódik a 9:50-kor kezdődő időmérő edzéssel.
Magyar Szilvia
Social Profiles